Η παραληρηματική νύχτα μιας συγγραφέως που αρνείται να γράψει. Δραπετεύοντας από τον άντρα και την ψυχίατρό της, περιπλανιέται μέσα στην καταιγίδα και στους έρημους δρόμους μιας πόλης.
Άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι παγιδεύονται σε πέντε σταματημένα ασανσέρ στη διάρκεια ενός μπλακ άουτ. Δεν υπάρχει επικοινωνία, μόνο θυμωμένοι άντρες και γυναίκες.
Από την καρδιά μιας φαβέλας του Ρίο έως το Άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή, το θέατρο ανοίγει τα φτερά μιας ομάδας παιδιών για μια ελεύθερη πτήση πάνω από τους φόβους, τα όνειρά τους και τις ακραίες αντιφάσεις της πόλης τους, όπου όπλα και κρουστά χτυπάνε στον ίδιο ξέφρενο ρυθμό.
Αρχές του 20ού αιώνα. Μια παρέα μαστόρων πέτρας ζουν τη δική τους οδύσσεια. Μακριά από τον τόπο τους, κυνηγημένοι, αποκλεισμένοι από πολέμους και συγκρούσεις, μοιραία θα χαθούν ένας-ένας.
Η ταινία αφηγείται έξι μέρες από τη ζωή του λαμπρού συγγραφέα Σεργκέι Ντοβλάτοφ που έβλεπε πέρα από τα αυστηρά όρια της Σοβιετικής Ρωσίας τη δεκαετία του ’70.Ο Ντοβλάτοφ πάλεψε να διατηρήσει το ταλέντο του και την ευπρέπειά του με τον ποιητή και συγγραφέα Γιόζεφ Μπρόντσκι καθώς έβλεπε τους καλλιτέχνες φίλους του να συντρίβονται από ένα αδίστακτο κράτος.
Ο Αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος (Τζακ Πάλανς) προσλαμβάνει τον γνωστό Αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία) προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Δυσαρεστημένος με την «καλλιτεχνική» προσέγγιση που ακολουθεί ο σκηνοθέτης, προσλαμβάνει τον Πωλ Ζαβάλ (Μισέλ Πικολί), συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών και θεατρικών έργων, για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης ακολουθεί μια παράλληλη πορεία με την προοδευτική αποξένωση του Πωλ από τη σύζυγο του Καμίλ (Μπριζίτ Μπαρντό) η οποία φαίνεται να ξεκινά από τη στιγμή που ο Πωλ αφήνει την Καμίλ μόνη με τον εκατομμυριούχο παραγωγό.
Με αφορμή το γύρισμα μιας τηλεοπτικής εκπομπής ξεδιπλώνεται η ιστορία μιας οικογένειας και η πορεία της στο χρόνο από την εποχή του ελληνικού εμφυλίου (1946-1949) μέχρι τη στιγμή που εκτυλίσσεται η δράση της ταινίας (1986).
Η κλασική ταινία του Ντράιερ συμπυκνωνει μέσα σε μια μέρα τη δίκη της Ιωάννας της Λωραίνης, τις αμφιβολίες της, τα βασανιστήρια, την καταδίκη της και τέλος τον θάνατό της στην πυρά.
Δύο αδερφές, εργάζονται ως υπηρέτριες σε ένα απομονωμένο αγροτόσπιτο, απλήρωτες λόγω της οικονομικής δυσπραγίας των αφεντικών τους. Η ανακοίνωση της πώλησης του σπιτιού τις φέρνει στα όρια της παραφροσύνης, σφάζοντας τις εργοδότριές τους, την κυρία τους και την κόρη της.Βασισμένη στο πραγματικό περιστατικό των αδερφών Παπέν που συγκλόνισε τη Γαλλία το 1933, οι Άβυσσοι, αποτέλεσαν την επίσημη εκπροσώπηση της χώρας στο Φεστιβάλ των Καννών και προκαλώντας αντιδράσεις έγιναν αντικείμενο ανάλυσης πολλών Γάλλων διανοητών.
Ταινία-ορόσημο στη φιλμογραφία του Κώστα Γαβρά. Του χάρισε το πρώτο Όσκαρ και κινητοποίησε την παγκόσμια κοινότητα εναντίον της χούντας των συνταγματαρχών. Ένας επιστήμονας έχει προγραμματίσει μια ομιλία για να υποστηρίξει το φιλειρηνικό κίνημα της πόλης. Λίγο πριν την ομιλία, δέχεται την επίθεση μιας ομάδας ακροδεξιών εξτρεμιστών που συνδέονται πολιτικά με παρακρατικούς μηχανισμούς. Ένας αδέκαστος δικαστής αναλαμβάνει την υπόθεση πηγαίνοντας κόντρα στις δυνάμεις εξουσίας. Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Βασίλη Βασιλικού για την δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη.
Βρισκόμαστε σε μια παραλία προς τα τέλη Αυγούστου, σε μια χρονιά που η ζέστη ξεπέρασε τις κανονικές θερμοκρασίες. Εκεί είναι η Ηλέκτρα που δεν γνωρίζει ποια είναι. Όμως, κι όταν έρχεται ο Παύλος, οι μνήμες είναι μαζί γνώριμες και ξένες, αφού ο Παύλος έχει προσβληθεί από ιό αμνησίας λόγω της ζέστης. Η μεταξύ τους έλξη αναπόφευκτη.
Σελίδα 110 από 465
© 1996 - 2024 Avopolis. All Rights Reserved. Powered by Brainfoodmedia