Αναστασία Τουρούτογλου

Αν δεν μεσολαβούσε ο αναπάντεχος θάνατος του George Michael, τότε θα ήταν η Πάολα Φωκά το πρόσωπο εκείνο από τα μουσικά πράγματα που θα απασχολούσε όσο κανένα άλλο τα ελληνικά social media, τα φετινά Χριστούγεννα.

Αιτία, η εμφάνισή της στη δημοφιλή τηλεοπτική εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου στον Alpha "Στην Υγειά Μας" ανήμερα Χριστούγεννα, όπου και τραγούδησε επιλογές εκτός του δικού της ρεπερτορίου σαν το "Θεός Αν Είναι" ή το "Ένας Ευαίσθητος Ληστής" του Μάνου Χατζιδάκι (πρώτη εκτέλεση από τον Γιώργο Ρωμανό στη Μυθολογία, το 1966). Μάλιστα, η εμφάνισή της αυτή εκτόξευσε την ακροαματικότητα της εκπομπής, που σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις άγγιξε το 40,9%, με ένα 24,5% αυτού του ποσοστού να το δίνει το ηλικιακό κοινό μεταξύ 15 και 44 (που δεν θεωρείται target group).

Η παρουσία της Πάολας, την έκανε ορατή σε ένα κοινό που μάλλον την αγνοούσε ως τότε, ή τη θεωρούσε γενικά ως μια τυπική σταρλέτα της πίστας, με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν διαξιφισμοί, ανά περιπτώσεις μάλιστα έντονοι: άλλοι την αποδέχτηκαν, αναγνωρίζοντας μια καλή φωνή που τους είχε ξεφύγει, άλλοι όμως θεώρησαν πως το ποιοτικό τραγούδι αμαυρώθηκε και ο Χατζιδάκις με τον Γκάτσο κυλίστηκαν στον βούρκο της «σκυλάδικης» αισθητικής.

«Άθελά της η Πάολα άνοιξε μια σειρά ζητημάτων αισθητικής και ιδεολογίας, έστω και μέσω του θραυσματικού χαρακτήρα του fb ή κάποιων σκόρπιων εκτεταμένων ή μη αναφορών στο Ίντερνετ», σημειώνει ο γνωστός δημοσιογράφος των Νέων Δημήτρης Ν. Μανιάτης σε ένα ενδιαφέρον κείμενό του που δημοσιεύτηκε στο Vice (ολόκληρο εδώ). Ο οποίος και την υπερασπίζεται, λέγοντας ότι ίσως είναι άτυχη που δεν έχει δίπλα της έναν Τάκη Σούκα ή έναν Χρήστο Νικολόπουλο, όμως είναι μια καλή τραγουδίστρια: «Με φωνητικό έλεγχο. Με ρόμ-ικη χροιά. Με γυρίσματα. Με τσαλκάντζες. Με θερμοκρασία. Και είναι πιο καλή στα δικά της αφού βλέπω να πέφτει κι αυτή στην παγίδα του επαναβαπτισμού τραγουδιών που είτε δεν της πάνε είτε δεν τις τα έχουν διδάξει οι δημιουργοί τους. Ως τραγουδίστρια όμως είναι καλή. Τεχνικά διασώζει δρόμους που άλλοι έχουν ξεχάσει».

Εμείς πάντως εδώ -έστω, κάποιοι από μας- έχουμε δώσει από νωρίς ψήφο εμπιστοσύνης στην Πάολα. Ήδη από το 2012, ο αρχισυντάκτης μας Χάρης Συμβουλίδης δήλωνε fan κι έγραφε «η Πάολα έχει κάτι: μπαίνει στο τραγούδι με αέρα –το φοράει, δεν τη φοράει. Διαθέτει τσαγανό, βάζει χρώμα και δυναμική στις λέξεις. Τους δίνει βάρος με έναν τρόπο που κατά στιγμές μου έφερε κατά νου τη φοβερή Κατερίνα Στανίση του παρελθόντος». Για να ακολουθήσει έναν χρόνο αργότερα (2013) ο Νίκος Σβέρκος, αφιερώνοντάς της ένα ολόκληρο Streaming Stories (δείτε εδώ).

{youtube}juRZv10gNoQ{/youtube}

 

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured