Πριν από δεκαετίες τα συγκροτήματα και οι μουσικοί διαμαρτύρονταν (και δικαίως) για τα απεχθή συμβόλαια στα οποία τους έσερναν εκβιαστικά οι εταιρίες. Τα τελευταία χρόνια διαμαρτύρονται για τα ψίχουλα που τους πληρώνουν οι streaming πλατφόρμες. Πραγματικά πενταροδεκάρες... Για να έχετε μια εικόνα τι πληρώνουν για κάθε τραγούδι η Apple, το Spotify, η Amazon, το Youtube, το Tidal και οι υπόλοιποι, τα ποσά κυμαίνονται από 0,002 ως 0,012. Και βέβαια αν είσαι ο Weeknd ή η Taylor Swift και οι υπολοιποι mega-stars με τα δισεκατομμύρια «χτυπήματα», οι πάρα πολλές πενταροδεκάρες γίνονται ένα ενδιαφέρον ποσό και η σούμα (μπορεί και να) αξίζει τον κόπο. Όπως πάντα είναι τα μικρομεσαία σχήματα που πληρώνουν τη νύφη και οι πενταροδεκάρες που τους πετάνε σαν ένα κομμάτι ψωμί, παραμένουν, όπως κι αν τις μετρήσεις, πενταροδεκάρες.
Πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας η δυσκολία επιβίωσης δύο ελλήνων ηθοποιών (που φυσικά δεν είναι οι πρώτοι). Κι αν για τους ηθοποιούς υπάρχει και το "Σπίτι του Ηθοποιού" που προφέρει κάποια βοήθεια, όσον αφορά στους μουσικούς δεν υπάρχει κάτι και όποτε χρειάζεται βοήθεια, αυτή είναι του τύπου: with a little help from my friends, κάτι που το έχουμε δει να συμβαίνει πολλές φορές και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Γνωρίζετε φαντάζομαι για τις πρόσφατες δυσκολίες του Louis Tillett, του Chris Cacavas και τόσων άλλων (μου είναι δυσάρεστο ακόμη και να αναφέρω ονόματα, ειδικά από ντόπιους μουσικούς) που έχουν αναγκαστεί να μείνουν ακόμη και κάτω απ' τη γέφυρα, όπως ο Seasick Steve ή σε τροχόσπιτο, όπως ο Sly Stone.
Μια μικρή χαραμάδα για μια πιό δίκαιη αντιμετώπιση των μουσικών από την δικτατορία του streaming ανοίγει το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου (532 ψήφοι υπερ, 61 κατά και 33 αποχές) που ζητάει μετ'επιτάσεως μια καλύτερη και πιό δίκαιη αποζημίωση των καλλιτεχνών, ενώ θα προχωρήσει και σε θέσπιση κανόνων, που μέχρι τώρα δεν υπήρχαν! εξου και το πλιάτσικο. Θα προχωρήσει σε αναθεώρηση των ποσοστών αμοιβών, θα ζητήσει τρόπους καλύτερης προβολής της ευρωπαϊκής μουσικής, θα βάλει κανόνες για την Τεχνητή Νοημοσύνη στη μουσική αλλά και στους αλγόριθμους που μετράνε τις μεταδόσεις (όπου αποδεδειγμένα γίνεται σπέκουλα), ενώ θα αποθαρρύνει το σύστημα "payola" που αναγκάζει τους δημιουργούς να έχουν χαμηλότερα ή μηδενικά έσοδα με αντάλλαγμα μεγαλύτερη προβολή.
Ας ελπίσουμε ότι όλα αυτά θα γίνουν σύντομα από το αργόσυρτο καράβι που λέγεται Ευρώπη ώστε να μην μαθαίνουμε πια τόσο εύκολα και τόσο συχνά δυσάρεστα νέα για μουσικούς με ιστορία που κοιμούνται κάτω απ' την γέφυρα ή δεν έχουν ένα πιάτο φαί.