Η φετινή μουσική χρονιά ήταν του ύψους και του βάθους ταυτόχρονα. Ξεκίνησε φανταστικά, κάνοντάς μας να νομίζουμε ότι έχουμε ένα νέο 2010 ή 2016, αλλά στην πορεία, από τα τέλη του καλοκαιριού και μετά, το επίπεδο των κυκλοφοριών έπεσε, με το φθινόπωρο να είναι μουσικά ένα από τα πιο βαρετά στην πρόσφατη μνήμη. Άλλωστε, τίποτα το ομαλό δεν υπάρχει στο 2020, γιατί η δισκογραφία να αποτελούσε εξαίρεση;

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ελάχιστες λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς έχουν δημοσιευθεί στον διεθνή μουσικό τύπο -και αυτές της συμφοράς. Οι γεροντολάγνοι του Mojo και του Uncut, κάθε χρόνο από τους πρώτους που δημοσιεύουν, προσπαθούν να μας πείσουν ότι ο (πολύ καλός) φετινός δίσκος του 79χρονου Bob Dylan δεν ξεπεράστηκε από κανέναν δίσκο νεότερού του και ήταν αυτός που στιγμάτισε το 2020. Προβλέψιμοι σε ανιαρό βαθμό και γνωστό ότι το κοινό τους μασάει ταραμά, όποτε το προσπερνάμε.

Το BBC Radio 6 και η Rough Trade, από την άλλη, σπρώχνουν τους (επίσης πολύ καλούς) SAULT σε αδιανόητο βαθμό, φτάνοντας να τοποθετούν δίσκο τους στην κορυφή των λιστών τους, λες και πρόκειται για το νέο βρετανικό αριστούργημα. Καμία έκπληξη, γνωρίζουμε εδώ και χρόνια την κραυγαλέα κατάχρηση (το λες και «ξεχείλωμα») του hype από τον εκεί τύπο, σε μια απελπισμένη (και συνήθως αποτυχημένη) προσπάθεια να κατασκευαστούν νέοι underground ήρωες και να ανακτήσει το κύρος της η βρετανική μουσική βιομηχανία.

Σε άλλα νέα, η ανεκδιήγητη Amanda Petrusich του New Yorker τοποθετεί στην κορυφή της δικής της λίστας της για το 2020 δίσκο του 2018, διότι «ήταν τόσο κυρίαρχο μέρος της ακουστικής της εμπειρίας των τελευταίων 12 μηνών, που απλά αισθανόταν ότι θα ήταν λάθος να το εξαιρέσει». Να ψάχνεις τοίχο να κοπανηθείς, δηλαδή.

Στα δικά μας, η λίστα της στήλης επιχειρεί (και) φέτος να συγκεντρώσει τους καλύτερους δίσκους της χρονιάς με κριτήρια την ποιότητα της μουσικής (όσο πιο αντικειμενικά μπορεί αυτή να αποτιμηθεί), τον αντίκτυπο που είχαν στον μουσικό κόσμο, το αποτύπωμα που αναμένεται να αφήσουν στο 2020 σε βάθος χρόνου και βέβαια και το προσωπικό κριτήριο, το οποίο είναι αδύνατο να βγει εντελώς εκτός κάδρου όταν μιλάμε για τέχνη.

 

 

40. Destroyer – Have We Met

 

39. Jay Electronica – A Written Testimony

 

38. Charli XCX – how I’m feeling now

 

37. Soccer Mommy – color theory

 

36. Mac Miller – Circles

 

35. Gil Scott-Heron & Makaya McCraven – We’re New Again – A Reimagining by Makaya McCraven

 

34. Freddie Gibbs & The Alchemist – Alfredo

 

33. Tame Impala – The Slow Rush

 

32. Empress Of – I’m Your Empress Of

 

31. Róisín Murphy – Róisín Machine

 

30. Bill Callahan – Gold Record

 

29. Blake Mills – Mutable Set

 

28. Working Men’s Club – Working Men’s Club

 

27. Fontaines D.C. – A Hero’s Death

 

26. U.S. Girls – Heavy Light

 

25. The Soft Pink Truth – Shall We Go On Sinning So That Grace May Increase?

 

24. Protomartyr – Ultimate Success Today

 

23. SAULT – UNTITLED (Black Is)

 

22. 070 Shake – Modus Vivendi

 

21. Porridge Radio – Every Bad

 

20. Kelly Lee Owens – Inner Song

 

19. Rina Sawayama – SAWAYAMA

 

18. Laura Marling – Song For Our Daughter

 

17. Adrianne Lenker – songs

 

16. Bob Dylan – Rough and Rowdy Ways

 

15. Caribou – Suddenly

 

14. Fleet Foxes – Shore

 

13. Doves – The Universal Want

 

12. Yves Tumor – Heaven To A Tortured Mind

 

11. Jessie Ware – What’s Your Pleasure?

 

10. HAIM – Women In Music Pt. III

 

9. Grimes – Miss Anthropocene

 

8. Waxahatchee – Saint Cloud

 

7. Moses Sumney – græ

 

6. Run The Jewels – RTJ4

 

5. Dua Lipa – Future Nostalgia

 

4. Perfume Genius – Set My Heart On Fire Immediately

 

3. Phoebe Bridgers – Punisher

 

2. Taylor Swift – Folklore

 

1. Fiona Apple – Fetch The Bolt Cutters

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή