Ζώης Χαλκιόπουλος

Στο δεύτερο Diggin Podcast για την νέα σεζόν αναλύουμε το φαινόμενο της Tribe Records από τα ένδοξα 70s του Detroit.  Στον απόηχο της θρυλικής Motown Records που με τη μοναδική soul jazz αισθητική της ένεπνευσε δημιουργούς στον υπόλοιπο μουσικό κόσμο, αναπτύχθηκε σύντομα το ελαφρώς πιο underground ιδίωμα της Tribe. O Phil Ranelin, πέρα από ιδρυτής ενός από τα πιο εμπνευσμένα jazz labels στον πλανήτη, είναι ξεκάθαρα και ένας μουσικός που έχει αφήσει εποχή σε αυτή την σκηνή. Θα έλεγα πως όλες οι κυκλοφορίες της εν λόγω δισκογραφικής, αλλά και του ιδίου, φέρουν την ίδια αισθητική, τον ίδιο ήχο και όλη αυτή την καθαρή soul jazz στόφα, που έδειξαν από την αρχή να κατέχουν. Το abstract jazz στυλ, ενώ είναι οργανικό, ακούγεται τόσο ηλεκτρονικό και απόκοσμο αλλά και τόσο εκφραστικό και γλυκό, λόγω των soul κομματιών που περιέχονται συχνά-πυκνά στις κυκλοφορίες της. Κατά βάση, όμως, το cosmic στοιχείο επικρατεί και είναι όσο σταθερά groovy πρέπει ώστε να χαρακτηρίσει τον ήχο της εταιρίας και να ταιριάξει γάντι στην αισθητική των handmade εξωφύλλων της.

Μέσα σε όλα αυτά, αξίζει να αναφερθεί η περίπτωση του μέγα Carl Craig, βασιλιά του ηλεκτρονικού κομματιού του Ντιτρόιτ. Όχι μόνο επηρεάστηκε από την κλίκα της Tribe, αλλά την συγκέντρωσε μετά από 30 περίπου χρόνια για να επαναλάβει τον ήχο του Vibes from the Tribe, σε δική του παραγωγή. Φανταστείτε κάτι σαν το project του Buena Vista Social Club, αλλά με ωμή  soul jazz από το Detroit.  Προφανώς και οι δίσκοι της Tribe Records είναι πανάκριβοι στην πρώτη τους έκδοση, όπως, επίσης, εξαιρετικά δύσκολοι να βρεθούν σε εξωτερικά diggin spots. Για καλή μας τύχη, όμως...

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου και ακούστε το podcast στο MyPodcasts του Avopolis.gr

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured