Στο sonik Ιανουαρίου που θα είναι διαθέσιμο για μία ακόμα εβδομάδα στα περίπτερα θα βρείτε και τα 50 άλμπουμ μαζί με τα κείμενα. Στο δε Avopolis, από τα μέσα της εβδομάδας που μας έρχεται και για περίπου μία εβδομάδα θα έχουμε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα, όχι εν είδει λίστας, αλλά χωρίζοντας τη χρονιά σε είδη και αναλύοντάς την με βάση όσα ακούσαμε στο καθένα. Αν όχι το σημαντικότερο, τότε σίγουρα το πιο διασκεδαστικό ερώτημα (εν είδει εμμονής) που απασχολεί όλους όσους είτε με τον έναν τρόπο (ήτοι τον κριτικό σχολιασμό, γνωστό και ως “επαγγελματική μουσικοφιλία”) είτε με τον άλλο (ήτοι την απλή και αμόλυντη ακρόαση) με τη διεθνή παραγωγή της ασυζητητί σημαντικότερης τέχνης, της μουσικής, είναι τα εύπλαστα και αχνά όρια που ξεδιαλύνουν την όποια δυνατή αντικειμενικότητα από την απολύτως θεμιτή υποκειμενικότητα. Το I Am A Bird Now μπορεί για κάποιους (λίγους) να μην κατάφερε να τρυπώσει στις λίστες (γιατί όλοι τις κάνουμε, έστω κι αν κωλυώμαστε να το παραδεχτούμε) με τις προσωπικά ξεδιαλεγμένες κρεμ ντε λα κρεμ της χρονιάς. Μπορεί επίσης να μην αγαπήθηκε διόλου από ορισμένους (ελάχιστους). Δεκέμβρη μήνα της χρονιάς αυτής, όμως, η υποκειμενικά αντικειμενική –και τούμπαλιν- αλήθεια είναι μία κι άλλη καμία. Αν στο εγγύς ή μη μέλλον αποπειραθεί κάποιος να ανασκαλέψει το πιο συναισθηματικά οριακό album του 2005, θα καταλήξει με πάσα βεβαιότητα στον τίτλο που φέρει αυτό το δεύτερο τη σειρά πόνημα του Antony. Ένα άφυλο ουρί του παραδείσου, ένα κορίτσι εγκλωβισμένο στο άχαρο κορμί ενός δίμετρου άντρα, μία φωνή που ωσάν άλλος Frankenstein φιλοξενεί στις ίδιες χορδές κομμένες και ραμμένες τις ψυχωμένες συχνότητες του Jeff Buckley, την επιβλητική εκφορά της Nina Simone, την εσωτερική φλόγα της Billie Holiday και τα δακρύβρεχτα κρεσέντα του Roy Orbison, μία ερμηνεία που εξημερώνει δίχως να ωραιοποιεί την έννοια της σεξουαλικής ασάφειας και παρακμής, μία σύγχρονη ανδροειδής μούσα, ο Antony (επαν)ήλθε στις αρχές της χρονιάς που τελειώνει για να ερεθίσει με μνημειώδη χάρη τα συναισθηματικά μας νεύρα, οποιασδήποτε φύσης απόληξη κι αν έχουν αυτά. Τόσο καθόλου απλά κι εξίσου καθόλου υποκειμενικά. |