Ήταν το 2019 όταν ένα ιδιαίτερο και πρωτότυπο -τουλάχιστον για τα στενά, τότε, αθηναϊκά δεδομένα- μουσικό φεστιβάλ έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στον ψηφιακό και στον αναλογικό χώρο. Ένα πολύ διαφορετικό μουσικό φεστιβάλ γιατί σε αυτό η μουσική δράση δεν περιοριζόταν στη σκηνή και στις live εμφανίσεις καλλιτεχνών και συγκροτημάτων αλλά, για πρώτη φορά, εστίαζε σε όλα αυτά που συμβαίνουν στη μουσική βιομηχανία πολύ πριν τη σκηνή και τα φώτα, πολύ πριν τη συναυλία, πολύ πριν το play στο ηχοσύστημα ή πλέον στην πλατφόρμα streaming.
Πράγματι το Athens Music Week δεν είναι μια απλή φιέστα για τη μουσική αλλά ένα σύγχρονο συνεδριακό φεστιβάλ που εστιάζει στο αίτιο για να γιορτάσει στο τέλος κάθε ημέρας το αιτιατό, με live showcases καλλιτεχνών και συγκροτημάτων που επιδεικνύουν επί σκηνής τον κοινό παρονομαστή τους: την hands – on μουσική καινοτομία είτε μεθοδολογικά, είτε ουσιαστικά, είτε -πολύ συχνά- και τα δύο. Στο φετινό Athens Music Week μάλιστα η συζήτηση για το πώς φτάνουμε στο εκάστοτε μουσικό αποτέλεσμα εμπλουτίζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά με θεματικές που, πολύ πιθανόν, να έρχονται για πρώτη φορά στο προσκήνιο της μουσικής συζήτησης με τόσο οργανωμένο και σφαιρικό τρόπο.
Πώς σκοπεύει να εκμεταλλευτεί η βιομηχανία του πολιτιστικού τουρισμού τις ευκαιρίες της εποχής σε μια αμοιβαία επωφελή συνθήκη για τα κρατικά έσοδα αλλά και για τους εργαζόμενους του πολιτισμού; Ποιος είναι επιτέλους ο ενδεδειγμένος ρόλος που αυτοί οι εργαζόμενοι, κοινώς και κυρίως οι καλλιτέχνες, καλούνται να αναλάβουν σε περιόδους κρίσης, σαν αυτή που διανύουμε με διαδοχικά επεισόδια τα τελευταία χρόνια; Πώς υλοποιείται μια καλλιτεχνική ιδέα εν έτει 2022; Ποιες ακριβώς ελπίδες έχει ένας νέος καλλιτέχνης να πετύχει τη μεγάλη ακρόαση και το μεγάλο hit και πώς ακριβώς θα τις κάνει κάτι περισσότερο από ελπίδα; Πώς μπαίνει ένα νέο τραγούδι στο ραδιοφωνικό airplay; Πώς άλλαξε τα μουσικά trends το Tik Tok και μήπως τελικά αυτό το ίδιο δεν είναι ένα απλό trend; Ποιο είναι το προφίλ της δισκογραφικής εταιρείας του παρόντος και του μέλλοντος; Η ιδέα της ψηφιακής συναυλίας ήρθε για να μείνει; Πώς εξαργυρώνεται η διαχρονικά μεγάλη αξία της μουσικής βιομηχανίας στην ψηφιακή εποχή και πόσο “κακή” λέξη είναι το monetization; Ποια είναι η καινοτομία των τεχνολογιών Blockchain και Web3; Τι είναι τα NFTs και πώς μπορούν να “ξεκλειδώσουν” ένα καινούργιο οικονομικό μοντέλο; Τι ακριβώς συμβαίνει με την ραπ και την τραπ μουσική στην Ελλάδα;
Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα θα αναδειχθούν, θα συζητηθούν και θα επιχειρηθεί να απαντηθούν στα 25 πάνελ που στήνει το φετινό Athens Music Week, στα οποία θα συμμετέχει η αφρόκρεμα της πολιτιστικής διοίκησης και πράξης της χώρας, και κορυφαία ονόματα τόσο από τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα. Ανάμεσα τους, μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για θέματα σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, η Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ανάπτυξης Σύγχρονης Δημιουργίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μόνικα Τσιλιμπέρδη, ο Πρόεδρος της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων Κωνσταντίνος Δέδες, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια
του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου, η Πρόεδρος του Συνδέσμου Διοργανωτών Κατερίνα Σταματάκη και ο Διευθυντής του Innovathens, Αντώνης Οικονόμου, οι οποίοι θα απευθύνουν χαιρετισμό και θα σημάνουν την επίσημη έναρξη κάθε ημέρας του φετινού Συνεδρίου με τις ομιλίες τους. Ενώ, παράλληλα, για πρώτη φορά, φέτος, θα κάτσουν μαζί στο “τραπέζι” του Athens Music Week οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων πολιτιστικών φορέων της χώρας όπως είναι ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Χρήστος Καρράς, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Έλλη Ανδριοπούλου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, όπως αντίστοιχα και οι διοργανωτές των μεγαλύτερων εγχώριων μουσικών Φεστιβάλ όπως είναι το Ejekt Festival, το Release Athens, και η High Priority.
Και φυσικά, επειδή σε αυτές τις συζητήσεις, η μουσική είναι πάντα η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση, κάθε μέρα του Athens Music Week θα κλείνει με άφθονη ζωντανή μουσική, στα live acts – showcases με μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα και πολυσυζητημένα ονόματα της σύγχρονης, εναλλακτικής σκηνής, μεταξύ των οποίων η Vassilina, o Inner D, οι Bonnie Nettles, οι Pink Vanity η Iota Phi αλλά και πιονέρους πειραματιστές σε πιο “άγνωστα” αυτοσχεδιαστικά εδάφη, όπως οι Zulu 3.4, οι Kolida Babo και οι Super Sonic Elephant Club. Ενώ για το τέλος η διοργάνωση έχει σχεδιάσει μια χορταστική συναυλιακή “τελετή λήξης” με τους σαρωτικούς ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC, τη βελούδινη Μαρία Παπαγεωργίου, την psych pop των Ρουμάνων Zimbru και τις multi culti περιπλανήσεις του Z.E.N.
Στο Athens Music Week, στην Τεχνόπολη, από τις 22 έως τις 24 Ιουνίου, όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τη μουσική σε αυτήν την πόλη μερικά κλικς παραπάνω από το να μαζέψουν μια ντουζίνα αγαπημένα τους τραγούδια σε μία λίστα στο Spotify, για τις εύκολες και δύσκολες ώρες, θα έχουν την ευκαιρία να μυηθούν από πρώτο χέρι και από κορυφαία ονόματα του χώρου στην Ελλάδα (και όχι μόνο) στο “γίγνεσθαι” αυτής της πολύπαθης της τελευταίες δεκαετίες αλλά και τόσο μαγικής δημιουργικής βιομηχανίας. Να μάθουν αυτό που συμβαίνει τώρα, να φανταστούν αυτό που θα συμβεί αύριο Γιατί για να μπορούμε να συνεχίσουμε να ακούμε τη μουσική θα πρέπει, μερικές φορές να κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα από τα πάρτι, και να μιλήσουμε γι’ αυτήν όπως της αρμόζει.
Για το αναλυτικό πρόγραμμα του Athens Music Week πατήστε εδώ.