Η 88η τελετή, που παρακολουθήσαμε ζωντανά από τα κανάλια Novacinema, ήταν απολαυστική στο σύνολό της. Στον απόηχο αυτής της τελετής, ο Ανδρέας Κύρκος μας γράφει για τις συγκινητικές, τις αδιάφορες στιγμές, αλλά και όσα γενικά θα θυμόμαστε...
Η βραδιά της 88ης τελετής των Οσκαρ, που είδαμε ζωντανά και αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema, ήταν μια ακόμη βραδιά γεμάτη γενναιόδωρα συγχαρητήρια, προβλέψιμες βραβεύσεις και παθιασμένους ευχαριστήριους λόγους που διακόπτονταν σε λίγα δευτερόλεπτα από τη μουσική που έπεφτε (με τις Βαλκυρίες του Βάγκνερ!) και ελάχιστες εκπλήξεις (ο Rylance αντί του Stallone στον Β ρόλο και το Spotlight αντί του Revenant στην κατηγορία καλύτερης ταινίας).
Στις καλύτερες στιγμές συγκαταλέγεται ο εναρκτήριος λόγος του έμπειρου από τη θητεία του στο stand-up comedy, Chris Rock, ο οποίος έπιασε το θέμα του #OscarsSoWhite με δηλητηριώδεις ατάκες ("φέτος στο 'In Memoriam' θα υπάρχουν μόνο φωτογραφίες μαύρων που σκοτώθηκαν από την αστυνομία καθώς πήγαιναν να δουν κινηματογράφο"). Οι άβολες αλήθειες του σαρωτικού Chris Rock απογειώθηκαν καθώς αναρωτήθηκε γιατί δεν έγιναν ανάλογα μποϋκοτάζ από μαύρους σε παλιότερες τελετές, όπως στη δεκαετία του 60 όπου σίγουρα απουσίαζαν οι μαύροι υποψήφιοι ("Είχαμε αληθινούς λόγους να διαμαρτυρηθούμε τότε. Μας βίαζαν και μας λίντσαραν τότε και δεν είχαμε χρόνο να ασχοληθούμε με το όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας").
Δεν ήταν μόνο η έναρξη, αλλά το πνεύμα του Chris Rock έλαμψε και με μαρτυρίες ανθρώπων έξω από κινηματογράφο στην φτωχογειτονιά του Compton. Κανείς δεν ήξερε τι είναι το Trumbo αλλά όλοι είχαν εκστασιαστεί με το Straight Outta Compton.
Το καλύτερο ζευγάρι παρουσιαστών ήταν ο Ryan Gosling με τον Russell Crowe. Το αταίριαστο δίδυμο έδειξε αβίαστο timing και ρυθμό στην παρουσίασή του, κάνοντας μας να ανυπομονούμε για το επερχόμενο The Nice Guys στο οποίο συμπρωταγωνιστούν.
Ο Jacob Tremblay, ο 9χρονος πιτσιρικάς του Room, έδειξε ότι λατρεύει τα ρομποτάκια του Star Wars και μας χάρισε μια πολύ τρυφερή στιγμή όταν τα είδε στη σκηνή για να τιμήσουν τον συνθέτη Τζον Γουίλιαμς. Τον Γουίλιαμς όμως τίμησε και ο θρύλος της κινηματογραφικής μουσικής, Ενιο Μορικόνε, όταν κέρδισε το Όσκαρ Μουσικής για τις μελωδίες του, που έγραψε για τους «Μισητούς Οκτώ», του Κουέντιν Ταραντίνο.
Στα αρνητικά της βραδιάς συγκαταλέγουμε την τηλεοπτική κορδέλα με τις ευχαριστίες σε συγγενείς, φίλους και συναδέλφους, των νικητών σε «μικρότερες» κατηγορίες, προς εξοικονόμηση χρόνου για να μην τους κατονομάσουν έναν-έναν στο μικρόφωνο. Η στιγμή που ένας σκηνοθέτης από μικρή χώρα κερδίζει όσκαρ είναι μοναδική και φαίνεται ότι οι μακρόσυρτες ομιλίες ταλαιπώρησαν τους τηλεθεατές που περίμεναν τις βραβεύσεις στις μεγάλες κατηγορίες.
Σε άλλα αξιοπερίεργα της βραδιάς, είχε ενδιαφέρον να βλέπεις τον Τζο Μπίντεν να παρουσιάζει την Lady Gaga. Το τραγούδι "Til It Happens to You" ακούστηκε στο The Hunting Ground, ένα ντοκιμαντέρ για τους βιασμούς στα κολλέγια και ο Μπίντεν είχε πρωτοστατήσει την καμπάνια του Λευκού Οίκου γι αυτό το θέμα. Ο ίδιος δήλωσε: «Ας αλλάξουμε την κουλτούρα μας. Μπορούμε και πρέπει να αλλάξουμε τον πολιτισμό, ώστε καμιά κακοποιημένη γυναίκα, ή άντρας, σαν τους επιζώντες που θα δείτε απόψε, να μη χρειαστεί να ρωτήσουν τον εαυτό τους, “τι έκανα;”».
Όπως το περσινό ντοκιμαντέρ για τον Kurt Cobain με τίτλο Montage of Heck, το φετινό Amy ήταν αυτό που μας παρουσίασε ένα διαφορετικό πρόσωπο για ένα τόσο φωταγωγημένο είδωλο της pop κουλτούρας. Η νίκη του ντοκιμαντέρ στην κατηγορία του ήταν αυτό που μας χαροποίησε ιδιαιτέρως.
Η μεγαλύτερη χαρά όμως, από σύσσωμο το τηλεοπτικό κοινό, ήρθε με την βράβευση του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, που σαν star με τη στόφα των κλασικών ηθοποιών (της σχολής του Redford) έδωσε έναν στέρεο και δομημένο (αν και «σεναριογραφημένο») λόγο. Ο Λίο, επιτέλους, παίρνει το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο, για την ερμηνεία του στην «Επιστροφή», και βρίσκει την αφορμή να μιλήσει για την κλιματική αλλαγή στον πλανήτη, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Ας μην θεωρούμε αυτόν τον πλανήτη δεδομένο». Επίσης, οι Τσαρλς Ράντολφ και Ανταμ ΜακΚέι, που κέρδισαν το Όσκαρ για το καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο, πέρασαν με τη σειρά τους πολιτικό μήνυμα: «Μην ψηφίζετε υποψηφίους που χρηματοδοτούνται από τις μεγάλες τράπεζες και τις βιομηχανίες πετρελαίου.»
Πολύς λόγος έγινε για την απογοήτευση στο πρόσωπο του Σταλόνε όταν έχασε το βραβείο, αλλά ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η επιλογή, του Μαρκ Ράυλανς δείχνει τι σημαίνει «ερμηνεία» για την Ακαδημία. Ερμηνεία δεν αφορά στην επιστροφή σε έναν συγκεκριμένο ρόλο, απλώς για να τον παίξει σε άλλη ηλικία. Αυτό είναι τυποποίηση. Η ηθοποιία του Ράυλανς είχε εφευρετικότητα και προσωπικότητα στο ρόλο ενός Ρώσου πράκτορα που δεν κουβαλούσε κανένα από τα στερεότυπα των αντίστοιχων ρόλων σε ταινίες Ψυχρού Πολέμου.
Η στιγμή που η Jenny Beavan ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει το βραβείο για τα κοστούμια του Mad Max: Fury δημιούργησε θόρυβο για όλους τους σωστούς λόγους. Μια πραγματική καλλιτέχνις και αληθινή κυρία περπατούσε και στα αριστερά της μια σειρά από αρσενικά, ξινισμένα βλέμματα την έκριναν σιωπηρά για το δερμάτινο τζάκετ που φορούσε και το συνολικό στυλ της. Η παγκόσμια κατακραυγή ήταν ένα ηχηρό χαστούκι στα φαλλοκρατικά βλέμματα των κυρίων στις πλαϊνές σειρές που αρνήθηκαν επιδεκτικά να χειροκροτήσουν.
O Εμμανουέλ Λουμπέζκι ήταν φανερά συγκινημένος καθώς, κέρδισε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας, για τη δουλειά του στην «Επιστροφή», του Ινιαρίτου. Το κέρδισε πέρσι για το «Birdman», του ίδιου σκηνοθέτη και πρόπερσι, για το «Gravity», του Αλφόνσο Κουαρόν. Ένα σπάνιο ρεκόρ για τον καλύτερο εν ζωή φωτογράφο.
Αμήχανη ήταν η επιστροφή του Ali G στη σκηνή, ενώ είχε απαγορευτεί ρητά στον Sacha Baron Cohen να μεταμφιεστεί. Τα αστεία δεν έπιασαν τόπο και η αναβίωση της περσόνας ξεχάστηκε εύκολα. Εξίσου αμήχανη ήταν η εμφάνιση της (συνήθως αστείας) Sarah Silverman καθώς καμία ατάκα σχετικά με τη μυθολογία του Τζέιμς Μποντ δεν έπιασε τόπο στα αλήθεια.
Με τους ευχαριστήριους λόγους συντομότερους, με τις εκπλήξεις στα βραβεία λιγότερες και με το glamour να είναι σε υψηλά επίπεδα, η 88η τελετή, που προβλήθηκε από τα κανάλια Novacinema, ήταν απολαυστική στο σύνολό της.
Στο ετήσιο ραντεβού με το μεγάλο πάρτι του Χόλυγουντ θα είμαστε και του χρόνου τέτοια εποχή, με μια ευχή την παρουσίαση της βραδιάς να αναλάβει ο Louis C.K. Μέχρι τότε, θα δούμε στα κανάλια Novacinema, πριν φυσικά από οποιοδήποτε άλλο κανάλι, τις περισσότερες από τις υποψήφιες και βραβευμένες ταινίες. Από εκεί άλλωστε έχουμε συνηθίσει τις πρώτες και αποκλειστικές προβολές βραβευμένων με Όσκαρ ταινιών, λίγο μετά τις κινηματογραφικές αίθουσες και ένα χρόνο πριν από οποιοδήποτε άλλο κανάλι!
Στις ταινίες που θα δούμε προσεχώς από τα κανάλια Novacinema συγκαταλέγονται τα πολυσυζητημένα ‘The Revenant’, ‘Room’, ‘Spotlight’, ‘Mad Max: Fury Road’, ‘Carol’, ‘Joy’, ‘Brooklyn’, ‘Bridge of spies’, ‘Creed’, ‘The Martian’ κ.ά. Αυτό το σαββατοκύριακο, μάλιστα, στα κανάλια Novacinema παίζουν δύο από τους μεγάλους νικητές των φετινών Όσκαρ. Το Σάββατο 5 Μαρτίου, το Inside out και την Κυριακή 6 Μαρτίου, το "Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής". Όλες τις ταινίες θα μπορεί κανείς να τις δει live και στο tablet, laptop ή smartphone μέσω του Nova GO, χωρίς καμία πρόσθετη χρέωση. Ακόμη, οι περισσότερες από αυτές θα διατίθενται και on demand, μέσω του Nova GO, για να τις βλέπει κανείς όποτε επιθυμεί στο tablet, laptop ή smartphone, επίσης χωρίς καμία επιπλέον χρέωση.