Μια νέα έρευνα ισχυρίζεται ότι το Spotify γεμίζει τις λίστες αναπαραγωγής των ακροατών με «καλλιτέχνες-φαντάσματα» για να ελαχιστοποιήσει το κόστος των δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Liz Pelly που κοινοποιήθηκαν στο Harper's Magazine, δημοφιλείς λίστες αναπαραγωγής που περιλαμβάνουν τζαζ και κλασική μουσική μέχρι χιπ-χοπ γεμίζουν με υλικό από καλλιτέχνες-φαντάσματα, για να μειωθεί ουσιαστικά το ποσό των δικαιωμάτων που πληρώνει το Spotify στους γνήσιους μουσικούς, τη στιγμή που αυξάνονται τα συνολικά περιθώρια κέρδους τους.
Γνωστή ως Perfect Fit Content (PFC), η πρακτική αυτή εισήχθη στους editors του Spotify το 2017 και σχεδιάστηκε για τη μεγιστοποίηση του κέρδους μέσω της συνεργασίας με μια συλλογή εταιρειών παραγωγής, που βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό εκτός των ΗΠΑ.
Η έκθεση της Pelly σημειώνει ότι όταν το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στη δημοσιότητα νωρίτερα φέτος, αλλά ένας εκπρόσωπος της Spotify ισχυρίστηκε ότι οι ισχυρισμοί ήταν «κατηγορηματικά αναληθείς» και αρνήθηκε ότι η εταιρεία δημιουργούσε τα δικά της κομμάτια ψεύτικων καλλιτεχνών. «Αλλά, ενώ το Spotify μπορεί να μην τα δημιούργησε, σταμάτησε να αρνείται ότι τα είχε προσθέσει στις λίστες αναπαραγωγής του».
Η έκθεση αναφέρθηκε επίσης στα ευρήματα του μουσικού συγγραφέα David Turner, ο οποίος χρησιμοποίησε αναλυτικά στοιχεία για να δείξει ότι η λίστα αναπαραγωγής «Ambient Chill» του Spotify είχε αφαιρέσει καλλιτέχνες όπως ο Brian Eno, ο Bibio και ο Jon Hopkins για να προστεθούν κομμάτια της Epidemic Sound, μιας σουηδικής εταιρείας που προσφέρει μια συνδρομητική βιβλιοθήκη μουσικής που χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό στη μουσική επένδυση διαφημίσεων και τηλεοπτικών προγραμμάτων.
Ένας πρώην υπάλληλος της εταιρείας δήλωσε για την πρακτική αυτή: «Η εταιρεία δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Κάποιοι από εμάς δεν αισθάνονταν πραγματικά καλά με αυτό που συνέβαινε. Δεν μας άρεσε που ήταν αυτοί δύο τύποι που συνήθως γράφουν ποπ τραγούδια για να αντικαταστήσουν ένα μάτσο καλλιτέχνες σε όλο το φάσμα της μουσικής. Απλά δεν είναι δίκαιο. Ήταν σαν να προσπαθούσαμε να σταματήσουμε ένα τρένο που ήδη έφευγε».