Το καινούριο σου άλμπουμ τιτλοφορείται New Decadence. Πρόκειται για κάποια προσωπική δήλωση ή είναι σχόλιο για τη γενικότερη κατάσταση του κόσμου μας, εν έτει 2016;
Έχω πλέον πίσω μου 4 άλμπουμ για να παρακολουθήσω και να «χωνέψω» αυτό που κάνω. Το New Decadence είναι λοιπόν κάτι σαν χαρακτηρισμός του είδους με το οποίο δουλεύω. Αιχμαλωτίζει την αναβίωση μιας κάποιας μεγαλοσύνης και ενός συναισθηματισμού στο γράψιμο τραγουδιών: κάτι παλιό και καινούριο την ίδια στιγμή.
Με αυτήν επίσης τη δουλειά άρχισες να χρησιμοποιείς το πραγματικό σου όνομα, εγκαταλείποντας το Chinawoman. Τι πυροδότησε μια τέτοια απόφαση;
Ήρθε το τέλος για την εποχή του καλλιτεχνικού ψευδωνύμου Chinawoman. Ένα πράγμα που συμβαίνει με τον χρόνο, είναι ότι αλλάζεις μυαλά. Ό,τι λοιπόν ήταν κάποτε μια τυχαία, κάπως ειρωνική επιλογή, πλέον δεν το νιώθω να σχετίζεται μαζί μου. Άλλωστε οι περισσότεροι από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες κυκλοφορούν μουσική με τα κανονικά, πλήρη ονόματά τους. Το ίδιο λοιπόν κι εγώ, στο εξής.
Ένα από τα πιο ξεχωριστά τραγούδια του νέου δίσκου είναι το "Russian Romance". Υπάρχει κάποια ιστορία πίσω του;
Αν ρωτάς τι ακριβώς συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση, τότε αρκεί μόνο να σου πω αυτό: ένα ρομάντσο στη Ρωσία.
Γνωρίζεις πλέον ευρεία ευρωπαϊκή επιτυχία. Έχεις όμως κάποια θεωρία για την ιδιαίτερη αποδοχή που έχεις βρει στην Ελλάδα;
Στην αρχή η επιτυχία μου ήταν ένα ρώσικο φαινόμενο, έγινε στη συνέχεια ανατολικοευρωπαϊκό και τώρα συνεχίζει να επεκτείνεται, οπότε νομίζω ότι έχω κι εγώ ξεμείνει από θεωρίες. Γενικά, νομίζω ότι κάθε κουλτούρα με ιστορία δραματικής μπαλαντοποιίας είναι γόνιμη ώστε να βρει η μουσική μου συνάφεια με τους ανθρώπους της.
Είσαι καλλιτέχνιδα που τιμά τις ρίζες της με διάφορους τρόπους. Καθώς η μητέρα σου κατάγεται από την Οδησσό, παρακολουθείς αλήθεια τα γεγονότα στην Ουκρανία;
Αισθάνομαι μια ξεχωριστή σύνδεση με την Οδησσό, αν και δεν έχω βρεθεί ποτέ εκεί, μέχρι τώρα –ελπίζω να συμβεί την ερχόμενη άνοιξη. Η μητέρα μου μεγάλωσε σε μια Ουκρανία που αποτελούσε τμήμα της Σοβιετικής Ένωσης, οπότε η ρώσικη κουλτούρα μάς ήταν κάτι πολύ οικείο. Θα είμαι πάντως ευτυχισμένη αν η Ρωσία και η Ουκρανία μπορέσουν να συνυπάρξουν ως ανεξάρτητοι μα φιλικοί γείτονες.
Σε προηγούμενες συνεντεύξεις, έχεις αναφέρει την εκτίμησή σου για τις φωνές του Anatoly Dneprov και του Lucio Dalla. Ποιες ηχογραφήσεις τους αγαπάς ιδιαίτερα;
Το "Radovats" του Anatoly Dneprov είναι κλασικό και εγκαταστάθηκε στο υποσυνείδητό μου από τα τόσα χρόνια που το άκουγα να παίζεται στα ρώσικα εστιατόρια. Και σαν έφηβη είχα τέτοια εμμονή με το "Caruso" του Dalla, ώστε ένα από τα πρώτα βίντεο που γύρισα και μόνταρα ήταν ένα βιντεοκλίπ γι' αυτό, σε VHS. Είναι κιτς πέρα από λέξεις βέβαια κι έτσι τώρα πια έχει υποβιβαστεί σε μια ασφαλή κρυψώνα στη ντουλάπα όπου η μητέρα μου φυλάει τα πράγματά της.
Σου άρεσε το τελευταίο άλμπουμ του Leonard Cohen; Σε επηρέασε η απώλειά του;
Το λατρεύω το τελευταίο του άλμπουμ και ιδιαίτερα τον τρόπο με τον οποίον γράφει για τον ίδιο τον επικείμενο θάνατό του. Τα “Traveling Light” και “Leaving The Table” είναι τα αγαπημένα μου κομμάτια. Ναι, λυπήθηκα για την απώλειά του. Νιώθω λες και ένα μεγάλο κομμάτι συνειδητότητας έκλεισε τα μάτια του.
Τι περιλαμβάνει η ατζέντα σου για το κοντινό μέλλον –πέρα από την περιοδεία; Έχεις σχεδιάσει κάτι σπέσιαλ για τα φετινά Χριστούγεννα;
Μετά τις εμφανίσεις του Δεκεμβρίου θα επισκεφτώ την οικογένειά μου και θα γλεντήσω με τους φίλους μου μέχρι το νέο έτος. Έπειτα θα βρω, ελπίζω, λίγο χρόνο να γράψω νέο υλικό, πριν αρχίσουν οι προετοιμασίες για την ανοιξιάτικη τουρνέ.
{youtube}ANmL7LvNzdw{/youtube}