Ναταλία Πετρίτη

Τι συμβαίνει στο πρωτότυπο όταν κυριαρχεί το ρομποτικό του αντίγραφο; Μπορεί το πρωτότυπο να κατανοήσει καλύτερα τον εαυτό του μέσα από το ανθρωποειδές αντίγραφό του; Ανταγωνίζονται μεταξύ τους ή αλληλοσυμπληρώνονται;

Το Athens Digital Arts Festival παρουσιάζει την περφόρμανς Uncanny Valley, μια πρωτοποριακή παράσταση από τη διάσημη γερμανική θεατρική ομάδα Rimini Protokoll. Αυτή η πολυαναμενόμενη παράσταση θα πραγματοποιηθεί στις 24 και 25 Μαΐου 2024 στο Θέατρο REX του Εθνικού Θεάτρου στη Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», στο πλαίσιο της επετειακής διοργάνωσης του φεστιβάλ για τα 20 χρόνια, ADAF 2024: TECHNO(S)CENE.

Το Uncanny Valley είναι μια προκλητική εξερεύνηση της λεπτής γραμμής μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, σε σκηνοθεσία Stefan Kaegi. Η παράσταση αμφισβητεί τις αντιλήψεις μας για την ταυτότητα και την ουσία της ανθρωπότητας παρουσιάζοντας ένα animatronic αντίγραφο του θεατρικού συγγραφέα Thomas Melle. Καθώς αυτό το ανθρωποειδές παίρνει τη θέση του συγγραφέα, προκαλεί βαθύ προβληματισμό σχετικά με τη σχέση μεταξύ του πρωτότυπου και του ηλεκτρονικού του αντιγράφου.

Περιγραφή έργου

Συνήθως σκεφτόμαστε τα ρομπότ ως μηχανές εργασίας, ως αποδοτικούς και ακριβείς εκτελεστές καθηκόντων. Στη γερμανική βιομηχανία σπάνια μοιάζουν με ανθρώπους, για να αποφευχθούν συναισθηματικές ενοχλήσεις. Αντίθετα, στην Ασία, όπου τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν ήδη αναπτυχθεί κάποιο διάστημα, μοιάζουν για παράδειγμα με εργάτες φροντίδας ή με σεξουαλικούς συντρόφους. Η εξωτερική ομοιότητα με τους ανθρώπους βοηθάει στην αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι υπερβολικά παρόμοια με της ανθρώπινη μορφή, αρχίζουμε να νιώθουμε αποστροφή: τι είναι ανθρώπινο, τι είναι μηχανή; Οι ιαπωνικοί ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτήν την παράξενη ομοιότητα «κοιλάδα του ανοίκειου» (uncanny valley).

Για το θεατρικό έργο του, ο Stefan Kaegi συνεργάζεται για πρώτη φορά με έναν (θεατρικό) συγγραφέα: Ο Thomas Melle επέτρεψε τη δημιουργία ενός αντιγράφου του. Αυτό το ανθρωπόμορφο παίρνει τη θέση του συγγραφέα και θέτει ερωτήσεις: τι σημαίνει για το πρωτότυπο όταν η αντιγραφή αναλαμβάνει τον έλεγχο; Το πρωτότυπο μαθαίνει καλύτερα τον εαυτό του μέσω του ηλεκτρονικού του αντιγράφου; Το αντίγραφο και το πρωτότυπό του ανταγωνίζονται ή βοηθούν το ένα το άλλο;

Σύλληψη, Κείμενο, Σκηνοθεσία: Stefan Kaegi

Κείμενο/ Σώμα / Φωνή: Thomas Melle

Εξοπλισμός: Evi Bauer

Animatronic: Chiscreatures Filmeffects GmbH

Κατασκευή και καλλιτεχνικό φινίρισμα του κεφαλιού από σιλικόνη / χρώμα και μαλλιά: Tommy Opatz (2023)

Κατασκευή και καλλιτεχνικό φινίρισμα του κεφαλιού από σιλικόνη και χρώμα: Ina Chochol

Hair punching: Susanna Lang

Mounting-systems and rework animatronics: Jörg Steegmüller/Steegmüller Skulpturen

Δραματουργία: Martin Valdés-Staube

Σχεδιαμός βίντεο: Mikko Gaestel

Μουσική: Nicolas Neecke

Διεύθυνση παραγωγής Rimini Protokoll / Περιοδεία: Monica Ferrari

Σχεδιασμός φωτισμού/ Περιοδεία: Robert Läßig, Martin Schwemin, Lisa Eßwein

Σχεδιασμός ήχου και βίντεο/ Περιοδεία: Jaromir Zezula, Nikolas Neecke, Manuela Schininá

Η παραγωγή του έργου έγινε αρχικά από το Münchner Kammerspiele, σε συμπαραγωγή των Berliner Festspiele – Immersion, donaufestival (Krems), Feodor Elutine (Moscow), FOG Triennale Milano Performing Arts (Milano), Temporada Alta – Festival de Tador de Catalunya (Girona), SPRING Utrecht

Performing rights: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg

Δικαιώματα παράστασης: Rowohlt Theater Verlag, Reinbek bei Hamburg

Σχετικά με τους Rimini Protokoll

Η Helgard Haug, ο Stefan Kaegi και ο Daniel Wetzel αποτελούν μια ομάδα συγγραφέων-σκηνοθετών. Συνεργάζονται από το 2000 και έχουν ως βάση τους το θέατρο HAU στο Βερολίνο από το 2003. Για τα έργα τους, που είναι θεατρικά, ηχητικά, ραδιοφωνικά, κινηματογραφικά αλλά και εγκαταστάσεις, δουλεύουν ανά δύο ή και οι τρεις μαζί, ενώ παρουσιάζουν και ατομικές δουλειές. Από το 2002, ως Rimini Protokoll εργάζονται συλλογικά για όλες τις παραγωγές τους. Το έργο τους εστιάζει στη συνεχή εξέλιξη των θεατρικών εργαλείων και στην προσέγγιση της πραγματικότητας υπό ασυνήθιστες προοπτικές.

20ο Athens Digital Arts Festival «TECHNO(S)CENE»

16-26 Μαΐου 2024

Πρώην Δικαστήρια Σανταρόζα (Σταδίου 48 & Αρσάκη)

Πλατεία Δικαιοσύνης (Αρσάκη & Πανεπιστημίου)

Εθνικό Θέατρο – Θέατρο Rex – Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» (Πανεπιστημίου 48)

Ώρες Λειτουργίας: ΔΕΥ-ΠΑΡ 17:00-23:00 & ΣΑΒ-ΚΥΡ 11:00-23:00

Εισιτήρια: more.com

Website: 2024.adaf.gr

#ADAF #ADAF2024

Η διοργάνωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «20o και 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας – Athens Digital Arts Festival», η οποία αναμένεται να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» ΕΣΠΑ 2021-2027 και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από εθνικούς πόρους.

Το 20ο Athens Digital Arts Festival υλοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, του Υπουργείο Ανάπτυξης, του Υπουργείο Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής και σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured

Best of Network

Δεν υπάρχουν άρθρα για προβολή