Θα μπορούσαμε να γράφουμε συνεχώς επικήδειους για διάφορους ανθρώπους της μουσικής βιομηχανίας που (δυστυχώς) φεύγουν αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν μπορεί να γίνεται συνεχώς αυτό. Αλλά μερικές φορές εκτός των μεγάλων αστέρων επί της σκηνής που δεν γίνεται να μην αναφέρεις υπάρχουν και κάποιοι αφανείς ήρωες των οποίων η ιστορία πρέπει να σημειωθεί για τη μοναδικότητα της, όταν φθάσει στο τέλος της.
Μια από αυτές είναι και του ακούραστου σχεδιαστή εξώφυλλων Alex Steinweiss, ο οποίος είναι και ο πρώτος άνθρωπος στη μουσική βιομηχανία ο οποίος σχεδίασε μετά από δική του σύλληψη και ιδέα εξώφυλλου δίσκου στη μορφή που σήμερα γνωρίζουμε.
Ως γνωστόν παλαιότερα και όχι μόνο στις εποχές του γραμμοφώνου αλλά και όταν τα πρώτα βινύλια μπήκαν στην αγορά δεν υπήρχαν jackets (όπως ονομάζονται τα εξώφυλλα). Σκληρά σκούρα χαρτιά με το όνομα της εταιρείας με μερικά χρώματα πάνω στο λογότυπο και το όνομα του καλλιτέχνη στην ετικέτα πάνω στο βινύλιο.
Όταν το 1939 και σε ηλικία 23 χρονών ο Steinweiss, προσλήφθηκε από την Columbia Records για να σχεδιάζει τις διαφημιστικές καταχωρήσεις της εταιρείας. Το πρώτο του εξώφυλλο ήταν για το δίδυμο των Rodgers & Hart (συνθέτης & στιχουργός αντίστοιχα και δίδυμο επιτυχιών στο μιούζικαλ). Το σύνηθες του εξωφύλλου που αναφέραμε παραπάνω αντικαταστάθηκε με μια φωτογραφία του θεάτρου όπου στη μαρκίζα με κολλάζ ο Steinweiss είχε επικολλήσει το όνομα του δίσκου και των συντελεστών.
Το περίφημο Rhapsody In Blue του George Gershwin είναι επίσης δημιουργία του εν λόγω κυρίου και ενώ ο δίσκος είχε πρωτοκυκλοφορήσει το 1924 είναι το εξώφυλλο του (φωτο) στα 1939 που το εκτίναξε και σε πωλήσεις.
Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι όταν ο Steinweiss σχεδίασε το εξώφυλλο για τη Συμφωνία Νο 3 του Μπετόβεν (την επονομαζόμενη και Ηρωική) σε διεύθυνση του (ανελαστικού αλλά θαυμάσιου παράλληλα) Bruno Walter, οι πωλήσεις του δίσκου αυξήθηκαν κατά 895% (οκτακόσια ενενήντα πέντε τις εκατό σε περίπτωση ου νομίζατε ότι μας ξέφυγε κάποιο ψηφίο παραπάνω).
Ο ευφυής αυτός κύριος λοιπόν απεβίωσε πριν απο λίγες ημέρες, στα 94 του χρόνια, και έχοντας στις περγαμηνές του δουλειά σε ανάλογα πόστα γραφιστικής για εταιρείες δίσκων μέχρι και το 1972.
Αποχαιρετούμε έναν πρωτοπόρο.
{youtube width="480" height="300"}1U40xBSz6Dc{/youtube}