Το La Bruja Muerta μεταφράζεται ως «η νεκρή μάγισσα» και είναι το πρότζεκτ που έστησε ο B. D. Foxmoor (Μιχάλης Μυτακίδης) με τον επί μακρόν συνεργαζόμενο με τους Active Member κιθαρίστα Jamoan (Άκη Θεοτοκάτο). Και από μια άποψη, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εγχειρήματα του πολυγραφότατου Μυτακίδη. Διότι μ’ αυτό ξεφεύγει πιο ξεκάθαρα από το αμιγώς χιπ χοπ πλαίσιο –όσο τέλος πάντων το «αμιγώς» μπορεί να έχει ισχύ για τους Active Member· και επεκτείνει ό,τι ορίζει ως low bap προς κατευθύνσεις που δεν βρίσκονται μεν εκτός της ευρύτερης θεματικής, δεν είναι όμως και αυτονόητες.

Bdfxmr_2

Δεν έλειπε ασφαλώς από το low bap η επαφή με τα φυσικά όργανα (και δη με τη κιθάρα του ίδιου του Θεοτοκάτου)· ούτε φυσικά περίμενε από τα νοήματα που υπονοεί η μετάφραση του ονόματος να βρει ένα πλαίσιο για να τραγουδήσει τη «σκοτιά», όπως την ονομάζει ο Μυτακίδης. Αυτό όμως το μπέρδεμα κιθάρας και low bap το οποίο μπαίνει στο επίκεντρο, δεν πλαταίνει απλώς τις εκφραστικές διόδους: οδηγεί και σε μια αντίληψη περί σύνθεσης με αρκετά διαφοροποιημένες προτεραιότητες. Δίνει παράλληλα και μια καθαρότερη έμφαση προς το χαμηλότονο, το περισσότερο εσωτερικευμένο –αγγίζει ίσως τα όρια της «μπαλάντας» ή του «εντέχνου», μα δίχως να μελώνει, διατηρώντας την αιχμηρότητα και τη δυναμική των όσων περιγράφει. Φτιάχνει η La Bruja Muerta ένα σκοτεινό παραμύθι, αλλά ξέρει να αναδεικνύει μέσα εκεί και το φως (ένα φως).

Bdfxmr_3

Βέβαια, στη λάιβ εκδοχή που παρακολουθήσαμε το Σάββατο στο Tin Pan Alley –στη 2η από τις 4 συναυλίες που είναι προγραμματισμένες για τον Φλεβάρη στον καινούργιο αυτόν χώρο στου Ψυρρή– οι La Bruja Muerta δεν ήταν ακριβώς ντουέτο. Ο Jamoan ακουγόταν μόνο μέσω του CD player και στη σκηνή ο BD Foxmoor ήταν μόνος του, καθισμένος μπροστά από λάπτοπ και κονσόλες· το «ζωντανό» δηλαδή συνίστατο στο τραγούδι και σε κάποιες ηχοχρωματικές διευθετήσεις. Και παρ' όλο που έμενες με την απορία πώς θα ήταν η συναυλία αν η επιτέλεση βασιζόταν περισσότερο στο επιτόπιο (όσο τέλος πάντων κι αν συμπλέκονται τα συμπεράσματα της οικιακής ακρόασης ενός δίσκου με την εμπειρία ενός τέτοιου λάιβ), είναι γεγονός πως ο Μυτακίδης κατάφερε να κρατήσει μόνος του ένα λάιβ τριών ωρών με χαρακτηριστική άνεση.

Bdfxmr_4

Είναι ομολογουμένως παλιά καραβάνα –πάνε πια 21 χρόνια από εκείνη τη Διαμαρτυρία. Δεν αρκεί ωστόσο η εμπειρία από μόνη της. Η απόσταση που χωρίζει τη La Bruja Muerta από τις πρώτες ημέρες των Active Member είναι τεράστια, ταυτόχρονα όμως είναι και αμελητέα. Γιατί είναι σαφής και διαρκής μέσα στα χρόνια η τάση του low bap να ενσωματώνει στοιχεία, να προχωράει το σκεπτικό του παρακάτω· να εμβαθύνει τόσο στη μουσική έκφραση, όσο και στη στιχουργική. Απ’ την άλλη, μοιάζει ίδια η γωνία από την οποία βλέπει τα πράγματα· ίδιο το σημείο όπου γίνεται η τομή. Υπό μία λοιπόν έννοια, εκείνος ο “Πρόσφυγας” είναι ακόμα ο Μυτακίδης, έχει όμως στο μεταξύ αναπτύξει μια πιο βαθιά ερμηνεία του τι θα πει να είναι κανείς πρόσφυγας (έστω και σ’ αυτό το ρητορικό επίπεδο).

Bdfxmr_5

Πιο μεστός είναι επίσης και ο τρόπος με τον οποίον ερμηνεύεται ο στίχος. Αυτό το μουρμουρητό –κάτι ανάμεσα σε ραπάρισμα, τραγούδι και αφήγηση– έχει πλέον αποκτήσει μια εκφραστική ακρίβεια. Το ίδιο και οι εξάρσεις. Όσο για τις λέξεις, ακολουθούν την παραπάνω εμβάθυνση των νοημάτων, αλλά συναντούν ταυτόχρονα και την αναντίρρητη ικανότητα του Μυτακίδη να λαξεύει τη γλώσσα με τον δικό του τρόπο.

Bdfxmr_6

Μέσω ερμηνείας λοιπόν, μα και μέσω της καθ’ αυτής αξίας του αντικειμένου που ερμηνευόταν, η εμφάνιση του B. D. Foxmoor στο Tin Pan Alley βρήκε και διατήρησε μια δυναμική εσωτερικής καύσεως. Στην όλη διαδικασία συνέδραμαν και τα εξαιρετικά visuals –σχέδια, σκίτσα σε μικρές ιστορίες ή οι φλόγες μιας φωτιάς· τα οποία παρουσιάζονταν είτε σε μια μεγάλη επιφάνεια του τοίχου (πολύ μεγαλύτερη από το μέρος που κάλυπτε η σκηνή), είτε σε έξι ορθογώνιες επιφάνειες κρεμασμένες εκατέρωθεν των ηχείων (συγχωρείστε μου την αβλεψία, αλλά δεν συγκράτησα το όνομα του δημιουργού). Όσο για τα κομμάτια που παίχτηκαν, ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου παρμένα από την πλούσια τριλογία τωνLa Bruja Muerta, με ελάχιστες παρεκτροπές προς το παρελθόν (“Δανεικές Προσευχές”) ή προς τις πρόσφατες ημέρες των Active Member (“Κάποιος Θα Ξέρει Γι' Αυτό”).

 

{youtube}hnlQ265SPt4{/youtube}

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή