Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Heineken παρουσιάζει το THIRST, το παγκόσμιο dance event που φέρνει τους φίλους της χορευτικής μουσικής πιο κοντά σε αγαπημένους DJs και αναδεικνύει τα μεγαλύτερα ταλέντα της τοπικής dance σκηνής. Και αυτή τη φορά Ο καλύτερος νέος DJ και μεγάλος νικητής του φετινού Thirst θα έχει την ευκαιρία να παίξει σε ένα μοναδικό event στις 22 Μαΐου με τον master του είδους, Pete Tong, ο οποίος διαδέχεται επάξια τον περσινό μεγάλο πρωταγωνιστή, Paul Oakenfold.
Να σημειώσουμε ότι πέρσι, στο πλαίσιο του Thirst, διάσημοι DJs έπαιξαν μουσική για περισσότερους από εκατό χιλιάδες fans σε 23 χώρες, ενώ μέσα από το διαγωνισμό αναδείχθηκαν σπουδαίοι νέοι DJs που έχουν ήδη κατορθώσει να ξεχωρίσουν στην παγκόσμια dance μουσική σκηνή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Ιρλανδή Miss Motif. Η 24χρονη δεύτερη νικήτρια του περσινού διαγωνισμού Found@Thirst, έχει ήδη κυκλοφορήσει έναν dance δίσκο που πήγε κατευθείαν στο top 10 της Ιταλίας, ενώ φέτος θα ταξιδέψει με το THIRST σε όλον τον κόσμο ως support του Pete Tong.
Thirst εν Ελλάδι
Ο μεγάλος νικητής του Thirst θα αναδειχθεί μέσα από διαγωνισμούς που θα πραγματοποιηθούν σε τρεις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα) με συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα. Οι ανερχόμενοι DJs θα πρέπει να στείλουν μέχρι τις 19 Απριλίου 30’ από το DJ set τους σε επιλεγμένους τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς. Ειδική επιτροπή, αποτελούμενη από το γνωστό παραγωγό και Διευθυντή της Planetworks, Ήζυ Κουτιέλ, τον DJ και παραγωγό Viton και εκπρόσωπο του ραδιοφωνικού σταθμού, θα επιλέξει τρεις νικητές, οι οποίοι θα κληθούν να αποδείξουν το ταλέντο τους σε τοπικά event στις αντίστοιχες πόλεις. Oι τρεις καλύτεροι DJs (ένας από κάθε πόλη) θα κληθούν να διαγωνιστούν ενώπιον του Pete Tong, προκειμένου να επιλέξει τον μεγάλο νικητή που θα τον συνοδέψει στα decks τη βραδιά της 22ας Μαΐου.
Ο Pete Tong δήλωσε σχετικά: «Παρακολουθώ τις εξελίξεις στο THIRST από πέρσι που συμμετείχα στο event που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που έχω πλέον τη δυνατότητα να συμμετάσχω πιο ενεργά – ιδίως εάν η νέα δουλειά της Miss Motif είναι ενδεικτική του τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον από τα νέα ταλέντα που αναδεικνύει το THIRST!»
Στο μεγάλο event στις 22 Μαΐου, τον κορυφαίο Pete Tong θα συνοδεύουν, εκτός από τη Miss Motif, και οι διάσημοι DJs Daniele Davoli και Smoking Jo. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο συμμετοχής στο διαγωνισμό επισκεφθείτε το site της Heineken στο www.heinekenmusic.com.
O Pete Tong
Η επιτυχημένη ενασχόληση του Pete Tong με όλα τα είδη της dance μουσικής, τον έχει κάνει πασίγνωστο στη Μεγάλη Βρετανία. Ως DJ, ο Tong γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε διεθνές επίπεδο, ιδίως στις ΗΠΑ. Αυτό το καλοκαίρι ξεκίνησε ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο residency κάθε Παρασκευή βράδυ στο γνωστό Club Pacha στην Ίμπιζα, ενώ παράλληλα έκανε την dance μουσική πιο δημοφιλή στο ευρύ κοινό μέσω της ραδιοφωνικής εκπομπής του «Essential Selection Show» στο Radio One (πρόσφατα, μάλιστα, υπέγραψε νέο συμβόλαιο με το BBC έως το 2005).
Πέρσι, σταμάτησε να ασχολείται με την εταιρία Ffrr που είχε συνιδρύσει το 1988, στο πλαίσιο της οποίας ήταν υπεύθυνος για τις καριέρες μεγάλων ονομάτων, όπως οι Orbital, Goldie, Brand New Heavies, Salt ‘n’ Papa και Artful Dodger. Έτσι, για πρώτη φορά στην καριέρα του επικεντρώνει όλες του τις δυνάμεις στην ιδιότητά του ως DJ.
