Επικοινωνία με τη στήλη: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Κάθε βδομάδα από τη στήλη αυτή θα μαθαίνετε τα πιο πρόσφατα νέα σχετικά με τη μουσική βιομηχανία γενικότερα, καθώς και χρήσιμες πληροφορίες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα ελληνικά συκγροτήματα να προωθήσουν τη μουσική τους. Πιο συγκεκριμένα, θα δημοσιεύονται χρήσιμα πράγματα σχετικά με το promotion, management, publishing καθώς και θα υπάρχει μια λίστα με εταιρείες (κυρίως από Αγγλία) οι οποίες ψάχνουν καλλιτέχνες τη συγκεκριμένη περίοδο, φυσικά με όλες τις επαφές και τα email.Δίσκο χωρίς εταιρεία; - Μέρος 2ο Την τελευταία φoρά ξεκίνησα μια σειρά άρθρων με θέμα την κυκλοφορία δίσκου χωρίς τη βοήθεια μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας. Αν και καταλαβαίνω ότι μια τέτοια προσπάθεια είναι αρκετά δύσκολη και πολλές φορές χωρίς προσοδοφόρο αποτέλεσμα για τον καλλιτέχνη, κανείς δεν ξεκίνησε έχοντας συμβόλαιο με την EMI π.χ. Είμαι βέβαιος ότι όσοι διαβάσατε το προηγούμενο άρθρο ακόμα αναρωτιέστε για το πώς τελικά θα φτάσει η μουσική σας στα itunes. Πάμε λοιπόν στο δεύτερο μέρος, που αφορά στον τρόπο διανομής. Με απλά λόγια, οι διανομείς αποτελούν τους μεσάζοντες ανάμεσα στις εταιρείες και στα μαγαζιά πώλησης μουσικής. Ενώ όμως είναι αρκετά δύσκολο για κάποιον να κλείσει μια συμφωνία διανομής της μουσικής του με τη μορφή φυσικού προιόντος (cd), η ψηφιακή διανομή έδωσε τη δυνατότητα ακόμα και σε ανεξάρτητους μουσικούς να πουλήσουν τη μουσική τους στα ίδια online μαγαζιά με τις μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες.Διανομείς cd ονομάζονται όσοι πουλάνε στα μαγαζιά τους δίσκους που έχουν στα ράφια τους. Έτσι, όπως τα μαγαζιά πρέπει να έχουν στο στοκ τους δίσκους που ξέρουν οτι θα πουλήσουν, οι διανομείς θέλουν να έχουν μόνο κυκλοφορίες για τις οποίες τα μαγαζιά θα ενδιαφερθούν. Αν κλείσετε ενα συμβόλαιο με μια δισκογραφική, η μουσική σας θα διανεμηθεί απο τον διανομέα της δισκογραφικής. Αν όμως κυλοφορήσετε μόνοι σας τον δίσκο, η συμφωνία με κάποιον διανομέα είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί.Η ψηφιακή διανομή, από την άλλη, είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Ενώ οι διανομείς cd πρέπει να είναι επιλεκτικοί με τα προιόντα που έχουν στον κατάλογό τους, οι ψηφιακοί διανομείς θέλουν να πουλήσουν όσους περισσότερους δίσκους μπορούν.Το ίντερνετ έχει ουσιαστικά οδηγήσει στο πάντρεμα αυτών των δύο – σε websites δηλαδή τα οποία πουλάνε cd. Αυτό βέβαια έχει ως αποτέλεσμα τον παραμερισμό του διανομέα. Τα online μαγαζία πλέον έχουν σε στοκ μικρές ποσότητες απο κάθε cd και, καθώς τα πουλάνε, οι μουσικοί στέλνουν περισσότερα. Επειδή όμως οι ψηφιακές πωλήσεις βρίσκονται σε άνοδο και μπορούν να αποτελέσουν τρόπο μεγάλου κέρδους για κάποιον επαγγελματία μουσικό, θα επικεντρωθώ περισσότερο στην ψηφιακή πλευρα της μουσικής διανομής.Ο ρόλος του ψηφιακού διανομέα έγκειται στο να παραδίδει τα ψηφιακά προιόντα (τραγούδια) σε διάφορα download μαγαζιά, στα οποία αναφέρθηκα στο άρθρο της προηγούμενης φοράς (δύο Πέμπτες πριν). Επίσης είναι υπεύθυνος για την παραλαβή της αμοιβής του καλλιτέχνη από αυτά τα μαγαζιά. Αν κάτι πάει στραβά, αφού η μουσική σας είναι διαθέσιμη στα μαγαζιά, ο διανομέας οφείλει να το διορθώσει. Γενικά μιλώντας, το μαγαζί θα μιλάει με τον διανομέα και ο διανομέας με τον μουσικό.Υπάρχουν δύο διαφορετικά μοντέλα ψηφιακής διανομής:Αυτοί που κονομάνε χρεώνοντας ένα ποσοστό από τα δικά σας κέρδη, ανεξάρτητα απο το πόσους δίσκους πουλάτε.Αυτοί που κονομάνε χρεώνοντας ένα σταθερό ποσό.Το CD Baby αποτελεί ένα παράδειγμα του πρώτου μοντέλου. Αν εγγραφείτε στη δικιά τους υπηρεσία ψηφιακής διανομής, στέλνουν τη μουσική σας στα itunes, Amazon, Rhapsody και τα υπόλοιπα στο τσάμπα, αλλά κρατάνε ένα 9% από τις πωλήσεις σας. Επίσης μπορούν να πουλήσουν και το cd σας. Το κόστος για να χρησιμοποιήσετε το CD Baby είναι 35$.Το Tunecore είναι το πιο δημοφιλές παράδειγμα του δεύτερου μοντέλου. Και η δικιά τους υπηρεσία ψηφιακής διανομής στέλνει μουσική σε itunes, amazon κτλ. Η διαφορά είναι ότι το Tunecore χρεώνει ένα ποσό για κάθε τραγούδι, δίσκο, μαγαζί καθώς και ένα ποσό κάθε χρόνο. Το website έχει ένα πολύ αναλυτικό παράδειγμα για το πώς λειτουργεί όλο αυτό. Φυσικά πληρώνουν στον μουσικό όλο το ποσό από τις πωλήσεις. Τέλος το Tunecore ασχολείται μόνο με τη ψηφιακή διανομή.Ποια ειναι η διαφορά τελικά; Θα χρησιμοποιήσω το itunes ως παράδειγμα. Το itunes (στην Αμερική) πληρώνει τους διανομείς 7$ από τα 9.99$ που κοστίζει το κάθε άλμπουμ και 0.70$ από τα 0.99$ που κοστίζει το κάθε τραγούδι. Το Tunecore πληρώνει τον καλλιτέχνη όλο το ποσό, ενώ το CD Baby κρατάει το 9% και έτσι ο μουσικός παίρνει 6.37$ ανά άλμπουμ και 0.637$ ανά τραγούδι. Για ένα άλμπουμ π.χ. με 10 τραγούδια, το οποίο θα διανεμηθεί σε 5 μαγαζιά, το Tunecore χρεώνει 34.83$. Το CD Baby χρεώνει 35$ αλλά το στέλνει σε όλα τα μαγαζιά, χωρίς παραπάνω κόστος. Φυσικά το CD Baby κρατάει το 9%.Αν λοιπόν ο δίσκος σας πουλήσει 100 αντίτυπα στον πρώτο χρόνο, θα βγάλετε κέρδος 665.17$ με το Tunecore και 602$ με το CD Baby. Τον δεύτερο χρόνο, υποθέτοντας ότι οι πώλησεις πέφτουν και πουλάτε 50 αντίτυπα, το κέρδος σας θα ανέρχεται σε 33.02$ με το Tunecore και σε 318.50$ με το CD Baby. Τρίτος χρόνος και ακόμα λιγότερες πωλήσεις – ας πούμε 25 αντίτυπα: 155.02$ κέρδος με το Tunecore και 159.25$ με το CD Baby. Έτσι λοιπόν, σε αυτό το πολύ απλό παράδειγμα, φαίνεται ότι – αν εξαιρέσουμε τα αρχικά έξοδα – το ζητούμενο είναι αν θα πουλήσετε 31 ή 32 δίσκους. Αν πουλήσετε 32 και περισσότερα άλμπουμ τον χρόνο, τότε το Tunecore αποτελεί την καλύτερη επιλογή.