Ιούνιος 2004. Το έπος της Πορτογαλίας έχει μόλις μπει σε τροχιά και όλοι οι τηλεοπτικοί δέκτες είναι συντονισμένοι στο Euro 2004 ακόμα και τα βράδια που δεν έχει ματς η Εθνική. Στο Mega η πρώτη ελληνική μετάφραση του επιτυχημένου talent show “Pop Idol” σε “Super Idol” κάνει έτσι κι αλλιώς εδώ και κάποιους μήνες χαμηλές πτήσεις, ίσως και λόγω μιας σοβαρότητας σπάνιας για talent show των ‘00s, με κοινό κυρίως τα γνωστά πιτσιρίκια που έλκονται είτε από τη μουσική είτε από τα νέα ταλέντα. Στον τελικό της το ενδιαφέρον έχει τσιμπήσει κάπως, κυρίως λόγω των δύο εξαιρετικών φωνών που διαγωνίζονται και τραγουδούν για την πρωτιά. Ο Κύπριος (τι πιο σύνηθες να συμβεί) Σταύρος Κωνσταντίνου και μια κοπέλα 23 ετών, από τη Γεωργία με επίσης υπέροχη φωνή, βγαλμένη από εύφορες ποπ εκτάσεις, οι οποίες στην Ελλάδα τότε φάνταζαν ακόμα περισσότερο εξωτικές. Το όνομα της, Tamta Goduadze.
H Tamta Goduadze τερμάτισε δεύτερη σ’ εκείνο το Super Idol, με τη στιβαρή, λαϊκή φωνή του συμπαθέστατου Κωνσταντίνου να κερδίζει περισσότερο όπως αναμενόταν το τότε ελληνικό κοινό όμως κατά κάποιον τρόπο γέλασε τελευταία μιας και η καριέρα της μπήκε σε διάδρομο απογείωσης πολύ σύντομα. Έγινε η Tamta, υπέγραψε στην MINOS EMI και την εταιρεία management Erodios, τραγούδησε στα μεγαλύτερα νυχτερινά μαγαζιά μαζί με την αφρόκρεμα της αθηναϊκής νύχτας, καταφέρνοντας ωστόσο πάντα να κρατήσει τον ποπ χαρακτήρα της.
Παράλληλα ήδη από πολύ νωρίς διαμόρφωσε ένα προσωπικό στιλ που απείχε, ιδίως την πρώτη δεκαετία της καριέρας της, χιλιόμετρα από οτιδήποτε θα τολμούσαν να φορέσουν οι περισσότερες εγχώριες ομόλογές της εντός και εκτός πίστας. Το στιλ αυτό, το οποίο καταχωρίσθηκε σε γενικές γραμμές στη σχετική αρθρογραφία ως εκκεντρικό, ήταν πάντα ένα άλλοτε άμεσο άλλοτε έμμεσο αποτέλεσμα των καλλιτεχνικών ανησυχιών που είχε η Tamta και που ενδεχομένως δεν μπορούσε να εκφράσει μέσα από τη στενή φόρμα του ελληνικού ποπ κατεστημένου. Ακόμα κι έτσι όμως, από αυτήν την παράπλευρη καλλιτεχνία που εφάρμοσε στην ίδια της την εικόνα, βρισκόταν συχνά ένα βήμα μπροστά από τους συναδέλφους της στην ποπ πίστα. Καθόλου τυχαίο ότι ήταν από τις πρώτες been there done that και στο trap trend με το hit “Senorita” με τον SNIK το 2019 – μια τεράστια crossover streaming αλλά και ραδιοφωνική επιτυχία που έβαλε πανηγυρικά την trap στα ελληνικά FM και έδειξε για μια ακόμη φορά ότι η Tamta ήταν πανέτοιμη να πάρει και να δείξει δρόμους που η μέση Ελληνίδα pop star ούτε που θα φανταζόταν.
Ξεκινάει πια όλο πιο συχνά να κάνει πράγματα που είναι ξεκάθαρο ότι ορίζονται όλο και περισσότερο από την ίδια και όλο και λιγότερο από τις όποιες επιταγές του mainstream. Φλερτάρει με διάφορες πτυχές της διεθνούς mainstream pop το 2020 με το Awake, από την latin pop που έχει αρχίσει να απογειώνεται ξανά μέχρι το βαρύ autotune, πειραματίζεται λίγο ακόμα με την trap με συνεργασίες με τον Muente Fuerte αλλά και τον IAMSTRONG (το single τους "N.E.R.O." πέρασε στα ψιλά μάλλον άδικα) ενώ το 2021 ξεκινάει δισκογραφικά η συνεργασία της με τον Die Arkitekt. To single “Face” είναι η ιδανική εισαγωγή για το avant garde ηλεκτρονικό κεφάλαιο που ετοιμάζεται να ανοίξει η Tamta το οποίο δεν προτίθεται να ξεπετάξει. Το album Identity Crisis σφραγίζει τη συνεργασία τους με τον Ody Icons στους περισσότερους στίχους να συμπληρώνει μια τριάδα που μόνο από τη μαρκίζα ανοίγει την όρεξη σε όποιον έχει αυτιά για οτιδήποτε καινούριο και πειραματικό, απ’ όπου κι αν προέρχεται. Συνεργασίες με άλλους νέους παραγωγούς και στιχουργούς διασφαλίζουν την καινοτομία στο αποτέλεσμα και εμπνεύσεις από Rosalia και FKA Twigs δεν καταλήγουν σε εύκολες κόπιες, αλλά περνάνε από το φίλτρο της παραγωγής και της ομάδας και γίνονται κάτι πολύ ενδιαφέρον και πιο περίπλοκο απ’ ό,τι φαίνεται και ακούγεται.
Με το Identity Crisis κατεβαίνει την άνοιξη του 2024 στην Πλατεία Βάθη και στο SMUT, το οποίο παρότι ελέγχεται για μια κάποια επιτήδευση σε κάποια περιφερειακά του στοιχεία, αποτελεί αδιαμφισβήτητα ό,τι πιο κοντά σε βερολινέζικο, underground techno club μπορείς να βρεις αυτή τη στιγμή στην πόλη και ένα στέκι που προσφέρει ζωτικό χώρο σε αυτήν τη σκηνή. Αυτό που κάνει η Tamta εκεί στις συλλεκτικές, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού εμφανίσεις της εκεί που θα συνεχιστούν τον φετινό χειμώνα, θέλει κότσια και καλλιτεχνική αυτοπεποίθηση. Κι αν το πρώτο μέρος, μια πολύπλευρη καλλιτεχνική performance που επικοινωνεί την νέα της μουσική ταυτότητα όπως διαμορφώνεται από το Identity Crisis και μετά μέσα από διαύλους εικαστικών εγκαταστάσεων είναι μια δύσκολη και απαιτητική για τον καλλιτέχνη - performer διαδικασία αυτό που συμβαίνει στο δεύτερο μέρος, ένα ασύλληπτο, τουλάχιστον για τα στενά αθηναϊκά δεδομένα, πάρτι που στήνει η Tamta με όλη, κυριολεκτικά, την δισκογραφία της, είναι το ίσως και το ζουμί του χαρακτήρα που την έχει φέρει μέχρι εδώ. Κανένα guilt, κανένα πρόβλημα, με ό, τι έχει στα χέρια της αποδεικνύει ότι μπορεί να κάνει τέχνη. Και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούμε να σκεφτούμε πολλές που θα τραγουδούσαν στο κλουβί το «Φταις» και το «Έλα στον Ρυθμό Μαζί μου» σαν να μην τρέχει τίποτα ενώ πριν μισή ώρα έχουν πλασαριστεί ως η απόλυτα πειραματική, ποπ, εξτραβαγκάντσα. Αλλάζει στιλ ρυθμό και διαθέσεις – και σ’ όποιον αρέσει.
Σε αυτή τη νέα, ελεύθερη καλλιτεχνικά ταυτότητα συνεχίζει να χτίζει η Tamta και με το νέο της EP Villain που μόλις κυκλοφόρησε με την υπογραφή της ομάδας του Identity Crisis ως προπομπός ενός μεγαλύτερου πολύπτυχου project που θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2025. Ο ήχος αλλά και ο στίχος σκληραίνουν, με jungle breakbeat και hard techno αναφορές να δίνουν μια ικανή γεύση για πιο άγριες διαθέσεις. Το “Khorumi”, βασισμένο στον ρυθμό παραδοσιακού χορού, είναι ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό και ολοκληρωμένο δείγμα από αυτό που πάει να κάνει η Tamta εδώ ενώ δίνει και πολλές ωραίες υποσχέσεις για το τι μπορεί να συμβεί αν η γεωργιανή παράδοση αναμιχθεί με την ηλεκτρονική μουσική (καθόλου τυχαίο ότι η techno σκηνή της Τιφλίδας σαρώνει τα τελευταία χρόνια). Το “Anakata” είναι το πιο εύκολα διαγνώσιμο hit του EP ενώ στο “Copy” και στο “Nai” η αγαπημένη παιγνιώδης diss διάθεσή που ευδοκιμεί στις ραπ ρίμες επιστρατεύεται εδώ για να εκφραστούν εδώ διάφορα μηνύματα προς χάριν εντυπωσιασμού – ή και όχι. «Copy, copy, copy/ ντράπηκε και η ντροπή/ κι όσα έχω κάνει πρώτη/ παρ’ τα να τα κάνεις copy». Ακόμα κι αν το μήνυμα έχει προγραμματιστεί να φύγει χωρίς συγκεκριμένο παραλήπτη αν μη τι άλλο είναι ένα μήνυμα που η Tamta μπορεί να στείλει.
Με σημαία την αλλαγή η Tamta έχει οικοδομήσει και συνεχίζει να οικοδομεί μέχρι σήμερα μια προσωπική ταυτότητα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της οποίας είναι το ότι δεν φοβάται να μπει σε «κρίση», ν’ αλλάξει σχήμα, χρώμα και μαλλιά και να μας δώσει κάτι άλλο. «Αλλαγή/ Αλλαγή/ Αλλαγή/ Γίνομαι ό, τι θέλεις εσύ/ Με ταυτότητα μυστική/ Κάθε μέρα λίγο διαφορετική/ Η αλήθεια εικονική/ Ποιος θα φέρει την αλλαγή;». Ραντεβού στο SMUT για τα υπόλοιπα.
Η Tamta εμφανίζεται στο SMUT στις 29 Νοεμβρίου και στις 20 & 27 Δεκεμβρίου.