Ο Pete Tong είναι επίσης ο υπεύθυνος DJ για πολλές συλλογές Essential Mix, καθώς επίσης και για την μουσική της ταινίας ‘24 Hour Party People’. Όλες αυτές οι πολύ σημαντικές δραστηριότητες, φαίνονται πολύ μακρινές σε σχέση με το ξεκίνημα του Pete Tong ως DJ, όταν ως έφηβος , έπαιζε μουσική σε γάμους στο Kent. Κρίνοντας, ωστόσο, από τη σημερινή φήμη και αναγνώριση που απολαμβάνει, θα ήταν πολύ δύσκολο να βρεις κάποιον του οποίου η πρόοδος να είναι πιο συστηματική. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η ιστορία του Pete είναι παράλληλη με αυτή της ανάπτυξης της dance μουσικής στη Μεγάλη Βρετανία.
Στα σχολικά του χρόνια, η hard rock ήταν το πιο δημοφιλές είδος μουσικής και ο Pete προσπαθούσε να γίνει μέλος κάποιου group, μέχρι που, σε ένα χορό του σχολείου, είδε έναν DJ να παίζει μουσική και αποφάσισε ότι «το να παίζεις με δίσκους φαίνεται πολύ πιο διασκεδαστικό». «Το DJ-ing έμοιαζε να είναι ο φυσικός μου προορισμός» λέει ο Pete.
Αρχικά, ακολούθησε αυτό το πεπρωμένο σε Soul Weekenders σε ήσυχες παραθαλάσσιες πόλεις όπως το Caistor και Prestatyn, όπου τον έβλεπαν πάντα ως τον «νεαρό» που σύχναζε με DJs της παλαιάς σχολής, γνωστής και ως Soul Funk Mafia. Η ενασχόληση αυτή του άνοιξε το δρόμο για τη μετέπειτα δουλειά του στο περιοδικό ‘Blues & Soul’, ενώ παράλληλα ξεκίνησαν και οι παρουσιάσεις εκπομπών στα Radio London και Radio Medway του BBC.
Στο μεταξύ, η ενασχόλησή του με τα Club, του έμαθε ένα μάθημα στο οποίο στηρίζεται ακόμα και σήμερα. «Ο μόνος τρόπος για να καταφέρεις κάτι είναι να διευθύνεις το δικό σου club, να δημιουργήσεις τη δική σου σκηνή.» Έτσι, ο Tong έγινε ο DJ ενός club στην Baker Street που λεγόταν [Family] Function και παράλληλα διοργάνωνε weekend alternative nights με διάφορα group. Το πρώτο group που προσέλαβε ήταν το τότε άγνωστο Culture Club. Η ικανότητά του να εξηγεί αυτό που τότε θεωρείτο ακραίο μουσικό είδος, του έδωσε τη δυνατότητα να παρουσιάζει ένα ένθετο για τη dance μουσική στη ραδιοφωνική εκπομπή του Peter Powell στο ‘Radio 1’. Ο Tong απέρριπτε τις ευκαιρίες να παρουσιάζει προγράμματα σε εθνικής εμβέλειας ραδιοφωνικούς σταθμούς, καθώς είχε παρατηρήσει ότι οι DJs που έπαιζαν μουσική στο ραδιόφωνο δεν είχαν κανένα έλεγχο του είδους της μουσικής που καλούνταν να παίξουν. Γι’ αυτό, ξεκίνησε μια soul εκπομπή στον ολοκαίνουργιο ραδιοφωνικό σταθμό του Kent, τον Invicta. Χάρις στην εξαιρετική του ικανότητα να εντοπίζει νέα ταλέντα, σύντομα παραιτήθηκε από τη θέση του στο περιοδικό ‘Blues & Soul’ για να εργαστεί στη London Records, θέση στην οποία παρέμεινε για 20 περίπου χρόνια.
Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, η παλαιά φρουρά των DJs άρχισε να παραγκωνίζεται, καθώς η νέα γενιά των DJs άρχισε να υιοθετεί τα πρώτα ακούσματα της hip-hop και της ηλεκτρονικής μουσικής από την Νέα Υόρκη, τη house μουσική από το Σικάγο, την techno από το Ντιτρόιτ και τη ‘Baleiric Beat’ από την Ίμπιζα που έκαναν τότε την εμφάνισή τους. Ο Tong και ο φίλος του Nicky Holloway έπαιξαν μουσική στην Ίμπιζα για πρώτη φορά το 1986. Την επόμενη χρονιά, ο Holloway, πήγε στην Ίμπιζα με τον Oakenford και τον Danny Rampling και όταν επέστρεψαν στο Λονδίνο ζωντάνεψαν την εμπειρία της Ίμπιζα στα club της πόλης. Έτσι γεννήθηκε η γενιά της house!
Στο μεταξύ, ο Tong προσελήφθη από το ραδιοφωνικό σταθμό Capital, προκειμένου να κάνει μια εκπομπή για τη νέα γενιά των clubbers, γεγονός που τον βοήθησε πολύ να δημιουργήσει το 1988 την Ffrr Records, τη δική του εταιρία στο Λονδίνο.
Σημειώνοντας αμέσως μεγάλη επιτυχία με το ‘Push it’ των Salt ‘n’ Pepa, o Tong και η εταιρία Ffrr έγιναν γνωστοί για την προώθηση στα charts των τελευταίων underground hits. «Ήμουν πολύ τυχερός», δήλωσε ο Tong, «γιατί μεγάλωσα σε μια εποχή όπου όλη η μουσική σκηνή σημείωσε ραγδαία άνοδο και δούλεψα για μεγάλο χρονικό διάστημα με ανθρώπους που μου έδωσαν τη δύναμη να αλλάξω τα πράγματα.».
Η μεγαλύτερη αλλαγή έγινε το 1991, όταν ο Radio 1 αναγνώρισε ότι έπρεπε να ενδιαφερθεί για το νέο «youth culture». Ο σταθμός ανέθεσε στον Pete να παρουσιάζει μια ολοκαίνουργια εκπομπή κάθε Παρασκευή βράδυ, το «The Essential Selection», μια θέση που του έδωσε πολύ μεγάλη επιρροή στην βιομηχανία της μουσικής, στο αγοραστικό κοινό και στους clubbers όλης της επικράτειας. Αντίθετα με τους προκατόχους του, ο Pete είχε το προνόμιο να επιλέγει ο ίδιος τη μουσική του.
Η επιτυχία του Tong ως παρουσιαστή ραδιοφωνικών εκπομπών, ως DJ σε clubs, και ως στελέχους δισκογραφικής εταιρείας του έδωσε τη δυνατότητα να ισορροπεί μεταξύ αξιοπιστίας –«ψάχνω για πρωτότυπους δίσκους με πολύ πνεύμα και ψυχή»- και εμπορικότητας -«όντας στο δικό σου κόσμο, μπορείς να θεωρείς ότι έχεις καλό γούστο. Αυτό δε σημαίνει ότι πιστεύουν το ίδιο και οι άλλοι» λέει ο Pete για τους DJs που δεν υπολογίζουν το κοινό τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν φοβάται να παίξει γνωστά κομμάτια. «Οι άνθρωποι ξεχνούν ότι πρόκειται για διασκέδαση. Υπάρχουν κάποιοι DJs που επιβάλλουν δύο ή τρεις ώρες μουσικής στο κοινό τους και κάποιες φορές είναι βασανιστήριο γιατί όλα τα κομμάτια είναι άγνωστα. Αυτό δεν είναι σωστό και η μουσική που συνήθως επιλέγουν δεν είναι καλή ούτως ή άλλως. Αυτό που όλοι θέλουν είναι να διασκεδάσουν» εξηγεί ο Tong.
Η επιθυμία του Tong να προσφέρει διασκέδαση σε συνδυασμό με τη συνεχή αναζήτησή του για το επόμενο μεγάλο βήμα, του έδωσε τη δυνατότητα να μεγαλουργήσει τη δεκαετία του ‘90. Η Ffrr εξελίχθηκε από μια μικρή εταιρία που βασιζόταν στην παραγωγή singles, σε μια εταιρία που αναδείκνυε το ταλέντο νέων καλλιτεχνών. Η επιτυχία του Essential Mix οδήγησε στη δημιουργία του The Essential Selection Show που έδωσε την δυνατότητα σε DJs από όλο τον κόσμο να αποδείξουν μέσα από το ραδιόφωνο τις ικανότητές τους σε εθνικό επίπεδο. Η απήχηση αυτών των δύο προγραμμάτων οδήγησε στη δημιουργία των Essential Compilations, πολλά από τα best-sellers των οποίων παρήγαγε ο ίδιος ο Tong. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘90, ο Radio 1 ακολούθησε τη συμβουλή του Tong για την ανάγκη ανανέωσης του ανθρώπινου δυναμικού του σταθμού. Με την έλευση του Judge Jules η επανάσταση είχε, πλέον, ολοκληρωθεί.
Η φετινή χρονιά βρίσκει τον Tong να συμμετέχει στο THIRST, όπου θα παίξει σε μια σειρά από THIRST events που θα πραγματοποιηθούν κατά την περίοδο 2003-2004 μαζί με άλλους μεγάλους DJs, όπως ο Paul Oakenfold και η Smokin Jo.