Ένα Ρεσιτάλ | Ανώνυμος πιανίστας
- M.Τρίτη 26 Απριλίου
... πιστεύω ότι πρέπει να παρέχεται στον καλλιτέχνη ανωνυμία, για το καλό το δικό του αλλά και του κοινού του...
... όταν ο κόσμος πηγαίνει στην εκκλησία για να ακούσει μια Καντάτα του Μπαχ, θεωρεί ότι το χειροκρότημα θα καταστρέψει την ερμηνεία. Κι ωστόσο, το ίδιο βράδυ μπορεί να παρακολουθήσει την ίδια ερμηνεία σε μια αίθουσα συναυλιών και να ενοχληθεί αν δεν το αφήσουν να χειροκροτήσει...
… όταν δεν χρειάζεται να νιώθει κανείς υπεύθυνος για την οπτική ικανοποίηση του ακροατή, η συγκέντρωση του ερμηνευτή επιτυγχάνεται πολύ ευκολότερα... … η τέχνη βρίσκει τη δικαίωσή της στην εσωτερική φλόγα που ανάβει στην καρδιά των ανθρώπων, και όχι στις ρηχές, εξωτερικευμένες δημόσιες εκδηλώσεις της. Σκοπός της τέχνης δεν είναι η στιγμιαία έκκριση αδρεναλίνης, αλλά, αντίθετα, η σταδιακή και διά βίου δημιουργία μιας κατάστασης θαυμασμού και γαλήνης...
Σχεδόν μισό αιώνα μετά την απόπειρα του Γκλεν Γκουλντ να εφαρμόσει στην πράξη τις ιδέες του περί ζωντανών εμφανίσεων στο Φεστιβάλ του Στράτφορντ το 1962 -όπου ζήτησε εκ των προτέρων από το κοινό να μη χειροκροτήσει στο τέλος του ρεσιτάλ του- ο Στέφανος Θεοδωρίδης, δοκιμάζει στις Τρίτες Παράλληλες να επαναλάβει το ίδιο εγχείρημα, διευρυμένο, με την ελπίδα να πλησιάσει το ιδανικό του πουριτανού Καναδού: να μετατρέψει την αίθουσα σε ναό, τον ερμηνευτή σε ιερέα, τους ακροατές σε εκκλησίασμα και τη συναυλία σε ιεροτελεστία, σε ένα ρεσιτάλ πιάνου δίχως χειροκρότημα, με άγνωστο ερμηνευτή και πρόγραμμα.
*Θα προηγηθεί διάλεξη του Στέφανου Θεοδωρίδη για τις απόψεις και τις ιδέες του Γκλεν Γκουλντ για τη μουσική ακρόαση. Ώρα έναρξης 20.30
Ώρα έναρξης συναυλίας: 21.15
Τιμές εισιτηρίων
10 ευρώ
8 ευρώ-ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικό (άνω των 10 ατόμων)