Και εγένετο Alex Drakos Trio, λοιπόν. Ποια είναι η ιστορία πίσω από τη δημιουργία του σχήματος και ποιοι οι στόχοι του;
Το Alex Drakos Trio δημιουργήθηκε πριν μερικά χρόνια, όταν η ανάγκη μου να εκφραστώ μουσικά μέσω ενός δικού μου project, συνέπεσε με την αποφοίτηση του Γιάννη Παπαδόπουλου και του Ντίνου Μάνου από το τμήμα μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο οποίο δίδασκα τότε. Οι στόχοι του τρίο είναι να μιλήσουμε για εμάς και τον «κόσμο» μας, με ειλικρίνεια και χωρίς στιλιστικούς περιορισμούς και με αφετηρία την τζαζ.
Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, το ντεμπούτο σας, Tora, είναι ένα concept άλμπουμ. Ποιο θέμα πραγματεύεται και πώς αυτό αναπτύσσεται μέσα από τα 10 κομμάτια;
To άλμπουμ μιλάει για την εσωτερική αναζήτηση του ανθρώπου. Κάθε κομμάτι αποτελεί σταθμό σε αυτή την αναζήτηση. Μιλάμε με τη μουσική μας για την αγάπη, τον φόβο, την αναπόληση, την ελπίδα, την ανασφάλεια, τον δημιουργικό θυμό κ.λπ.
Υπάρχουν αρκετές αναφορές από την ποπ μουσική κουλτούρα στα κομμάτια του δίσκου, καθώς και μια διασκευή στο "Paint It Black". Θα λέγατε ότι η ετικέτα «τζαζ» είναι περιοριστική για αυτό που κάνετε ως Alex Drakos Trio; Ποιος όρος ταιριάζει καλύτερα;
Η τζαζ είναι αφετηρία, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι μπορεί αυτό το άλμπουμ να περιγραφεί ως αμιγώς τζαζ δίσκος. Δυσκολεύομαι να βρω μια ετικέτα για τη μουσική μας. Το σίγουρο είναι ότι κινείται από το συναίσθημα, την εσωτερικότητα και την αίσθηση ταξιδιού, όσο κι αν ακούγεται ασαφής αυτή η περιγραφή. Αν κάποιος έπρεπε να δώσει έναν όρο υποχρεωτικά για τη μουσική μας, θα με ικανοποιούσε αν την ονόμαζε «Ελληνική Τζαζ»!
Έχω την εντύπωση ότι υπάρχει ένας ευρωπαϊκός αέρας σε αρκετά σημεία του Tora. Συμφωνείτε; Ποιες είναι οι βασικές μουσικές καταβολές των μελών του Alex Drakos Trio;
Αν θεωρήσουμε ότι ανήκουμε στην Ευρώπη, τότε ναι, η μουσική μας έχει και ευρωπαϊκό αέρα. Οι καταβολές μας έχουν να κάνουν με ό,τι ακούγεται στη Μεσόγειο και στη χώρα μας, αλλά και αγάπες κι αδυναμίες που έχουμε ο καθένας για κάποια είδη όπως το ροκ, η κλασική και η ελληνική παραδοσιακή μουσική.
Παρά την προτίμηση που δείξατε από μικρή ηλικία στη μουσική, σπουδάσατε και στο τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ήταν μια επιλογή στη βάση της λογικής «καλή η μουσική αλλά πάρε κι ένα πτυχίο», την οποία περνούν συχνά οι γονείς στα παιδιά; Υπάρχουν στοιχεία από αυτές τις σπουδές που σας χρησίμευσαν στη μουσική σας πορεία;
Η ανάγκη για επαγγελματική ασφάλεια και το παράλογο σύστημα των εξετάσεων για τα ΑΕΙ έπαιξαν σαφώς τον ρόλο τους στο να φοιτήσω στο τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Αθηνών. Όμως ο αθλητισμός κι η μουσική, σε ένα μεγάλο ποσοστό, υπακούουν σε νόμους κοινούς. Τέτοιοι είναι ο ρυθμός, ο παλμός, η αλληλεπίδραση, η πειθαρχία, η μεθοδικότητα και άλλα πολλά. Σαφώς λοιπόν και με βοήθησαν οι σπουδές μου σε ό,τι κάνω αυτή τη στιγμή στη ζωή μου.
