«Πλακωνόμασταν» τις προάλλες με έναν φίλο ενώπιον του διλήμματος ποια περίοδος των Fleetwood Mac ήταν η καλύτερη: εκείνη με τον Peter Green ή η μετέπειτα ποπ φάση τους; Στην πραγματικότητα πρόκειται για ψευδοδίλημμα, από αυτά που πάντα λατρεύουμε να πιάνουμε, απλά και μόνο για να διαφωνούμε. Άλλωστε οι Fleetwood Mac, μετά την προσχώρηση του πανέμορφου (από όλες τις απόψεις) ζεύγους των Nicks & Buckingham, μεταμορφώθηκαν και άλλαξαν τελείως. Ωστόσο το ψευδοδίλημμα αναδεικνύει εν τέλει τον μακρινό σκοπό που κυνηγάει κανείς μέσω της μουσικής ακρόασης. Όποιος κι αν είναι αυτός, είναι απολύτως σεβαστός –παρεκτός βέβαια και χρησιμοποιείς τη μουσική προς τέρψιν της χίπστερ ματαιοδοξίας σου...
Η διαφωνία που είχαμε, λοιπόν, λειτούργησε ως ιδανική παρακίνηση για να ακούσω ξανά το Rumors, αυτό το διαμάντι τραγουδοποιίας και ήχου, που ουσιαστικά έβαλε τους ύστερους Fleetwood Mac στην κορυφή. Όλα τα κορυφαία τραγούδια βρίσκονται εκεί: το "Dreams", το "Never Going Back Again", το παιχνιδιάρικο "Don't Stop", το ανυπέρβλητο "Go Your Own Way", το εξίσου αξεπέραστο "The Chain", το "Gold Dust Woman". Πραγματικά, μια ποπ εποποιία. Ο «διάβολος» όμως βρίσκεται στις λεπτομέρειες, λένε, και αυτή η πανέμορφη λεπτομέρεια ανήκει στο "You Make Loving Fun". Η εκ νέου ακρόασή του λειτούργησε αποκαλυπτικά.
{youtube}RqjXn2NflqU{/youtube}
Ας το πιάσουμε αναλυτικά. Η σύνθεση είναι όσο απλή, αλλά και όσο σύνθετη χρειάζεται για να κολλήσει σε έναν ραδιοφωνικό ακροατή και για να δώσει, συνάμα, τα κατάλληλα «πιστοποιητικά» σε κάποιον που ντρέπεται να παραδεχτεί ότι απλά λατρεύει την καλή ποπ μουσική. Ύστερα έρχεται η φωνή της Christine McVie, αυτή η βραχνή φωνή που υποδηλώνει μια γυναίκα έμπειρη και που αναδύεται από τα σεμνά πλήκτρα. Ο τρόπος με τον οποίον εκφέρει την πρώτη λέξη των στίχων, εκείνο το μακρόσυρτο «sweeeeeeet», είναι απλά καθηλωτικός.
Στο φόντο, βέβαια, οι μουσικοί οργώνουν. Ο Buckingham με τις ουσιαστικές κιθαριστικές του συνεισφορές κεντάει χωρίς αυταρέσκεια. Ο Mick Fleetwood υποδηλώνει στα ντραμς την τεχνική του, αρκούμενος σε ένα τρομακτικά απλό παίξιμο (θυμηθείτε, στα τύμπανα ακόμα και η παραμικρή διαφορά στην ισχύ, δίνει άλλον «αέρα»). Το μπάσο του John McVie δίνει όλη την ουσία. Και η Stevie Nicks είναι μεν παρούσα στα δεύτερα φωνητικά, αλλά απλά και μόνο η εντύπωση ότι τη βλέπεις να χτυπά το «ντέφι», σε απογειώνει.
Όλα αυτά συνθέτουν έναν εξαίσιο ύμνο, ο οποίος απαιτεί να υψώσεις την ένταση για να εισέλθεις στον κόσμο του. Ωστόσο πίσω από το τραγούδι υπάρχει μια εξίσου πανέμορφη ιστορία, που εν τέλει σε κάνει να πιστεύεις ότι καμία τεχνική, καμία άρτια παραγωγή, δεν θα μπορέσει να αναπληρώσει το ειλικρινές συναίσθημα.
Η Christine McVie, όταν έγραψε το "You Make Loving Fun" και το παρουσίασε στη μπάντα εν μέσω λόφων κοκαΐνης, σκληρών προσωπικών μεταπτώσεων στα ζευγάρια του line-up και υπό τους ασφυκτικούς κανόνες περί ισόποσης σύνθεσης, ρωτήθηκε από τον σύζυγό της –τον μπασίστα των Fleetwood Mac, John McVie– ποιον αφορά αυτή η υπέροχη εξομολόγηση λατρείας. Βρισκόμαστε σε ένα σημείο που οι προσωπικές σχέσεις ανάμεσα στους McVie, Buckingham & Nicks βρίσκονται στο ναδίρ: στον στίχο του "The Chain", «If you don't love me now / you will never love me again», λέγεται ότι συναίνεσαν όλα τα μέλη, επειδή αντικατόπτριζε την συναισθηματική τους κατάσταση.
Η Christine απάντησε, λοιπόν, ότι το τραγούδι αφορούσε τη σκυλίτσα της. Έφταιγε η καλή πρόθεση; Η ενστικτώδης βλακεία του; Η συνειδητοποίηση ότι όλα τελειώνουν; Πάντως ο John McVie την πίστεψε. Για να μάθει κάποιον καιρό μετά το διαζύγιό τους ότι η Christine εκείνη την εποχή είχε ήδη συνάψει «παράνομο» δεσμό με τον φωτιστή της μπάντας, τον Curry Grant.
Το "You Make Loving Fun" είναι επομένως ένα τραγούδι αξεπέραστα ερωτικό. Η διάλυση, τα μυστικά, οι αντιζηλίες, οι δεύτερες σκέψεις. Όλα σε ένα τραγούδι. Λατρεία.