Στα πλαίσια της γνωριμίας με το group των Vorlike που θα δούμε την Κυριακή 19/5 στο Μύλο, κάναμε μια μίνι κουβεντούλα με τα παιδιά. Κάναμε τις πέντε πιο αναίσχυντα τυπικές ερωτήσεις που μας ήρθαν στο μυαλό (τα πρωτότυπα τα αφήνουμε για επόμενες συναντήσεις), και ιδού το αποτέλεσμα:
Avopolis: Οι vorlike είναι παλιό η καινούριο μουσικό σχήμα;
Vorlike: Η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση.. Οι vorlikeξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 90 ως ένακλασικό rock γκρουπ με ξένο στίχο και με πολλέςαναφορές στην ποιοτική pop... Η πορεία του γκρουπ μέσααπό τις live εμφανίσεις ήταν αισθητή στη μουσική σκηνήτης Θεσσαλονίκης αλλά διακόπηκε μοιραία το καλοκαίριτου 1994 όταν ο κιθαρίστας και τραγουδιστής τουςΒαγγέλης Δεληπέτκος σκοτώθηκε με τη μηχανή του σεδρόμο της Χαλκιδικής.Τα υπόλοιπα μέλη παράτησαν κάθε μουσική δραστηριότηταμεχρι το 2000 που ξαναβρέθηκαν για να δημιουργήσουντους vorlike σε νέες όμως βάσεις. Με ελληνικό στιχοκαι πολλα ηλεκτρονικά στοιχεία.
Avopolis: Που εντάσσεται η μουσική των vorlike (classic!);
Vorlike: Αν και οι ταμπέλες στη μουσική και την τέχνηγενικότερα τείνουν να καταργηθούν θα μπορούσα ναχαρακτηρίσω την μουσική των vorlike κάπως έτσι:Κιθαριστική pop με ηλετρονικές βάσεις και αμυδράψυχεδελικά στοιχεία.Αυτά μέχρι σήμερα γιατί αύριο τα πράγματα μπορεί ναάλλάξουν.
Avopolis: Ποια θα είναι η πρώτη σας κυκλοφορία;
Vorlike: Το τραγούδι 9 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΙ 1 ΨΕΜΑ.. Αναμένεται νακυκλοφορησει μέσα στο καλοκαίρι ενώ σύντομα θα γίνει ηπαρουσίαση του video clip την παραγωγή του oποίου έχειεπιμεληθεί το ίδιο το γκρουπ.
Avopolis: Πως προέκυψε η ενασχόληση των vorlike με τις videoπαραγωγές;
Vorlike: Η αισθητική και η εικόνα που πρέπει να βγάζει τογκρουπ προς τα έξω είναι καλό να προέρχεται από το ίδιο. Ειδικά τα τελευταία χρόνια ακολουθείται μιαπανομοιότυπη αισθητική στο χώρο του ελληνικού videoclip που στερείται φαντασίας και απευθύνεται λες μόνοστο κοινό που ακούει «σκυλάδικα», ανεξάρτητα από τούφος του τραγουδιού και του καλλιτέχνη.Να πούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος τουπρογράμματος που θα παίζεται στα live καλύπτεται μεοπτικό υλικό την επιμέλεια του όποίου έχει το ίδιο τογκρουπ.
Avopolis: Ποιά είναι τα ακούσματα σας; (καρά-classic!)
Vorlike: Χμμμ... Οι κιθάρες των Stone Roses, η ποπ μελαγχολία τωνSmiths, οι έντονοι ρυθμοί των Faithless και ηευριματικότητα των Pulp αν θες αποτελούν κατα κάποιοτρόπο μια ακούσια μαζική επιροή για τους Vorlike...
BIO by the group:
Η ιστορία των Vorlike ξεκινάει κάπου το 1987 στηΘεσσαλονίκη, όταν μία παρέα εφήβων μέσα από τηνσχολική καθημερινότητα και την περιπλάνηση στιςγειτονιές της Τούμπας, αποφασίζει να δώσει έναστήριγμα στους δεσμούς φιλίας μέσα από τηνδημιούργημα ενός μουσικού σχήματοςΞεκινώντας λοιπόν με αρχική σύνθεση των ΒαγγέληΔεληπέτκο (φωνή, κιθάρα), Τόμη Βρακά (φωνή, πλήκτρα),Σπύρο Αντωνίου (μπάσο) και λίγο αργότερα το ΜιχάληΑνθομελίδη (τύμπανα), τα μέλη φρόντισαν πρωτίστως ναδιαμορφώσουν το δικό τους χώρο για πρόβες γεγονός πουσυνετέλεσε στη συσπείρωση του γκρουπ και στη ποιότητατου αποτελέσματος.
Οι πρώτες εμφανίσεις ξεκίνησαν το 1990 καισυνεχίστηκαν στο ίδιο επίπεδο μέχρι και το 1992. Ταπρώτα βήματα (όπως όλων στη Θεσσαλονίκη) ξεκίνησαν μεεμφανίσεις στα Πανεπιστημιακά στέκια και στιςυπαίθριες συναυλίες στους ίδιους χώρους, καθώς επίσηςκαι σε κάποια μαγαζιά όπως το Rex και το Zero.
Το πλούσιο και καλοπεγμένο ρεπερτόριο από την πλευράτων διασκευών, οι απλές και πιασάρικες μελωδίεςτων δικών τους κομματιών και η δυναμική και αυθόρμητησκηνική τους παρουσία αποτέλεσαν παράγοντα για τηνσυμπάθια του κοινού, χωρίς βέβαια η φήμη τους ναξεπεράσει τα στενά οικογενειακά πλαίσια.
Με την προσθήκη του Γιώργου Ρουθουνά (μέλος τωνHardships, B-Sea, από το χώρο της πειραματικήςμουσικής σκηνής στην πόλη, την εποχή εκείνη) ωςδεύτερη κιθάρα και την αλλαγή στα τύμπανα με τηνπαρουσία του Αλέξη Αρχοντή , οι Vorlike βρήκαν τηνσωστή τους χημεία, γεγονός που συνετέλεσε στο νααποκτήσει το συγκρότημα μια τρομερή ικανότητα στο ναπροσαρμόζει τις ανάγκες μιας εμφάνισης κάθε φοράανάλογα με το χώρο και το κοινό. Έτσι κατάφερε σεδιάστημα μια διετίας έως τα μέσα του 1994 ναπραγματοποιήσει γύρω στις 70 εμφανίσεις,εκμεταλλευόμενοι και το ρεύμα τις εποχής στη πόλη τηςΘεσσαλονίκης, που έδινε την δυνατότητα ναεμφανίζονται, νέα ροκ συγκροτήματα με αγγλικό στίχο.
Οι Vorlike πλέον είχαν διαγράψει ένα κύκλο καιετοιμάζονταν να κάνουν το επόμενο βήμα. Είχαν πλέοναρχίσει να διαμορφώνουν το δικό τους ύφος καιαπέκτησαν ένα χαρακτήρα ως γκρουπ με τα κύριασυστατικά την αμεσότητα με τον ακροατή και το κοινό,χαμηλό και ειλικρινές προφίλ εκεί που χρειάζεται, αλλάκαι ξεσπάσματα στον ήχο και στη σκηνική παρουσία ικανάνα ξυπνήσουν και τον πιο αδιάφορο θεατή.
Έτσι λοιπόν σιγά σιγά άρχισαν οι κινήσεις για τηνπαραγωγή της πρώτης δισκογραφικής δουλειάς όταν ηατυχία χτύπησε τους Vorlike. Η κινητήριος δύναμη καιτο πλέον ταλαντούχο μέλος ο Βαγγέλης Δεληπέτκοςσκοτώνεται οδηγώντας τη μηχανή του στις 21 Ιουνίου του1994. Το πλήγμα όπως αποδείχθηκε στα επόμενα έτη ήτανπολύ μεγάλο. Τα υπόλοιπα μέλη αν και προσπάθησαν στηναρχή να συνεχίσουν μόνοι τους έδειξαν να μην τακαταφέρνουν αφού όπως αποδείχθηκε η ενασχόληση τους μετη μουσική αποτελούσε "αλάτι στη πληγή".
Αν λοιπόν ο θάνατος του Βαγγέλη αποτέλεσε την"αιτία" της διάλυσης το ίδιο γεγονός αποτέλεσε τον"λόγο" της επανασύστασης ύστερα από 5 χρόνια.
Στο διάστημα από τα τέλη του 1999 έως και τις αρχέςτου 2001 το συγκρότημα προχώρά στην ηχογράφηση 12 νέωντραγουδιών (στο studio Benzoil με παραγωγό τον P.X.Harris, μέλος των Universal Τrilogy και στήριξη απότον Γιάννη Νάστα) τα οποία και βρίσκονται στηνδιαδικασία της δισκογραφικής παραγωγής. Παράλληλα τοσυγκρότημα άρχισε να δημιουργεί και στο χώρο τουβίντεο θέλοντας να δώσει το δικό του στίγμα μέσα απότη χρήση εικόνας και ήχου. Από τις αρχές του 2001εισέρχεται εκ νέου στο studio για την δημιουργία καιτην προσαρμογή του υλικού με σκοπό την συμμετοχή σεσυναυλίες και ζωντανές εμφανίσεις.
Η νέα σύνθεση (αρκετά αλλαγμένη) έχει οδηγήσει στηναπόκτηση ενός νέου ύφους προσαρμοσμένα σε νέα μουσικάακούσματα. Οι πάγιες αρχές όμως του συγκροτήματος, όχιμόνο δεν έχουν εξαλειφθεί αλλά τονίζονται ακόμα πιοπολύ μέσα από την αμεσότητα του ελληνικού στίχου οοποίος αν και σύνθετος γίνεται απόλυτα κατανοητός.Είναι φανερό ότι ο ελληνικός στίχος που τώραχρησιμοποιεί η μπάντα παίζει βασικό ρόλο σε αυτό πουθέλουν να παρουσιάσουν οι Vorlike. Αν και στηρίζονταιστη χρήση σύγχρονων μέσων παραγωγής δεν απομακρύνονταιολοκληρωτικά από τις κλασσικές φόρμες της ροκ. Βασικό ρόλο στο ηχόχρωμα παίζουν τα φωνητικά τηςΡούλας Τσέκη που συνοδεύουν τον Τομή, ο οποίος μετάαπό χρόνια και στην προσπάθεια του καλύψει το κενότου Βαγγέλη στα φωνητικά αναλαμβάνει το δύσκολο ρόλο,παράλληλα με την συγγραφή των στίχων και την αρχικήδημιουργία της μουσικής. Είναι φανερό πως η φωνή τουπροσπαθεί να αγγίξει τον ακροατή περισσότερο με τηνεκφραστικότητα.
Στην κιθάρα και στο μπάσο συνεχίζουν ο ΓιώργοςΡουθουνάς και ο Σπύρος Αντωνίου αντίστοιχα, με τονπρώτο να κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι της ευθύνης γιατη διαμόρφωση του νέου ήχου των Vorlike. Σαν δεύτερηκιθάρα εμφανίζεται ως νέο μέλος ο μικρότερος αδερφόςτου Τόμη, Δημήτρης, κυρίως με σκοπό να στηρίξει τοσυγκρότημα στις live εμφανίσεις.
Η σημαντικότερη όμως νέα παρουσία στην μπάντα οποίααναμένεται να δράσει καταλυτικά, είναι η συμμετοχή στατύμπανα του Νίκου Ψoφογιώργου ενός από τουςικανότερους στο είδος του κατά γενική ομολογία, μεπαρουσίες δίπλα σε εξέχοντες Έλληνες μουσικούς τόσοαπό το χώρο έντεχνης σκηνής όσο και στο χώρο τηςJazz.
Η ρυθμική πολυπλοκότητα των νέων συνθέσεων των Vorlikeθα φέρει στο γκρουπ τέλος τον κορυφαίο στα κρουστάσήμερα στην πόλη Ιάσονα Γερεμτζέ.
Οι Vorlike κινούνται στα πλαίσια της ροκ μουσικήςχωρίς να είναι ροκ, και ταυτόχρονα στο χώρο τηςσύγχρονης ελληνικής σκηνής χωρίς η μουσικής τους ναμπορεί να θεωρηθεί ελληνική. Πρόκειται περισσότερο γιατην απόπειρα χρήσης σύγχρονων μουσικών τάσεωνδιατηρώντας όμως τη ζεστασιά ήχων και μελωδίας απόπαλιότερες ημέρες. Μια ατμόσφαιρα που περιγράφει τιςάσχημες καταστάσεις της ζωής αλλά και παράλληλα τηνπροσπάθεια για ενεργοποίηση και για ξεπέρασμα τωνδυσκολιών. Ταυτόχρονα προσπαθούν να αναδείξουν τηνδύναμη του λόγου που ακόμα και με την απλή χρήση τουδημιουργεί έντονες εικόνες και συναισθήματα. Ίσωςτελικά η νέα τους προσπάθεια να πηγάζει πρωτίστως απότην έντονη επιθυμία να συνεχίσουν αυτό που άφησαν στημέση και στη προσπάθεια τους αυτή θέλουν πρωτίστως νααναδείξουν την αξία της δημιουργικής και θετικήςστάσης απέναντι στις δύσκολες και άτυχες στιγμές τηςζωής.