Βροχή τα αρνητικά σχόλια στο YouTube για το καινούριο τραγούδι των Queens Οf Τhe Stone Age. Ορισμένοι προσπάθησαν να απαντήσουν, αλλά στο διαδίκτυο, εκεί που ο όχλος πολλαπλασιάζει τον όγκο του με ρυθμό εκθετικό, είναι δύσκολο να σταθούν τα σοβαρά και αληθή επιχειρήματα. Λίγο αργότερα διαβάζω την ανακοίνωση των Foo Fighters, ότι ο επόμενος δίσκος τους, που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο, θα έχει για παραγωγό τον Greg Kurstin –τον ιθύνοντα δηλαδή πίσω από το κομμάτι το οποίο συνοδεύει αυτό το τεμάχιο της στήλης.
Είμαι βέβαιος ότι κι εσείς θα κάμετε τον ίδιο συνειρμό. Αν άκουσε τα εξ αμάξης ο Josh Homme για τον ήχο που κατασκεύασε ο τεράστιος Mark Ronson, τότε την ίδια μοίρα ενδέχεται να έχει και ο David Grohl.
{youtube}flbce8yaBao{/youtube}
Ας το ξεκαθαρίσουμε: τα αρνητικά σχόλια εναντίον των Queens Οf Τhe Stone Age είναι εξόχως βλακώδη. Εξηγούμαι: Το "The Way You Used to Do", που θα συμπεριλαμβάνεται στο επικείμενο Villains, είναι ένα συμπαθητικό κομμάτι. Όποιος έχει μάλιστα ακούσει δυο δίσκους τους, θα έχει αντιληφθεί ότι ο Homme δεν είχε ποτέ στο μυαλό του να παραμείνει προσκολλημένος σε μια φόρμα. Και είναι εξόχως ενδιαφέρον πώς, μετά από το εξαίσιο ...Like Clockwork του 2013 (τον καλύτερο κατ' εμέ δίσκο τους, που ήταν βουτηγμένος στη μελαγχολία), αναποδογυρίζει τον εαυτό του και παράγει έναν σαφώς φωτεινότερο ήχο.
Εμπιστεύθηκε μάλιστα την παραγωγή στον Ronson, για τον οποίον τα λόγια είναι λίγα. Αντιγράφω από το διαδίκτυο σε δίσκους ποιων καλλιτεχνών έχει κάνει παραγωγή: Macy Gray, Ol' Dirty Bastard, Lily Allen, Christina Aguilera, Amy Winehouse, Adele, Solange Knowles, Nas, Kaiser Chiefs, Black Lips, Daniel Merriweather, Rufus Wainwright, Bruno Mars, Paul McCartney, Lady Gaga. Κατανοεί και ο τελευταίος τυχαίος ακροατής ότι ο Ronson είναι από τους πιο σημαντικούς παραγωγούς. Η επιλογή του, λοιπόν, είναι όχι απλώς λογική, αλλά και επιβεβλημένη στο πλαίσιο που επέλεξε ο Josh Homme.
Κι ερχόμαστε στους Foo Fighters, που το τελευταίο τους δείγμα γραφής, το "Run", δεν απέχει πολύ από το καθιερωμένο τους ύφος. Προφανώς και λαμβάνοντας αφορμή από αυτό το μικρό δείγμα, ο Grohl έδωσε τα κλειδιά στον pop Greg Kurstin για να παράξει το επικείμενο Concrete And Gold, με τη λογική της βελτίωσης του ήχου ή της συνεισφοράς σημαντικών ιδεών. Αυτά δεν είναι αμελητέα, κάθε άλλο.
Το γεγονός πάντως ότι δύο από τους σημαντικότερους δημιουργούς του κιθαριστικού rock 'n' roll ήχου ανέθεσαν σε pop παραγωγούς να επιμεληθούν τους δίσκους τους, δείχνει πως οι παραγωγές στη λαοφιλή/δημοφιλή/εμπορική μουσική έχουν αγγίξει πολύ υψηλές επιδόσεις.
Ας το παραδεχτούμε: η pop έχει σημειώσει μια σημαντική νίκη έναντι των παραδοσιακών rock παραγωγών. Ας αφήσουν λοιπόν ορισμένοι την κλάψα και ας καταλάβουμε ότι η κάθε μουσική δεν κρίνεται από τα χαρακτηριστικά του ιδιώματός της, αλλά από την εφευρετικότητα, τις μελωδίες και την ομορφιά της.