Εκτός από τη δραστηριότητά σας στον χώρο της αυτοσχεδιαστικής μουσικής, έχετε συχνά κληθεί να συνεργαστείτε και με καλλιτέχνες όπως η Ελευθερία Αρβανιτάκη και ο Φοίβος Δεληβοριάς. Ο χώρος του τραγουδιού είναι περιοριστικός για έναν μουσικό με τη δική σας παιδεία και κατάρτιση;
Η μουσική, όταν γίνεται σωστά, ανεξαρτήτως στυλ, δεν είναι ποτέ περιοριστική για έναν καλό μουσικό. Αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται μέσω της εμπειρίας. Σαφώς, οι ιδανικές συνθήκες είναι όταν κάνεις κάτι δικό σου, οπότε ορίζεις εσύ 100%. Όμως, όταν η μουσική είναι καλή, ένας καλός μουσικός πάντα βρίσκει το δρόμο να «μιλήσει» μέσα από αυτήν.
Είστε επίσης και δάσκαλος μουσικής. Ποια είναι η φιλοσοφία και η μέθοδός σας, σε αυτόν τον τομέα; Ποιες είναι οι βασικές αρχές που περνάτε στους μαθητές σας;
Πρώτον, να αγαπήσουν τη μουσική και να την έχουν στη ζωή τους, ανεξαρτήτως στόχων. Δεύτερον, να γνωρίσουν τον εαυτό τους μέσα από τη μουσική. Τρίτον, να κατανοήσουν τι είναι και τι σημαίνει για τους ίδιους ωραίο, να πιστέψουν σε αυτό και να το αναζητήσουν στη ζωή τους, σε όλους τους τομείς. Τέλος, να μάθουν μέσα από τη μουσική να διεκδικούν –με δουλειά, θυσίες και κόπο– αυτό που θεωρούν ότι τους αξίζει στη ζωή.
Στις 28 του περασμένου μήνα, οπότε και κυκλοφόρησε επίσημα το Tora, το παρουσιάσατε ζωντανά στο Gazarte. Πώς κύλησε εκείνη η βραδιά;
Είμαι ευτυχής ώστε να πω ότι εκείνη η βραδιά ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Μέσα από τρομερές δυσκολίες και κόπο μηνών, παρουσιάσαμε τη δουλειά μας με πολύ ιδιαίτερο τρόπο, καθώς επρόκειτο για μια παράσταση με στοιχεία τη μουσική, τη βίντεο προβολή και την προηχογραφημένη ποίηση, αφήγηση και λόγο. Το Gazarte ήταν γεμάτο, ο κόσμος δημιούργησε απίστευτα ζεστή ατμόσφαιρα και τα σχόλια μετά ήταν περισσότερο από ενθουσιώδη. Αισθάνομαι ευγνωμοσύνη για τον κόσμο που μας στήριξε και για όλους τους συντελεστές της παράστασης, όσους με αυτοθυσία συνετέλεσαν ώστε να πάνε όλα τέλεια. Δεν μπορώ παρά να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Ποιες βλέψεις έχετε σχετικά με το Tora, αλλά και τα όποια μελλοντικά βήματα του Alex Drakos Trio;
Στο άμεσο μέλλον θα κάνουμε κι άλλες εμφανίσεις προκειμένου να προωθήσουμε τη μουσική μας. Ήδη υπάρχουν προτάσεις για συνεργασίες, τις οποίες και μελετάμε. Φυσικά ετοιμάζουμε νέα μουσική, που σκοπεύουμε να ηχογραφήσουμε εν καιρώ.
Υπάρχει, αλήθεια, ευοίωνο μέλλον για τους τζαζ μουσικούς εντός των συνόρων; Ή η προσπάθεια για έξοδο στο εξωτερικό αποτελεί μονόδρομο;
Αυτή τη στιγμή η σκηνή της τζαζ στην Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ μεγάλη ακμή, αν και οικονομικά η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη στον τομέα μας. Όμως η δημιουργία, για εμάς, αποτελεί μονόδρομο. Είναι μια ανάγκη που μας καίει. Δεν έχουμε έτσι παρά να παλεύουμε για το καλύτερο και να ελπίζουμε. Καλλιτεχνικά, πάντως, στην Αθήνα τα πράγματα είναι εξαιρετικά δημιουργικά στις μέρες μας.
{youtube}bM2mANA-3kA{/youtube}