«Πρωτοφανές», «ιστορικό», «εκκωφαντικό» το sold-out των Coldplay στο ΟΑΚΑ;  Ναι, αρχικά προκαλεί εντύπωση το άκουσμα της είδησης πως λόγω πρωτοφανούς ζήτησης προστέθηκε δεύτερη ημερομηνία στο ΟΑΚΑ και πως και αυτά τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν σε χρόνο dt. Από την άλλη, μπορούμε να σκεφτούμε μισή ντουζίνα λόγους για τους οποίους δεν θα έπρεπε να μας προκαλή τόση έκπληξη η εξέλιξη αυτή. Πάμε να σκεφτούμε τα δεδομένα λίγο πιο αναλυτικά.

1) Η Music For the Spheres Tour κάνει απανωτά sold-out σε όλον τον κόσμο. Στην Σιγκαπούρη συγκεκριμένα, χρειάστηκε να ανακοινώσουν όχι δύο, αλλά 6 (έξι!) ημερομηνίες στο National Stadium τον Ιανουάριο του 2024 και (μαντέψτε) τα εισιτήρια έχουν εξαντληθεί και για τις έξι.  Οπότε ας ξεκινήσουμε από το ότι δεν μιλάμε για «μια απλή συναυλία» των Coldplay στην Ελλάδα, αλλά για μία υπερπαραγωγή, στο πλαίσιο μιας τεράστιας περιοδείας, γύρω από την οποία έχει δημιουργηθεί τεράστιο buzz, παγκοσμίως.

2) Οι Coldplay αφορούν πολλές διαφορετικές «μουσικές φυλές». Ναι, κάποιοι θυμόμαστε ακόμα με έναν κάποιο ρομαντισμό τα early 00s και το slow-motion videoclip του "Yellow" να παίζει στο MAD σε heavy rotation, αλλά οι Coldplay εδώ και πάρα πολλά χρόνια αγκάλιασαν την εμπορικότητά τους, γράφοντας σχεδόν αποκλειστικά mainstream radio hits (σκεφτείτε σε πόσους γάμους και πόσα events έχουν ακουστεί τα "Viva La Vida" και "Sky Full of Stars")  και την... τερμάτισαν, κάνοντας συνεργασία ακόμα και με τους βασιλιάδες της k-pop BTS, που ακούνε τα πιτσιρίκια.

3) Οι Coldplay αφορούν πολλές διαφορετικές ηλικίες. Επιστρέφοντας στην προηγούμενη διαπίστωση, η συναυλία των Coldplay στην Αθήνα είναι βέβαιο πως θα μαζέψει από "geriatric millennials", που δεν τους έχουν ξαναδεί live και θέλουν να θυμηθούν τα νιάτα τους, μέχρι 25άρηδες και 30ρηδες που βγαίνουν σε clubs της παραλιακής, μέχρι 15χρονα, που θέλουν να πάνε στην πρώτη τους μεγάλη συναυλία με τη μαμά τους ή/και τον μπαμπά τους και που στην τελική, μπορεί να μην έχουν καν ιδέα ποιοι είναι οι Coldplay, αλλά θέλουν να είναι εκεί γιατί «θα είναι όλοι».

4) Όλη αυτή η ιστορία με τα εισιτήρια δημιουργεί τρελό virality. Όπως παρατηρήθηκε πολλάκις μέσα στη χρονιά και με την Eras Tour της Taylor Swift, το σύστημα πώλησης εισιτηρίων είναι έτσι «ελαττωματικά» κατασκευασμένο, έτσι ώστε να δημιουργεί τεράστιες, ατέρμονες ουρές. Όπως θα συνέβαινε και αν αυτές οι ουρές ήταν σε κάποιο φυσικό σημείο («α τι περιμένουν αυτοί, καλό θα είναι κι εγώ θέλω!») έτσι και στην online πραγματικότητα, οι ώρες αναμονής για την απόκτηση εισιτηρίου έγιναν από την πρώτη ώρα της προπώλησης αντικείμενο συζήτησης στα social, οδηγώντας, όπως ήταν επόμενο, σε εκατοντάδες posts («ακόμα περιμένω!» «όποιος τα καταφέρει, θα μου πάρει κι εμένα;» «ΠΗΡΑ!!!») το οποίο οδήγησε με τη σειρά του σε περισσότερες αγορές.

coldplay-queue

5) Μην υποτιμούμε τη δύναμη του FOMO. Φυσικά οι χιλιάδες που πλήρωσαν μέχρι και εκατοντάδες ευρώ για ένα μαγικό χαρτάκι δεν το έκαναν επειδή «οι Coldplay είναι η ζωή τους», αλλά επειδή όταν ακούς τόσα πολλά περί φαντασμαγορίας και ανεπανάληπτου show, και όλες αυτές τις ιστορίες για τα ειδικά βραχιολάκια που φορούν οι θεατές για να ελέγχουν τον φωτισμό, και τα στατικά ποδήλατα που τροφοδοτούν με ενέργεια την παραγωγή, με σκοπό να μειωθεί κατά 50% το οικολογικό αποτύπωμα της περιοδείας, μια περιέργεια για το πώς μπορεί να είναι αυτό το υπερθέαμα από κοντά, ε, δεν μπορεί, την έχεις.

6) Σπάνια έρχονται τόσο μεγάλα live shows στην Ελλάδα. Οι «συναυλιάκηδες« παράπονο δεν έχουμε, από συναυλίες και φεστιβάλ χορτάσαμε φέτος, αλλά εδώ μιλάμε για άλλη τάξη μεγέθους και η αλήθεια είναι ότι μεγάλα show-υπερπαραγωγή (και μάλιστα από ονόματα που αφορούν ακόμα το σήμερα και δεν είναι, ας πούμε, οι Iron Maiden ή οι Guns'N'Roses) δεν βλέπουμε συχνά στην Αθήνα. Αυτό που συνέβη με τους Coldplay δεν θα έπρεπε να το βλέπει κανείς ως «αναπάντεχο» ή «ανεξήγητο», αλλά τρομερά παρήγορο, αν αυτό το διπλό sold-out σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια η Ελλάδα θα μπαίνει στον χάρτη της περιοδείας μεγάλων ονομάτων, που τα τελευταία χρόνια έχουμε εκπαιδευτεί να σκεφτόμαστε πως δεν πρόκειται να τα δούμε παρά μόνο αν ταξιδέψουμε στο εξωτερικό. Ποιος ξέρει, ίσως μια μέρα περάσει από τα μέρη μας και η Taylor Swift...

coldplay-sold-out-2024

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή