Mια ακόμη νέα έρευνα αποκαλύπτει μια (σχεδόν) αυτονόητη σκέψη για την εποχή μας. Το 61% των ανερχόμενων DJs πιστεύουν ότι οι αριθμοί στα social media είναι "πιο σημαντικοί" από τη μουσική ικανότητα, πράγμα που σημαίνει ότι στην εποχή των likes και των followers, η μουσική... είναι απλώς μια λεπτομέρεια.
Στο Διεθνές Μουσικό Συνέδριο της Ίμπιζα (πού αλλού;), μια έκθεση από την Ακαδημία DJ του Pete Tong (πρέπει να είναι πολύ περήφανος) ρώτησε 15.000 DJs και παραγωγούς για τις απόψεις τους. Και ιδού το σοκαριστικό συμπέρασμα!
Σύμφωνα με το Mixmag, το 61% αυτών των "μουσικών ταλέντων" θεωρούν ότι οι αριθμοί τους στα social media είναι το άλφα και το ωμέγα. Γιατί να παιδευτείς με αρμονίες και ρυθμούς και χειροκίνητους συγχρονισμούς όταν μπορείς απλώς να ποστάρεις μια σέξι φωτογραφία στο Instagram, σωστά;
Ένας ανώνυμος 24χρονος DJ και παραγωγός από τη Γαλλία το θέτει πολύ ωμά: "Κάθε (social media) ποστ μοιάζει με τεστ. Αν αποτύχει, νιώθω αποτυχημένος". Τι τραγική φιγούρα! Η αυτοεκτίμησή του εξαρτάται από τα likes! Πού πήγε, ρε παιδιά, η αγάπη για τη μουσική;
Επίσης, αλλα "ενδιαφέροντα" ευρήματα περιλαμβάνουν το ότι το 62% των νέων DJs και παραγωγών περιγράφουν την ηλεκτρονική μουσική βιομηχανία ως μια "κλειστή λέσχη" (ίσως γιατί οι πόρτες ανοίγουν μόνο για τους influencers;) και το 52% έχει βιώσει "άγχος ή burnout" (προφανώς από την υπερβολική δουλειά... στο TikTok). Ενώ, το χαμένο 31% έχει σκεφτεί να εγκαταλείψει τη βιομηχανία τους τελευταίους 12 μήνες. Ίσως να βρουν μια δουλειά όπου η αξία τους δεν μετριέται με αλγόριθμους.
Αλλά μην απελπίζεστε! Υπάρχουν και οι αισιόδοξοι, αυτοί οι ρομαντικοί της ηλεκτρονικής μουσικής! Ένα γενναίο 35% πιστεύει ότι "αν επιμείνεις και έχεις ανθεκτικότητα, θα συμβεί". Τι όμορφη σκέψη! Σαν να λέμε "αν συνεχίσεις να ποστάρεις ανούσια πράγματα, κάποιος θα σε προσέξει!".
Ευτυχώς, στην "κορυφή" του συνεδρίου, τα νέα για τις προοπτικές της ηλεκτρονικής μουσικής ήταν πιο ρόδινα. Φαίνεται ότι τα βίντεο με ετικέτα #ElectronicMusic στο TikTok ξεπέρασαν για πρώτη φορά το 2024 αυτά της indie και της rap. Επιτέλους! Η μουσική που απαιτεί τουλάχιστον δύο κουμπιά για να παιχτεί θριαμβεύει στην πλατφόρμα των 15 δευτερολέπτων!
Ο επικεφαλής συνεργασιών του TikTok για Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, Toyin Mustapha (ένα όνομα που σίγουρα ξέρει από trends), δήλωσε: «Οι χρήστες του TikTok λατρεύουν να κάνουν tag είδη μουσικής, ειδικά είδη όπως η ηλεκτρονική μουσική. Δείχνει ότι η κοινότητα προσπαθεί να χτίσει κάτι, και η ηλεκτρονική μουσική είναι πολύ κοινοτική υπόθεση». Ναι, μια κοινότητα που χτίζεται πάνω σε αλγόριθμους και viral χορευτικές φιγούρες.
Επίσης, αποκαλύφθηκε ότι η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικής μουσικής έφερε 12,9 δισεκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους 12 μήνες, μια αύξηση 6%! Φαίνεται ότι υπάρχει ακόμα χρήμα σε αυτή τη φάση του "πατήστε ένα κουμπί και βγάλτε λεφτά".
Η έκθεση σημειώνει ότι η αξία της βιομηχανίας αυξήθηκε από 12,5 δισεκατομμύρια το 2023, και αποδίδει την αύξηση στα φεστιβάλ και τις εισπράξεις των κλαμπ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 τα έσοδα της ζωντανής μουσικής βιομηχανίας αυξήθηκαν σε "περισσότερο από διπλάσια" από τα προ-COVID επίπεδα, με εταιρείες όπως η Live Nation να παράγουν περίπου 27 δισεκατομμύρια δολάρια!!! Και μαντέψτε τι; Η αύξηση οφείλεται πιθανότατα στις ιλιγγιώδεις τιμές των εισιτηρίων και όχι σε αύξηση του αριθμού των εισιτηρίων που πουλήθηκαν. Τι ευχάριστο! Η μουσική γίνεται όλο και πιο προσιτή... οικονομικά, μιλώντας, πάντα.