Για την DJ κουλτούρα.
Που με βοηθάει να βιοπορίζομαι εδώ και σχεδόν 20 χρόνια ενώ τους τελευταίους 18 μήνες στοχοποιείται ανούσια.
Κάτι σαν το αποπαίδι του πολιτισμού αν αναλογιστεί κανείς το πρώτο live των Prodigy στον Βύρωνα, τη μάνα ρέιβερ στα Οινόφυτα και σε εποχή Covid, τους όρθιους στο Bolivar και τα υπόλοιπα clubs των παραλιακών.
Ακόμα κι αν οι μουσικοί μας δρόμοι δεν ταυτίζονται απόλυτα με τα παραπάνω παραδείγματα, αυτή η δίχως έλεος στοχοποίηση από την πιο συντηρητική κοινωνία που ζήσαμε ποτέ στην DJ και club κουλτούρα, έχει δημιουργήσει τέτοια οργή, που οι λέξεις γράφονται μόνες τους αυτή την φορά.
Στη χώρα που από την κεφαλή μέχρι τον τελευταίο media υπηρέτη παίζουν το χαλασμένο «πακιστανικό» τηλέφωνο, το «μάρμαρο» καλούνται να πληρώσουν αυτοί που είναι το μέλλον της χώρας. Αυτοί που στην εποχή των social media έχουν συγχρονιστεί με τον υπόλοιπο κόσμο (σε αντίθεση με την πιο καθυστερημένη δημόσια διοίκηση ever) και απλά αποζητούν, με τους όποιους αναμενόμενους λόγω πανδημίας περιορισμούς, λίγη από την ξεγνοιασιά που προσφέρει η καλύτερη εποχή του χρόνου σε αυτή την χώρα.
Η κουλτούρα της ηλεκτρονική μουσικής, του clubbing και του djing στο στόχαστρο και υπό περιορισμούς, προκειμένου να δικαιολογηθούν όλα όσα δεν κατάφεραν οι «ανύπαρκτοι» σχεδιασμοί της κυβέρνησης.
Στην πραγματικότητα, βιώνουμε αυτή την τεράστια αντίφαση: Η τελευταία μεγάλη καινοτομία που υπήρξε για την τέχνη της μουσικής, η ηλεκτρονική-χορευτική μουσική και οι άπειρες ακόμα προοπτικές που αφήνει για την εξέλιξη της, ούσα η πεμπτουσία των όρων φουτουριστικό, φρέσκο και ανοιχτόμυαλο για την πέμπτη τέχνη, έρχεται αντιμέτωπη -για μία ακόμα φορά- με την οπισθοδρομική αντίληψη της κοινωνίας και της πολιτείας.
Ο διάλογος έχει σταματήσει να υφίσταται από τότε που χρειάζονταν εξηγήσεις για την δουλειά που κάνει ο DJ και τον τρόπο με τον οποίο χορεύει και εκφράζεται ο κόσμος σε αυτή την μουσική.
It’s All Gone Pete Tong, φέτος το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι πάλι το 1967.
Παράλληλα, η παγκόσμια χορευτική σκηνή προσπαθεί να επιστρέψει. Το έχει ανάγκη, γιατί παρόλο που έχει υπάρξει μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες σκηνές της μουσικής βιομηχανίας, ήταν αυτή που έχασε τα περισσότερα μέσα στην πανδημία.
Ακολουθούν 5 νέες περιπτώσεις όπου ο DJ έχει βάλει το χέρι του:
J Balvin, Skrillex - "In Da Getto" (EMI)
Δεν έχουμε καλοκαίρι μέχρι να σφυρίξει ο Balvin, αλλά πρακτικά, δε θα έχουμε το latin και urban καλοκαίρι που αξίζουμε γιατί οι Megan Thee Stalion, Cardi B και άλλοι rap stars δε φαίνονται να έχουν όρεξη να ιδρώσουν και να μοιράσουν booty grooves. Αυτό σημαίνει, ότι ο Balvin πρέπει να κοιτάξει μπροστά και ο Skrillex είναι ο άνθρωπος για να τον βάλει στις λίστες με τα υψηλά BPM. Let’s go rave.
Flight Facilities - "Lights Up" Feat. Channel Tres (Glassnote)
Φινέτσα και moody beat που επαναφέρουν τη Detroit House στην επικαιρότητα. Όχι ότι έφυγε και ποτέ. Ό,τι ακουμπάει ο Channel Tres πια, είναι μαγεία.
Durante & Amtrac - "Gather" (Openers)
Σε αυτό που στο μέλλον θα αναφέρεται σαν desert house και υπό τους ήχους της οι επόμενες γενιές τριαντάρηδων θα κάνουν yoga, ο Durante έχει τα ηνία. Αυτό το «ταξίδεψέ μας ρε DJ» που ζητάει η αθάνατη ελληνική επαρχεία. Αυτό.
Emmanuelle - "Italove" (DeeWe015)
Αν κάποιος αξίζει να πάρει τα εύσημα για την επιστροφή της italo, αυτοί είναι οι Soulwax aka 2ManyDjs. Στο label τους κυκλοφορεί αυτός ο ύμνος που μας θυμίζει γιατί οι Ιταλοί πρέπει να μην το αφήσουν να γυρίσει σπίτι.
Ian Ludvig - "Colors" (Madoras In Da House)
Επιτέλους, σύντομα κυκλοφορεί επίσημα το καλοκαιρινό sample του MIDH. Ο Ian Ludvig οδηγεί την κούρσα και μαζί την afro house σε νέες, πιο melodic deep φόρμες.