Το Θέατρο Σφενδόνη ιδρύθηκε το 1993 από την Άννα Κοκκίνου, με τη συμπαράσταση πνευματικών ανθρώπων, καλλιτεχνών και φίλων, σε μια παλιά αποθήκη ξυλείας του Ιδρύματος Ευριπίδη Κουτλίδη, στις παρυφές της Ακρόπολης.
Στα πλαίσια του μεγάλου φεστιβάλ που διοργανώνεται αυτές τις μέρες με στόχο την υλοποίηση του καλλιτεχνικού προγράμματος της φετινής χρονιάς, θα εμφανιστεί -για πρώτη φορά στη χώρα μας- ο σημαντικός Ούγγρος συνθέτης Mihály Víg, γνωστός από την επί χρόνια συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Béla Tarr.
Ο Μπέλα Ταρ συνηθίζει να τον αποκαλεί ποιητή, φιλόσοφο (και φυσικά, φίλο) και δευτερευόντως μουσικό. Από το 1984 και το «Φθινοπωρινό Αλμανάκ», την πρώτη συνεργασία τους, ως το «Άλογο του Τορίνο», το κύκνειο άσμα του μέγιστου Μαγυάρου κινηματογραφιστή, ο Βιγκ εμφανίζεται στους τίτλους των έργων του ως «συνδημιουργός» και ανήκει στον στενό δημιουργικό πυρήνα της Ταρικής φιλμουργίας, μια παρέα που περιλαμβάνει τον συγγραφέα Λάσλο Κράσναχόρκαϊ και τη σύζυγο του Ταρ, μοντέζ Άγκνες Χράνιτσκι.
Ήταν τα φιλμ του Ταρ που τον έκαναν γνωστό εκτός συνόρων, με τις μινιμαλιστικές, «κυκλικές», μελαγχολικές κι απόλυτα εθιστικές μελωδίες του (ειδικά στο «Σάταντάτνγκο» και στις «Αρμονίες Βερκμάιστερ»), να αποτελούν σήμα κατατεθέν των συντριπτικών πλάνων σεκάνς του σκηνοθέτη. Η ερμηνεία του Βιγκ στο μυθικό «Σατάντάνγκο» (όπως και στο μικρού μήκους «Ταξίδι στην Πεδιάδα»), διευρύνοντας το cult status του στους σινεφίλ και των δυο πλευρών του Ατλαντικού.
Όμως, πέρα από τη δημιουργική του συνεισφορά στις μεγάλες ταινίες του Μπέλα Ταρ, ο Μίχαλυ Βιγκ, αποτελεί μια κεντρική περσόνα της σύγχρονης Ουγγρικής εναλλακτικής σκηνής εδώ και πάνω από 30 χρόνια, όντας από τους πολυγραφότερους και σημαντικότερους αυθεντικούς τραγουδοποιούς της Κεντρικής Ευρώπης.
Από τα 20 του, συμμετείχε στους TRABANT, μια καλλιτεχνική κολλεκτίβα με μη μόνιμο σχήμα, που ηχογραφούσε ηλεκτρικά κομμάτια επηρεασμένα από τους Ουγγρικούς σκοπούς του tango και της Polka, την πιο «λυρική» φάση των Velvet Underground και την ρέγγε (Ο Βιγκ έπαιζε κιθάρα, έγραφε στίχους και τραγουδούσε). To γκρουπ, πολύ δημοφιλές στους underground και καλλιτεχνικούς κύκλους της Βουδαπέστης, σχεδόν ημιπαράνομο ένεκα της θεματικής και του ύφους του, ποτέ δεν δισκογραφήθηκε, αλλά ηχογραφούσε κασέτες γραμμένες ζωντανά στο στούντιο που μοιράζονταν χέρι με χέρι, ένα είδος ηχητικών σαμιζντάτ, στην τελευταία περίοδο της διακυβέρνησης Κάνταρ (αργότερα κυκλοφόρησε και μια σειρά βιντεοσκοπημένων σέσιον σε VHS). Τότε ήταν που ο Ταρ (περιθωριακός κι αυτός των Ουγγρικών κινηματογραφικών στούντιο) άκουσε την μουσική του, με τη γνωστή συνέχεια, ενώ ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 80, ο Βιγκ είχε γράψει μουσική για μερικές ταινίες underground κινηματογραφιστών (που συμμετείχαν ή σχετίζονταν με το γκρουπ).
Στο θέατρο Σφενδόνη η performance του κάθε βράδυ θα αποτελείται από 2 μέρη: στο πρώτο, ο Βιγκ με το keyboard θα αυτοσχεδιάζει πάνω σε εικόνες από το αγαπημένο του Satantango. Στο δεύτερο μέρος κάθε βραδιάς θα παρουσιάσει ένα compilation από παλαιότερα και σύγχρονα τραγούδια του, συνοδεία κιθάρας.
Παρασκευή 7 + Σάββατο 8 Οκτώβρη
θέατρο Σφενδόνη (Μακρή 4, Μακρυγιάννη / στάση μετρό: Ακρόπολη)
ώρα έναρξης: 21.30
είσοδος: 20 ευρώ
Την Παρασκευή θα γίνει και προβολή της ταινίας Το Άλογο του Τορίνο (2011), ενώ το Σάββατο θα προβληθούν οι Αρμονίες του Βερκμάιστερ (2000).
{youtube}tRl3VQQ0GUA{/youtube}