Μπορεί στο μεγαλύτερο μέρος της η περσινή χρονιά να μας βρήκε όλους κλεισμένους στα σπίτια μας και η μουσική να έφτανε σε μας μέσα από οθόνες, με τις συναυλίες και τα φεστιβάλ να εξακολουθούν να φαντάζουν μακρινά σενάρια για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη, αλλά αυτό δε σημαίνει πως η μουσική βιομηχανία είχε ζημιές.
Κάθε άλλο, μάλιστα. Σύμφωνα με το IFPI, τα έσοδα της μουσικής βιομηχανίας για το 2020 άγγιξαν το ποσό των 21,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Κάτι που κάνει την περσινή χρονιά την πιο προσοδοφόρα για τη μουσική βιομηχανία από το 2002.
Τα έσοδα σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 7,4%, ενώ, οι αυξημένες πωλήσεις οφείλονται κυρίως σε ονόματα όπως οι BTS, Taylor Swift, Drake, Billie Eilish και Weekend.
Αν το γεγονός σας προκαλεί εντύπωση, αναλογιστείτε πως αυτή τη στιγμή 443 εκατομμύρια άνθρωποι πληρώνουν συνδρομή σε streaming υπηρεσίες, εκ των οποίων τα 102 εκατομμύρια ήταν νέες εγγραφές που έγιναν μέσα στο 2020 (οι αντίστοιχες εγγραφές ήταν 85 εκατομμύρια το 2019 και 79 εκατομμύρια το 2018).
Αναφορικά, επίσης, με τις streaming πλατφόρμες, είναι αξιοσημείωτη η πρωτοκαθεδρία των Spotify και Apple Music, μιας και οι δύο «βασίλισσες» πλατφόρμες συγκέντρωσαν για την περσινή χρονιά το 62,1% των συνολικών εσόδων της βιομηχανίας (ποσοστό που αντιστοιχεί στα 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια).
Για την ιστορία, ο πιο εμπορικός δίσκος για το 2020 ήταν το Map of the Soul: 7 των BTS και το εμπορικότερο single το "Blinding Lights" του Weeknd.
Οι 10 πιο εμπορικοί καλλιτέχνες διεθνώς για το 2020 σε φθίνουσα κατάταξη ήταν οι εξής: BTS, Taylor Swift, Drake, The Weekend, Billie Eilish, Eminem, Post Malone, Ariana Grande, Juice WRLD και Justin Bieber.