1. Good Morning, Vietnam! (1987)

Ένας από τους αξέχαστους ρόλους του Robin Williams έμελλε να είναι αυτός του DJ Adrian Cronauer στη Ραδιοφωνική Υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων των Η.Π.Α. στο Βιετνάμ, στην ταινία του Barry Levinson Good Morning, Vietnam!.

Οι θεατρικές και εκρηκτικές εκφωνήσεις του στο μικρόφωνο βασίζονταν κυρίως σε δικούς του αυτοσχεδιασμούς, ενώ, παίζοντας από Beach Boys και James Brown μέχρι τους Vogues και τις Marvelettes, άφησε πίσω του ένα αξιοζήλευτο στίγμα στο «how to do it right».

2. Radio Days (1987)

Την ίδια περίπου εποχή, ο Woody Allen αποφασίζει να παρουσιάσει και να αφηγηθεί –με έντονα νοσταλγική χροιά– τη χρυσή εποχή του ραδιοφώνου στην Αμερική, περίπου δηλαδή στα τέλη της δεκαετίας του 1930 και στις αρχές αυτής του 1940.

Μέσα από τη διαδρομή της παιδικής του ηλικίας και των αναμνήσεών του, περνούν τραγούδια και μουσικοί της εποχής όπως ο Allan Jones, ο Tommy Dorsey, η Larry Clinton, αλλά και ο Duke Ellington.

3. Vanishing Point (1971)

Η ταινία του Richard C. Sarafian φαίνεται σαν να μην αφορά άμεσα το ραδιόφωνο, αλλά σε μια καταδίωξη αυτοκινήτου ενός μανιακού οδηγού με το όνομα Kowalski. Έχει όμως στο πλευρό του τον ραδιοφωνικό παραγωγό Super Soul, ο οποίος τον στηρίζει μεταδίδοντάς του χρήσιμες πληροφορίες από τους ασύρματους των αστυνομικών.

Αργότερα οι Guns 'n' Roses θα συμπεριλάβουν στους στίχους του “Breakdown” (Use Your Illusion II, 1991) τον λόγο του Super Soul «last American hero», ενώ θα σαμπλάρουν και τη μουσική από το “Super Soul Theme” που είχε γράψει ο Jimmy Bowen για την ταινία.

4. Talk Τo Me (2007)

Ο Petey Greene, πρώην κατάδικος και χρήστης ουσιών, καταφέρνει με την ευθύτητα και την ειλικρίνειά του να γίνει μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του ραδιοφώνου στην Ουάσινγκτον D.C.

Βασισμένη στη βιογραφία του Greene, η Kasi Lemmons θέτει εδώ στο προσκήνιο –μέσω της φωνής του Don Cheadle– τα γεγονότα που ακολούθησαν τη δολοφονία του Martin Luther King στα τέλη των 1960s, καθώς και την ακτιβιστική ταυτότητα του πρωταγωνιστή.

5. The Boat That Rocked (2009)

Γύρω στο 1966, ένας πειρατικός σταθμός μέσα σ' ένα πλοίο εν πλω διώκεται από την κυβέρνηση της Βρετανίας και κυρίως από τον πρωθυπουργό της Sir Alistair Dormandy –μια χιτλερίστικη φιγούρα– στο όνομα της τάξης και της ηθικής.

Oι ραδιοφωνικοί παραγωγοί συνθέτουν το soundtrack μέσα σε ένα φάσμα ροκ και ποπ ήχων, με λάθη, προδοσίες και ψέματα να απαλύνονται ή και να εξαφανίζονται μέσω της φιλίας και της ελευθεριακής ομπρέλας του rock 'n' roll. Ίσως μάλιστα να συμπεριλαμβάνεται εδώ και το καλύτερο lip sync σε ταινία, από τον Chris O'Dowd στο τραγούδι “Stay With Me Baby”, που στη συγκεκριμένη σκηνή άδει η Duffy.

6. The Next Voice You Hear... (1950)

Kι αφού ξεπεράστηκαν τα σχισήματα των ουρανών, τα λευκά περιστέρια και οι φωνές από το πουθενά, το 1950 θεώρησαν πιο άμεσο και ρεαλιστικό ο Θεός να κάνει την «εμφάνισή» του μέσω του ραδιοφώνου.

Η φωνή βέβαια δεν ακούγεται ποτέ στο κινηματογραφικό ακροατήριο, αλλά μεταδίδεται μέσω των πρωταγωνιστών της ταινίας του William A.Wellman.

7. Bad Channels (1992)

Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια παρωδία επιστημονικής φαντασίας, σε σκηνοθεσία Ted Nicolaou.

Εξωγήινοι εισβολείς καταλαμβάνουν έναν ραδιοφωνικό σταθμό, αναλαμβάνουν τον ρόλο του DJ και –μέσω της rock 'n' roll μουσικής– αιχμαλωτίζουν όσες γυναίκες εκτίθενται στην εκπομπή τους. Το soundtrack της ταινίας ανέλαβαν οι Blue Öyster Cult, βγάζοντας κι ένα ομώνυμο άλμπουμ.

8. Tales From The Darkside: The Devil’s Advocate (1985)

Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός με ανάγωγη συμπεριφορά φέρεται σε κάθε ακροατή που τον καλεί με τρομερή μισανθρωπιά και αναισθησία. Η κατάληξή του είναι να μεταμορφωθεί σιγα-σιγά σε μαλλιαρό, δαιμονοειδές πλάσμα, σαν τα όσα μεταδίδει να τα απορροφά ο ίδιος.

Ο Michael Gornick και ο George A. Romero συμπράττουν σε μία ιστορία ηθικού διδάγματος για τη θρυλική τηλεοπτική σειρά Tales From The Darkside, από την οποία πολλοί σκηνοθέτες έκαναν το διάβα τους μεταξύ 1983 και 1988.

9. Friday The 13th: The Series - And Now The Νews (1988)

Μια σειρά που στάθηκε τίμια στο horror ύψος της και ακολουθούσε σε ακροαματικότητα το Star Trek: The Next Generation στα τέλη των 1980s, ήταν η Friday the 13th: Τhe Series, η οποία βάσταξε για 3 σαιζόν.

Στο συγκεκριμένο επεισόδιο οι πρωταγωνιστές έχουν να αντιμετωπίσουν ένα παλιό ραδιόφωνο τύπου καθεδρικού ναού, το οποίο φοβίζει τους ακροατές μέχρι θανάτου και στη συνέχεια μεταδίδει πολύτιμες πληροφορίες στον ιδιοκτήτη του. Στη σκηνοθεσία βρισκόταν ο Bruce Pittman και στο σενάριο ο Richard Benner.

10. WKRP Ιn Cincinnati (1978-1982)

Δημιούργημα του Hugh Wilson, η κωμική σειρά WKRP Ιn Cincinnati διαδραματίζεται σε έναν φανταστικό ραδιοφωνικό σταθμό στο Σινσινάτι του Οχάιο, εστιάζοντας στις διάφορες ανατροπές που βιώνει το προσωπικό του. 

Θεωρείται από τις σειρές που αναδείκνυαν τραγούδια μεγάλων αστέρων έστω κι αν έπειτα κόπηκαν από το soundtrack (λόγω δικαιωμάτων), με κάθε κομμάτι να σχετίζεται με το θέμα του επεισοδίου στο οποίο ακουγόταν.

11. Airheads (1994)

Μέχρι πού μπορεί να φτάσει η απελπισία ενός πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη, ο οποίος επιθυμεί διακαώς να ακουστεί το ντεμπούτο άλμπουμ του; Η απάντηση του Michael Lehmann μοιάζει πάντως κάπως ακραία.

Μια ομάδα νεαρών, με εμφανή την αγανάκτηση για την αδιαφορία των παραγωγών, φτάνουν στο σημείο να εισβάλλουν σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό και, υπό την απειλή όπλων (νεροπίστολων, για την ακρίβεια), απαιτούν να παίξει στον αέρα ο δίσκος τους. Μια σειρά ευτράπελων, όμως, θα ανατρέψει τα σχέδιά τους.

12. Do The Right Thing (1989)

«Wake up! Wake up! Up you wake!». Μια φωνή αντηχεί απ' τα FM και δεν είναι άλλος από τον Mister Señor Love Daddy, στην ταινία του Spike Lee.

Κυρίαρχος των FM, είναι η φωνή που στέκεται δίπλα στον έρωτα και τον τροφοδοτεί με ρυθμό τις νύχτες, αλλά και δίπλα στη λογική, θέλοντας να απαλύνει τις διαφορές και τα στερεότυπα. Ο ρόλος του Samuel L. Jackson παραμένει στιβαρός για την εξέλιξη της ιστορίας του Lee.

13. Straight Talk (1992)

Ο ελληνικός τίτλος (από αυτούς τους ιδιαίτερα επιτυχημένους...) θα μπορούσε να είναι κάτι μεταξύ Ράδιο Αγάπη Μου ή Κατά Λάθος Ψυχολόγος.

Ένα κορίτσι από την επαρχία έρχεται στο Σικάγο και, μέσω μιας απίθανης σειράς περιστάσεων, γίνεται ...ραδιοθεραπευτής. Καλούμενη από τους ακροατές της Dr. Shirley, μπαίνει λοιπόν στη θέση τους και προσπαθεί να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν διάφορα προβλήματα. Ένας δημοσιογράφος, πάλι, προσπαθεί να εξιχνιάσει το παρελθόν της –και στην πορεία αναπτύσσεται μεταξύ τους το υπερκλασικό αμερικάνικο ειδύλλιο. Πρωταγωνιστεί η (πάντα) υπέρλαμπρη Dolly Parton.

14. Pump Up Τhe Volume (1990)

Στην ανάγκη του να ακουστεί και να υπάρξει, ένας μοναχικός έφηβος δημιουργεί στο υπόγειο του σπιτιού του έναν πειρατικό σταθμό. Με τον χρόνο να κυλά, αρχίζει να βρίσκει ιδιαίτερη ανταπόκριση στο ακροατήριο και τους συμμαθητές του, οι οποίοι ταυτίζονται με τις σκέψεις του.

Η ταινία του Allan Moyle θεωρείται πλέον μία από τις καλύτερες για τους έφηβους των 1990s, καθώς αποτύπωσε τον παλμό της ψυχικής κατάστασης και της ιδιομορφίας αυτής της ηλικίας. Στις μουσικές επιλογές περιλαμβάνονταν καλλιτέχνες όπως οι Leonard Cohen, The Jesus Αnd Mary Chain και Pixies.

15. Play Misty For Me (1971)

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Clint Eastwood πραγματοποιήθηκε το 1971 με την ταινία Play Μisty For Me. Μάλιστα ήταν ο ίδιος που πρωταγωνιστούσε, υποδυόμενος τον ραδιοφωνικό παραγωγό.

Η –καθ' όλα τυχαία, στην πραγματικότητα– γνωριμία του πρωταγωνιστή με μία κοπέλα στο μπαρ, θα φτάσει από μια ερωτική νύχτα στο σημείο του ερωτικού θρίλερ. Ποίηση του Edgar Allan Poe και βέβαια το τραγούδι του Erroll Garner "Misty", το οποίο παίζει σε διάφορες εκτελέσεις στο φιλμ, καθώς το ζητούσε και η ηρωίδα στον Eastwood.

{youtube}xvo80G7F2Ho{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή