Βρίσκεστε βουτηγμένος στην τζαζ τις τελευταίες 3 δεκαετίες. Πώς έχετε παρατηρήσει το εγχώριο τοπίο να αλλάζει;

Το έχω δει να αλλάζει από πλευράς δυναμικού –όλο και πιο πολλοί μουσικοί θέλουν να εκφραστούν μέσω της τζαζ στα τελευταία 10 χρόνια– αλλά και από πλευράς κοινού: όλο και περισσότερος κόσμος ενδιαφέρεται να ακούσει και να παρακολουθήσει τζαζ.

Γενικά, πιστεύω ότι πλέον υπάρχει μια σκηνή τζαζ η οποία θεωρείται δεδομένη. Και θα παραμείνει.

Η τζαζ κουβαλάει ωστόσο τη φήμη της στρυφνής μουσικής, ειδικά για τους ανθρώπους που δεν είναι μύστες της. Είναι η τζαζ είδος για μουσικούς;

Υπάρχουν στιγμές στις οποίες η τζαζ είναι λίγο στρυφνή, άλλες, όταν γίνεται πολύ προσωπική για εκείνον που την ακούει κι άλλες, που είναι πολύ φιλική για όλους. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, ανεξάρτητα με τη φήμη κάθε μουσικής, ο καθένας τη βάζει στη ζωή του σύμφωνα με το προσωπικό του κριτήριο και με το τι έχει ανάγκη την κάθε στιγμή.

016Kontrafouris_2.jpeg

Έχετε ζήσει και δημιουργήσει στη Φινλανδία. Πώς ενημέρωσε τη μουσική σας η ζωή στη Σκανδιναβία;

Πιστεύω ότι έχω μια πιο σφαιρική ματιά, τουλάχιστον για την ευρωπαϊκή σκηνή της τζαζ. Με έκανε επίσης να πιστεύω πιο πολύ στον εαυτό μου .

Ο καινούριος σας δίσκος εμπεριέχει και το πρώτο σας άνοιγμα στην έκφραση μέσω του ποιητικού λόγου. Αισθάνεστε περισσότερο εκτεθειμένος σε μια τέτοια διαδικασία απ' ό,τι στη μουσική σύνθεση;

Σίγουρα, γιατί η ποίηση είναι κάτι που δεν έχω συνηθίσει να το βγάζω προς τα έξω. Παρόλα αυτά, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να το μοιραστώ.

Παράλληλα, με τα Στοιχειωμένα Ποιήματα επιστρέφετε και δισκογραφικά στο πιάνο μετά από 10 χρόνια. Πώς αποφασίσατε να ηχογραφήσετε ξανά στο συγκεκριμένο όργανο;

Το σκέφτομουνα τα τελευταία 3 χρόνια, όλο και πιο πολύ. Όταν λοιπόν η ιδέα του δίσκου άρχισε να δημιουργείται στο μυαλό μου, αποφάσισα να ετοιμάσω την καινούργια μουσική για το πιάνο.

016Kontrafouris_3.jpg

Πέρα από μία τζαζ superband με τους Αλέξανδρο-Δράκο Κτιστάκη, Πέτρο Κλαμπάνη και Άγγελο Πολυχρόνου, συνεργαστήκατε και με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, ο οποίος απήγγειλε τα ποιήματά σας στον δίσκο. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή αυτών των συντελεστών;

Επειδή αποφάσισα να ηχογραφήσω τη μουσική χωρίς κάποια ετοιμασία αλλά κατευθείαν, πιστεύω ότι με τον Πέτρο, τον Δράκο και τον Άγγελο συμβαίνει το εξής: μπορώ να αφεθώ πάνω τους και να αφεθούν κι αυτοί στη μουσική στιγμή. Όσο για τον Αλκίνοο, πάντα τον είχα στο μυαλό μου, από τη στιγμή που αποφάσισα να βγάλω τα ποίηματα προς τα έξω .

Μπορείτε να μας εξηγήσετε τη σημειολογία του εξωφύλλου των Στοιχειωμένων Ποιημάτων;

Καταρχάς, μου αρέσει παρά πολύ η φωτογραφία της Αγγελικής Δαρλάση, πιστεύω ότι εμπλουτίζει την ατμόσφαιρα του δίσκου. Πιστεύω επίσης ότι όσο μακριά και ομιχλώδη φαίνονται κάποια πράγματα, τόσο κοντά και καθαρά είναι στην πραγματικότητα.

016Kontrafouris_4.jpg

Ποια είναι τα σημαντικότερα σημεία της ηχογράφησης χωρίς πρόβες; Τι έχει φέρει αυτό στον δίσκο;

Νομίζω ότι όλα τα αντανακλαστικά είναι απολύτως ενεργοποιημένα και η κάθε στιγμή της ηχογράφησης βιώνεται αλλιώς. Τουλάχιστον έτσι πιστεύω. Θεωρώ ότι έχει φέρει μια φρεσκάδα και μια ειλικρίνεια .

Και αυτήν τη φρεσκάδα και ειλικρίνεια με ενδιαφέρει να κρατήσω και στην πρώτη live παρουσίαση του άλμπουμ, η οποία θα γίνει στο Six d.o.g.s. την Πέμπτη 2 Μαρτίου, με αφηγήτρια την ηθοποιό Φαίη Κοκκινοπούλου. Δεν γνωρίζω αυτή τη στιγμή πόσες φορές θα παρουσιαστούν ζωντανά τα Στοιχειωμένα Ποιήματα, σκέφτομαι πάντως να παρουσιάζονται με διαφορετικό αφηγητή/αφηγήτρια κάθε φορά. Κάτι τέτοιο θα κρατάει τα αντανακλαστικά μας ενεργοποιημένα και στις συναυλίες. 

{youtube}ZbGh4rfuBIA{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured