Φωτογραφίες: Tonje Thilessen (1), Ντιάνα Καλημέρη (2,3,4)

Πόσο σημαντικός είναι για εσένα ο κινηματογράφος και πόσο έχει επηρεάσει τη μουσική σου η μεγάλη οθόνη;

Για πολλά χρόνια πήγαινα ασταμάτητα σινεμά, μέχρι να γεννηθεί ο γιος μου. Στην πραγματικότητα, από εκείνη τη στιγμή και μετά, όταν φωνάζουμε μπέιμπι σίτερ. Μάλλον προτιμάμε να πάμε βόλτα με την Κωστάντια και προσπαθούμε να κοιταζόμαστε χωρίς να μιλάμε, είναι αρκετά δύσκολο. Αλλά ναι, πολύ σινεμά στον Βόλο και στο Μιλάνο και στην Αθήνα και στη Βέροια. Όσο για το σινεμά στο σπίτι, δυστυχώς δεν έχω καθόλου συγκέντρωση να δω ταινία. Εννοώ, η τελευταία ταινία που είδα στο σπίτι ήταν ο Ένοικος (The Tenand) του Πολάνσκι. Ήθελα να τη δω από το 2013, και κατάφερα να τη δω σε 3 μέρες με διακοπές. Δεν δουλεύει έτσι, οπότε περιμένω να μεγαλώσει ο μικρός για να τον παίρνουμε σινεμά μαζί μας.

Έχεις σκεφτεί την πιθανότητα να υπογράψεις μουσική για μια ταινία;

Καμία ταινία δεν θα ήθελε να σχετιστεί μαζί μου, και δεν την παρεξηγώ στα αλήθεια. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, ξέρω ότι υπάρχουν 2-3 άνθρωποι, που είναι φίλοι μου, και θα το έκανα με βεβαιότητα για αυτούς. Τουλάχιστον πριν να καταλάβουν το λάθος της επιλογής τους.

81sLarryGus_2.jpg

Τι είναι αυτό που σε τράβηξε στις Περιπέτειες του Πρίγκιπα Αχμέντ; Είναι μια ταινία που αγαπούσες ή τη γνώρισες πρόσφατα, με αφορμή το Open Air;

Δεν την έχω δει ακόμα. Εννοώ τη βλέπω αυτές τις μέρες με αφορμή την προετοιμασία. Την έχει δει όμως ο Δημήτρης Παπαδάτος (Jay Glass Dubs), με τον οποίον θα παρουσιάσουμε μαζί τη μουσική, και μου επανέλαβε ότι τον τρόμαζε όταν ήταν μικρός.

Πώς σκοπεύεις αλήθεια να προσεγγίσεις μουσικά τη συγκεκριμένη ταινία; Τι θα παρουσιάσεις στο κοινό που θα έρθει στην Πλατεία Κοτζιά;

Θα παίξουμε αρκετά ήρεμα και αυτοσχεδιαστικά, προσπαθώντας να αφήσουμε όσο περισσότερο χώρο γίνεται στην ίδια την αφήγηση της ταινίας. Είναι αρκετά δύσκολο, αλλά είναι και πραγματικά ενδιαφέρον.

81sLarryGus_3.jpg

Πιστεύεις ότι οι θεατές χρειάζονται «καινούρια μάτια» για να γνωρίσουν ή να ξαναδούν αυτό το κλασικό φιλμ κινουμένων σχεδίων της Λότε Ράινιγκερ;

Ο Βάλτερ Μπένιαμιν έλεγε για τις μεταφράσεις των βιβλίων ότι προσδίδουν 3 και 4 έξτρα ζωές σε κάθε έργο. Με οτιδήποτε έχει να κάνει με καθαρά οπτικά ερεθίσματα, νιώθω ότι κάθε μήνας και κάθε άνθρωπος έρχεται και προσθέτει μικρές καινούριες ερμηνείες. Με δεδομένο λοιπόν ότι όλα τα πράγματα που έχουν φτιαχτεί αντιστοιχούν σε κάθε καινούριο παρόν, δεν πιστεύω ότι κάτι παλιώνει ποτέ πραγματικά. Αλλά και πάλι, είμαι σίγουρος ότι σε κάθε γωνία, ισχύει και το αντίθετο.

Για ποια άλλη ταινία, αν σου δινόταν η ευκαιρία θα ήθελες να φτιάξεις ένα εναλλακτικό soundtrack και γιατί;

Στην επόμενη ταινία του Albert Brooks, όταν έρθει η ώρα και ξανακάνει ταινία, και κατά προτίμηση αν παίζει κι ο αδερφός του (Bob Einstein) ακόμα καλύτερα. Θα με ταπεινώνουν και θα με βρέχουν με προσβολές, θα είναι ένα όνειρο.

81sLarryGus_4.jpg

Τι σχεδιάζεις για το υπόλοιπο της χρονιάς; Θα υπάρξουν κάποιες ακόμα συναυλιακές εμφανίσεις;

Προσπαθώ να τελειώσω έναν δίσκο εδώ και 3-4 μήνες, αλλά στ’ αλήθεια ακόμα δεν έχω καταλάβει πώς να λειτουργήσω στο σπίτι με τον γιο μου και τα όργανα μαζί. Φοβάμαι ότι μέχρι να βγάλω άκρη, θα έχουν χαθεί τα πάντα. Με τη σειρά, ένα-ένα, όλα θα έχουν εξαφανιστεί.

Η είσοδος για την προβολή (ώρα έναρξης 21.30) είναι ελεύθερη για όλους και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Goethe Institut, σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ). Επίσης είναι προσβάσιμη σε ΑμεΑ.

Δύο επόμενες προβολές με μουσικό ενδιαφέρον, είναι οι εξής:

- Παρασκευή, 07 Ιουλίου: O Μεγάλος Λεμπόφσκι (Παραλία Αγίου Κοσμά)
- Πέμπτη 20 Ιουλίου: Mad Max 2 (Λυκαβηττός)

Περισσότερες πληροφορίες, μα και το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ, εδώ

{youtube}L3uU3Cf0QKs{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured