Με την μαγιά του Λουκά Θάνου από το Jazzburger στην παραγωγή και ένα ανεξήγητο Ελληνικό Jazz Funk groove με ελευθερία στις κινήσεις και ένταση, το 1983 κυκλοφόρησε ένα μοναδικό Long Player στην Ελλάδα. Η Ηδύλη Τσαλίκη ήρθε από το πουθενά για να να αφήσει το στίγμα της σε μια εποχή που κανείς δεν θα καταλάβαινε τι κάνει. Μέχρι που κάποιοι άρχισαν να εστιάζουν στο έργο της. Η Αυταπάτη είναι ένας καθαρός pop jazz δίσκος που δεν μπορείς να μην παγώσεις σε στιγμές όπως την "Αίτηση σε Γάμο", την "Μιμή" και την "Σεξουαλική Επένδυση" για τον ρυθμό τους, την ευεξία στο παίξιμο και τους αρκετά ιδιαιτερους στίχους. Ο Γιώργος Ζηκογιάννης έχει κάνει θαύματα στο μπάσο και ο Λάκης Ζώης τα έχει δώσει όλα στις κιθάρες. Μιλάμε σίγουρα για ένα από τα λίγα και καλά κρυμμένα μυστικά της Ελληνικής δισκογραφίας. Σχεδόν μοναδικό στον ήχο του.

Την πρωτοσυναντάμε στην Δικαίωση του Κώστα Καρυωτάκη, από τους Αγώνες Eλληνικού Τραγουδιού που πραγματοποιήθηκαν στην Κέρκυρα το 1981. Η Ηδύλη σε μια ανατριχιαστική ερμηνεία τραγουδάει με κλειστά τα μάτια βγάζοντας λέξεις και φράσεις από το μυαλό της. Οι στίχοι της ποιητικοί και ακατανόητοι. Πρόκειται για μια προσωπική ενδοσκόπηση ενός κοριτσιού που ζει τον έρωτα και τις σχέσεις με όλο της το είναι. Και έτσι συνολικά πορεύτηκε σε μια Ελλάδα που ακριβώς την ίδια περίοδο χειροκροτούσε τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και το ''Φοβάμαι'' στα στάδια, μια Ελλάδα που πιο επαναστατικά «ροκ» δεν γίνεται να είναι. Αν υποθέσουμε πως η Λένα Πλάτωνος υπήρξε μπροστά από την εποχή της στον κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής ακριβώς εκείνη την περίοδο, τότε και η ίδια έχει κάμποσα πρωτεία στον από τότε άγνωστο ήχο της Fusion συνολικά στην χώρα μας. Η Ηδύλη Τσαλίκη ζούσε στο δικό της μουσικό σύμπαν και είμαστε τυχεροί που κάποιος είδε και άκουσε το μοναδικό της ταλέντο και αποφάσισε να το αποτυπώσει με αυτόν τον τρόπο. Η Αυταπάτη σχεδόν έφτιαξε αλλά και έσπασε το καλούπι. Μιλάμε ίσως για τον μοναδικό δίσκο σε αυτά τα μέτρα όσον αφορά την πλούσια εγχώρια δισκογραφία.

Μπορεί η ίδια να μην κυκλοφόρησε ποτέ ξανά κάτι άλλο, παρά μόνο να συμμετέχει σε δίσκους του Λουκά Θάνου (Αναστροφή και Jazzburger) και η εταιρεία να μην συνέχισε να στηρίζει την ίδια λόγω των χαμηλών πωλήσεων, παρά την εξαιρετική αποδοχή των κριτικών για εκείνη την εποχή, αλλά ο χρόνος έδειξε πως ένα τέτοιο μουσικό έργο μόνο απαρατήρητο δεν περνάει 40 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία. Κυκλοφόρησε από την Philips και η μοναδική έκδοση του παραμένη hard to find ως και σήμερα ενω επανεκδόθηκε από την πατρινή Veego Records σε μια εξαιρετική έκδοση με πρωτότυπες φωτογραφίες από την πρώτη φωτογράφιση του εξωφύλλου. Αξίζει να σημειωθεί δε πως ως προς τον ήχο, για την επανέκδοση χρησιμοποιήθηκαν τα original master tapes και ένα καλά φροντισμένο mastering έφερε πιο μπροστά όλη την μαγεία των αρχικών ηχογραφήσεων χαρίζοντας στον ακροατή ποιότητα που μπορεί να διακρίνει κανείς από τα πρώτα κιόλας λεπτά της αναπαραγωγής της Αυταπάτης.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured