Ξεκίνησες το μουσικό σου ταξίδι παίζοντας σε συγκροτήματα ψυχεδελικής ροκ και shoegaze. Έχεις εντοπίσει στοιχεία από το ροκ παρελθόν σου στη σημερινή σου ηλεκτρονική πορεία; Και αν ναι, πώς εκδηλώνονται αυτά;
100%. Υπάρχει μια πραγματική σύνδεση ανάμεσα στη μουσική που έφτιαχνα παλιά και σε αυτή που παίζω τώρα. Η υπνωτιστική πλευρά της ψυχεδελικής μουσικής και του shoegaze παίζει σημαντικό ρόλο, ιδιαίτερα στα μεγαλύτερης διάρκειας DJ sets μου. Επηρεάζει επίσης τη μουσική που φτιάχνω. Είμαι τόσο ευγνώμων που έχω αυτό το παρελθόν, καθώς πιστεύω ότι προσθέτει μια μοναδικότητα στον τρόπο που γράφω και παίζω μουσική. Πέρυσι συμμετείχα σε μια συζήτηση με τον Joris Voorn, τον Hiroki και τον DJ Bone για το underground της χορευτικής μουσικής, και ανακαλύψαμε ότι τόσο ο Hiroki, ο Joris Voorn όσο και εγώ έχουμε ένα παρελθόν στο shoegaze και ευρύτερα τη κιθαριστική μουσική. Νομίζω ότι αυτό παίζει σίγουρα μεγάλο ρόλο σε ό,τι κάνουμε τώρα!
Η δημιουργική σου έκφραση είναι ιδιαίτερα πολύπλευρη. Πώς διατηρείς μια συνεκτική ταυτότητα ανάμεσα στις κυκλοφορίες σου, τα DJ sets και τις ραδιοφωνικές εκπομπές;
Πολύ ωραία ερώτηση! Έχω μια έντονη επιθυμία να δημιουργώ συνεχώς. Αυτό σημαίνει ότι αυτά που φτιάχνω μπορεί να ποικίλουν πολύ, αλλά υπάρχουν συνδέσεις σε ό,τι κάνω, με αποτέλεσμα κάθε τι που τελικά δημιουργώ να ακούγεται σαν εμένα, ανεξαρτήτως είδους. Επαναχρησιμοποιώ samples από τη δουλειά μου σχεδόν σε ό,τι φτιάχνω, οπότε ένα τραγούδι που έφτιαξα χθες μπορεί να περιέχει ένα στοιχείο από κάτι που έφτιαξα πριν από 8 χρόνια. Αυτά συνήθως υπάρχουν ως υφές σε κομμάτια που φαίνονται οικεία στο κοινό. Είναι σαν ένα μικρό «easter egg» για τον ακροατή.
Μπορείς να μας καθοδηγήσεις στη διαδικασία δημιουργίας του τελευταίου σου remix στο “ARK/8”; Πώς αποφάσισες να δουλέψεις πάνω σε αυτό και πώς διαφέρει από τις προηγούμενες κυκλοφορίες σου;
Αχ, λάτρεψα αυτό το πρότζεκτ! Το έγραψα όταν πήγαινα να παίξω σε μια μεγάλη συναυλία στο Tulum. Το έφτιαξα ως το εναρκτήριο κομμάτι μου, καθώς νομίζω ότι η συναυλία ήταν για περίπου 10.000 άτομα. Ήθελα να δώσω στο κοινό μια αίσθηση προσμονής στην αρχή, πριν το «καταπιούν» οι χαμηλές συχνότητες. Διατήρησα επίτηδες έναν ρυθμό στο κομμάτι που πίστευα ότι θα λειτουργούσε σε εκείνη την περιοχή του Μεξικού. Ήταν πολύ διασκεδαστική και υπνωτιστική η όλη διαδικασία της δημιουργίας του.
Παρατήρησα ότι η πρώτη κυκλοφορία στη MUTE Records, τη δισκογραφική σου στέγη, είναι το “Warm Leatherette” των The Normal, ένα κομμάτι με μεγάλη επιρροή στην ιστορική εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής. Πώς νιώθεις που κυκλοφορείς τη δουλειά σου μέσω της MUTE; Νιώθεις ότι ανήκεις στο λεγόμενο «hardcore continuum» της ιστορίας της ηλεκτρονικής μουσικής;
Ο Daniel Miller (ιδρυτής της MUTE) είναι ένας από τους ήρωές μου και τώρα ένας καλός φίλος και σύμβουλος. Τον εμπιστεύομαι, όπως και ολόκληρη την οικογένεια της MUTE. Είμαι πάντα τόσο ευγνώμων που προσκλήθηκα να γίνω μέρος της. Είναι μια πολύ ιδιαίτερη σχέση.
Θα παίξεις στο Coachella αργότερα φέτος, μαζί με πολλούς συναδέλφους σου. Πιστεύεις ότι η «σκηνή» έχει φτάσει στο αποκορύφωμα της διείσδυσης της στο mainstream κοινό;
Νομίζω ότι κάποιοι από εμάς είμαστε πολύ τυχεροί που μπορούμε να ισορροπούμε ανάμεσα στον κόσμο των εμπορικών φεστιβάλ και των πιο οικείων χώρων των clubs. Για μένα, είναι πολύ σημαντικό να έχω ένα πόδι και στους δύο κόσμους, καθώς και οι δύο προσφέρουν τις δικές τους προκλήσεις και με ωθούν σε αυτό που κάνω. Νιώθω εξίσου άνετα παίζοντας για 20.000 άτομα σε ένα φεστιβάλ όσο και για 200 άτομα για 8 ώρες σε ένα σκοτεινό club. Υπάρχει μεγάλη προετοιμασία και σκέψη και για τα δύο, και για να είμαι ειλικρινής, το λατρεύω απόλυτα!
Επιστρέφεις στην Αθήνα για δεύτερη φορά μέσα σε 4 μήνες! Ποια είναι η γνώμη σου για την πόλη και την ηλεκτρονική της σκηνή/κοινότητα; Έχεις βρει το χρόνο να την εξερευνήσεις;
Είμαι ερωτευμένη με αυτή την πόλη! Αγόρασα merch με το σήμα της Αθήνας όταν ήρθα να παίξω στο Stegi Onassis Block Party πέρυσι. Φοράω το καπέλο μου με το λογότυπο της Αθήνας σχεδόν κάθε μέρα - χεχε. Η νυχτερινή ζωή, η κουλτούρα, το φαγητό και η εξερεύνηση της πόλης γενικά είναι κάτι που με ενθουσιάζει τόσο πολύ. Πολλοί άνθρωποι στη χορευτική μουσική μιλούν για το πόσο συναρπαστική είναι η σκηνή της Αθήνας αυτή τη στιγμή. Είμαι τόσο ευγνώμων που είμαι ένα μικρό μέρος της.
Η εκρηκτική Αυστραλιανή DJ και παραγωγός HAAi έρχεται στο Ωδείο Αθηνών, με τη μελωδική τέκνο της, την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025 από το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα με ασταμάτητη μουσική. Special guest: K.atou. Περισσότερα εδώ.