Κάθε δεύτερη Πέμπτη θα μαθαίνετε από τη στήλη αυτή τα πιο πρόσφατα νέα σχετικά με τη μουσική βιομηχανία, καθώς και πληροφορίες που σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα ελληνικά συγκροτήματα να προωθήσουν τη μουσική τους. Πιο συγκεκριμένα, θα δημοσιεύονται χρήσιμα πράγματα σχετικά με το promotion, management και publishing, ενώ θα υπάρχει μια λίστα με εταιρείες (κυρίως από Αγγλία) οι οποίες ψάχνουν καλλιτέχνες τη συγκεκριμένη περίοδο, φυσικά με όλες τις επαφές και τα e-mail.Επικοινωνία με τη στήλη:
Γενικά, η έννοια του copyright ταυτίζεται με την καταγραφή της μουσικής σε κάποιο μέσο, όπως για παράδειγμα τη στουντιακη ηχογράφηση. Από την άλλη το copyright δεν καλύπτει μια μουσική ιδέα για ένα τραγούδι, ούτε κάποια ακολουθία συγχορδιών. Για να κατοχυρωθεί μια σύνθεση θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένη, με την ενορχήστρωση της και τους στίχους (αν υπάρχουν). Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα, μπορείτε να επισκεφτείτε το site της ΑΕΠΙ (www.aepi.gr) η οποία είναι υπεύθυνη για τη κατοχύρωση και προστασία μουσικών πνευματικών δικαιωμάτων και να ενημερωθείτε σχετικά με το πώς να γίνετε μέλος, ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί, τι δικαιώματα έχετε και ποια είναι η νομοθεσία στην Ελλάδα σχετικά με τα πνευματικά δικαιώματα. Διασκευες τραγουδιών: αν πρόκειται να ηχογραφήσετε και να κυκλοφορήσετε μουσική η οποία έχει γραφτεί από άλλον καλλιτέχνη, θα πρέπει να αποκτήσετε την απαραίτητη άδεια και φυσικά να πληρώσετε κάποιο χρηματικό ποσό. Νομικά, έχετε το δικαίωμα να αποκτήσετε την άδεια και να κυκλοφορήσετε επίσημα όποιο τραγούδι θέλετε, αλλά θα πρέπει να ακολουθήσετε κάποια συγκεκριμένη διαδικασία. Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να προσλάβετε κάποιο δικηγόρο, αλλά επειδή κάτι τέτοιο κοστίζει αρκετά χρήματα, ευτυχώς υπάρχει και πιο φτηνή λύση. Πρώτα από όλα θα πρέπει να βρείτε τον καλλιτέχνη στον οποίο ανήκει το τραγούδι που θέλετε να ηχογραφήσετε Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο ιδιοκτήτης του copyright δεν θα είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ούτε κάποια δισκογραφική εταιρεία, αλλά κάποιος publisher στον οποίο ο καλλιτέχνης έχει εκχωρήσει τα δικαιώματα. Για να βρείτε αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να ξεκινήσετε ψάχνοντας τα αρχεία διαφόρων συλλόγων πνευματικών δικαιωμάτων, όπως είναι η ASCAP, η BMI και η SESAC. Να θυμάστε ότι αν ψάξετε κάτι τέτοιο στα οπισθόφυλλο κάποιου CD, υπάρχει περίπτωση να κάνετε λάθος, καθώς οι καλλιτέχνες αλλάζουν publishers συχνά. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε με τον κατάλληλο publisher και να του ζητήσετε την άδεια για χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο τραγούδι στον δίσκο σας. Αυτός θα σας δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη διαδικασία που χρειάζεται να ακολουθήσετε. To τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να έχετε υπόψη σας, είναι η διευθέτηση κάποιων λεπτομερειών οι οποίες συνήθως αναγράφονται στο πίσω μέρος του CD. Αυτές περιλαμβάνουν τον ιδιοκτήτη των ηχογραφήσεων (συνήθως ανήκουν στη δισκογραφική εταιρεία), τον ιδιοκτήτη του artwork και την ημερομηνία της κυκλοφορίας του δίσκου. Στην περίπτωση ενός ανεξάρτητου καλλιτέχνη, αναγράφεται το όνομα του καλλιτέχνη ή μιας επιχείρησης που μπορεί να έχετε για φορολογική χρησιμότητα. Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να αναγράφονται σε όλα τα μέρη της συσκευασίας ενός CD όπως πάνω στο CD, στη θήκη και στο booklet.Οποιοδήποτε τρόπο και αν επιλέξετε για να κυκλοφορήσετε τον δίσκο σας, καλό θα είναι να έχετε ένα χρονολογικό πλάνο στο μυαλό σας. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά χρήσιμο στην περίπτωση που έχετε κανονίσει κάποια περιοδεία αμέσως μετά την κυκλοφορία, ήκάποιο release party του δίσκου. Πιστεύω ότι 10 βδομάδες είναι αρκετές από τη ηχογράφηση μέχρι την κυκλοφορία. Ένα παράδειγμα πλάνου είναι το παρακάτω: 1η βδομάδα – Ξεκινάνε οι ηχογραφήσεις2η βδομάδα – Φωτογράφιση 3η βδομάδα – Μίξη4η βδομάδα – Σχεδιασμός του artwork 5η βδομάδα – Τελικές μίξεις του δίσκου και mastering6η βδομάδα – Τελικό mastering και αποστολή του μαζί με το artwork στο εργοστάσιο7η βδομάδα – Ξεκινάει η παραγωγή του CD10η βδομάδα – Τα CDs είναι έτοιμα για κυκλοφορίαΚαλές κυκλοφορίες και περισσότερα τη μεθεπόμενη εβδομάδα... Εταιρείες που ψάχνουν καλλιτέχνες αυτή την περίοδο: Η WEST ONE MUSIC προμηθεύει με μουσική τους πελάτες της οι οποίοι προέρχονται από τον χώρο της διαφήμισης, του κινηματογράφου και των computer games. Συνεργάζεται με μια μεγάλη γκάμα καλλιτεχνών από διάφορα είδη μουσικής και έχουν20 χρόνια εμπειρίας, έχοντας δουλέψει σε έναν μεγάλο αριθμό ταινιών, τηλεοπτικών παραγωγών και διαφημιστικών. Η Cheryl Keefe, η υπεύθυνη της εταιρείας, ενδιαφέρεται να ακούσει υψηλής ποιότητας demos από καλλιτέχνες οι οποίοι θέλουν να πάρουν μέρος σε αυτές τις αγορές. Μπορείτε να στείλετε μερικά τραγούδια στην παρακάτω διεύθυνση: Cheryl Keefe, WEST ONE MUSIC, 28 Perscy St. London, W1T 2DB,
Η MUSIC FOR PRODUCTIONS εκπροσωπεί έναν μεγάλο κατάλογο από τραγούδια ανεξάρτητων καλλιτεχνών και δισκογραφικών. Αν ενδιαφέρεστε για να σας εκπροσωπήσει online η MFP μπορείτε να στείλετε ένα email στο