Φυσικά τα παραπάνω υπεραπλουστεύουν το όλο θέμα. Υπάρχουν ακόμα πάρα πολλοί παράγοντες να λάβει κανείς υπόψη, όπως το αν θα πουλάτε και cd ή μόνο ψηφιακά, πόσους δίσκους έχετε, σε πόσα μαγαζιά θέλετε να υπάρχει διαθέσιμη η μουσική σας κτλ. Γι’ αυτό θα πρέπει να σκεφτείτε τι είναι το καλύτερο για σας. Σε κάθε περίπωση πρέπει να θυμάστε ότι, ενώ μπορείτε να διαθέσετε τη μουσική σας σε όσα μαγαζιά θέλετε, αυτό μπορεί να γίνει μόνο από έναν διανομέα.Περισσότερα τη μεθεπόμενη εβδομάδα...Εταιρείες που ψάχνουν καλλιτέχνες αυτή την περίοδο: H MINTY FRESH είναι μια δισκογραφική εταιρεία που ασχολείται και με το publishing, με έδρα το Σικάγο. Ο διευθυντής της Anthony Musiala αναφέρει ότι ιδρύθηκε από το 1993 και η διανομή τους γίνεται από τη Warner. Δέχιονται demos από όλο τον κόσμο και αυτή την περίοδο ψάχνουν κάτι στον χώρο του pop/rock. Μπορείτε να επικοινωνήσετε στην παρακάτω διεύθυνση:Anthony Musiala, MINTY FRESH, PO BOX 577400, Chicago, IL60657, USA, Tel +1 773 665 0289, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., www.mintyfresh.com

Η COACHOUSE MUSICλειτουργεί απο το 1984 και έχει ως διευθυντή της τον μουσικό παραγωγό Michael Freeman. Ο Freeman κάνει την παραγωγή για 8 δίσκους κάθε χρόνο και κυρίως τον ενδιαφέρουν συγκροτήματα rock, alternative και pop. Έχει κάνει την παραγωγή για πάνω απο 30 δίσκους ως τώρα και έχει προταθεί και για βραβείο Grammy. Μπορείτε να στείλετε cd ή myspace link στην παρακάτω διεύθυνση:Michael Freeman, COACHOUSE MUSIC, PO BOX 1308, Barrington, IL 60011, USA, tel +1 847 382 7631, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Η STRAIGHT TO POST MUSIC PUBLISHING ανήκει στον όμιλο BROOKWELL MCNAMARA ENTERTAINMENT.Αυτή την περίοδο, ο διευθυντής της Dave Glowacki συγκεντρώνει έναν κατάλογο με τραγούδια για τηλεόραση και σινεμά και ψάχνει για τραγούδια. Απαραίτητη προϋπόθεση η μουσική να είναι σε μορφή cd – δεν δέχονται MP3 ή MySpace links. Μπορείτε να επικοινωνήσετε στην παρακάτω διεύθυνση:BROOKWELL MCNAMARA ENTERTAINMENT, STRAIGHT TO POST MUSIC PUBLISHING, c/o Dave Glowacki, Raliegh Studios, Manhattan Beach, 1600 Rosecrans Blvb. Building 6 West, 3rd Floor, Manhattan Beach, CA 90266, USA, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., www.bmetvfilm.com

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured