Κείμενο - Συνέντευξη: Α.Βογιατζής Οι Απόντες δεν ανήκουν στα 20χρονα παιδιά που βρέθηκαν ξαφνικά με ένα συμβόλαιο σε πολυεθνική. Δουλεύουν τέσσερα τουλάχιστον χρόνια πάνω στον ήχο του group, όπως λένε, από οκτώ χρονών σπουδάζουν μουσική, κι από τα δεκατρία τους χρόνια παίζουν σε γκρουπάκια. "Καταρχην είμαστε παρέα... Εδώ στο Λουτράκι οι άνθρωποι είναι πάντα γνωστοί, ειδικά οσοι παιζουν μουσική κάποια στιγμή θα βρεθούν". <>Λίγο μετά την τελευταία πρόβα πριν την εμφάνιση της επόμενης μέρας, καθίσαμε στο studio και συζητήσαμε σαν παρέα όχι μόνο για το παρόν και μέλλον της μπάντας, αλλά και για θέματα που ενδιαφέρουν κάθε μουσικόφιλο. Οι Απόντες είναι προσγειωμένοι, σεμνοί, αλλά φιλόδοξοι. Είναι άλλωστε αρκετά μεγάλοι και συνειδητοποιημένοι για να την ψωνίσουν επειδή ακούστηκαν σε 5 σταθμούς. Και το σημαντικότερο: Εχουν άποψη. Κι αυτό είναι πιστεύω το νόημα, ο σκοπός και η επιτυχία μια τέτοιας συνομιλίας. Εχουμε όλοι βαρεθεί τις τυπικές συνεντεύξεις. Το 99% των ερωτήσεων αφορούν το πως χαρακτηρίζει κάθε group τη μουσική του, ποιες είναι οι επιρροές του, τι μελλοντικά πλάνα υπάρχουν, από που βγήκε το όνομά του, και η έκφραση "πως αισθάνεστε γι'αυτό ή για εκείνο" να χώνεται παντού. Προσπάθησα λοιπόν να αναφερθώ σε θέματα που ενδιαφέρουν ένα μεγάλο μέρος που παρακολουθεί τη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή, στις εταιρίες και το ρόλο τους, την πρόσμιξη διαφορετικών ειδών σε ένα project που ποντάρει στην ομοιογένειά του (και τα καταφέρνει) κ.α. <>Οπως είπα και στην αρχή, οι Απόντες διακρίνονται πάνω απ'όλα για την ωριμότητα και το ήθος τους. Αν θα μπορούσαν να επιλέξουν κάποιο από τα στοιχεία που τους διαφοροποιούν από το σύνολο των νέων ελληνικών rock συγκροτημάτων είναι ο στίχος ο οποίος "κινείται στα πλαίσια της ευπρέπειας, της ευγένειας, του βάθους, έχει πράγματα να πει". Οι στίχοι τους λοιπόν όχι μόνο είναι προσεγμένοι και περιέχουν πρωτότυπες σκέψεις και ζωντανές εικόνες, αλλά "διαφοροποιούνται οσον αφορά στα κλισέ, την επιτηδες μαυρίλα και απογοήτευση. Εχουν το 'επαρχιώτικο στυλ', αλλά δεν υπάρχει όλη αυτή η μιζέρια που καταντάει εκνευριστική". <>Στο album τους πάντως διακρίνει κανείς ένα πλήθος επιρροών και κυρίως την παρουσία ακόμα και παραδοσιακών στοιχείων και οργάνων. Το ελληνικό κοινό είναι έτοιμο να δεχτει την σύνθεση ανατολικής και δυστικής κουλτούρας; Τα μέλη του group έχoυν τη δικιά τους άποψη πάνω σ'αυτό: "Δεν είναι κάτι που ξεκίνησε χθες, και έχει μερικά χρόνια που προχωράει. Ξεκινησε από τους ανθρώπους που τολμούσαν να παίζουν παραδοσιακά και κατάφερναν παράλληλα να αγγίζουν και τους ροκάδες, όπως ο Παπάζογλου ή ο Μάλαμας. Ακόμα και το κλαρίνο αργότερα εισχώρησε σε ροκ δρόμους, οπότε έχουμε την εντύπωση ότι υπάρχει ένας δρόμος ομαλός για τέτοιους συνδυασμούς. Οποια συγκροτήματα λοιπόν, έχουν τέτοιες "παραδοσιακές" ευαισθησίες, μπορουν πια χωρίς ενδοιασμούς να προσθέσουν ενδιαφέροντα στοιχεία από την ελληνική μουσική, χωρίς να φοβούνται μήπως χαλάσουν κάτι από τη συνηθισμένη συνταγή" Οι εταιρίες βέβαια έχουν και το δικό τους μεγάλο μερίδιο ευθύνης (θετικό ή αρνητικό), σε ότι πρωτοπορειακό συμβαίνει ή δεν συμβαίνει στη χώρα μας. Είναι αυτές που θα δεχτούν ή θα απορρίψουν ότι δεν μπορεί εύκολα να καταταχτεί κάπου , ότι ξενίζει. Τα πράγματα φαίνεται να αλλάζουν σε σχέση με το άμεσο παρελθόν, όπως πιστεύουν τα παιδιά. "Υπάρχουν ανοικτά μυαλά και στις εταιρίες που πλέον έχουν πολλούς νέους ανθρώπους με ανοιχτά αυτιά". Μιλάμε όμως για κερδοσκοπικές επιχειρήσεις κι όχι για φιλανθρωπικά ιδρύματα, οπότε ας μην τα θέλουμε και όλα δικά μας: "Αν είναι κάτι εντελώς ανατρεπτικό το οποίο δεν μπορούν να το πουλήσουν, δυσκολεύονται να σε δεχτούν". Σήμερα πάντως, όπως αναφέρει ο Γιάννης, ο κιθαρίστας του group, "το θέμα δεν είναι ΑΝ σε δεχτεί μια εταιρία, αλλά από πιο σημείο και μετά θα συνεχίσει να σε βοηθάει"...
|
Ευχαριστούμε τον Βαγγέλη Κάουλα για την συνεργασία και την πολύτιμη βοήθειά του