Με θεμα το φονο και ηρωες επτα καθημερινους ανθρωπους, δραστες μιας τετοιας πραξης, «Το Σπιτι του Καιν» βυθιζεται στις εικονες, στις αναμνησεις, στους εφιαλτες, στην πραγματικοτητα και τις αποπειρες διαφυγης αυτων των προσωπων απο την οριακη κατασταση στην οποια ζουν. Εξι κρατουμενοι, ο δεσμοφυλακας τους και ενας αποφυλακισμενος, κυκλωνουν ο καθενας με το δικο του τροπο, την αμετακλητη πραξη, που ενσαρκωνει το παραλογο, και συντριβει την υπαρξη τους.
Ο Τοτό και ο γιος του, Νινέτο, περιδιαβαίνουν έναν άδειο δρόμο και πέφτουν πάνω σε ένα κοράκι με ανθρώπινη λαλιά, που επιμένει να τους ρωτάει πού πηγαίνουν. Η απάντηση είναι: οχτώ αιώνες πίσω, όπου πατέρας και γιος βρίσκονται ως μοναχοί. Η αποστολή που του έχει αναθέσει ο Φραγκίσκος της Ασίζης είναι να στρέψουν στον χριστιανισμό όλα τα πουλιά.
Ο Κουρνό προσπαθεί απεγνωσμένα αλλά μάταια να μάθει σε έναν πανέμορφο, επιβλητικό αετό να μιλάει. Όσα επιχειρήματα της λογικής κι αν επικαλεστεί, το αρπακτικό μένει πεισματικά σιωπηλό. Τελικά η σχέση αντιστρέφεται και ο Κουρνώ εγκαταλείπει το τσίρκο προσπαθώντας να μεταμορφωθεί σε πουλί. Άραγε μπορεί να πετάξει τόσο ωραία όσο ο αετός;
Ο Νουρεντίν ερωτεύεται τη σκλάβα Ζουμουρούντ, αλλά την αρπάζουν ληστές μέσα από τα χέρια του. Στην περιπετειώδη αναζήτησή της που ακολουθεί, υφαίνονται ιστορίες άλλων. Λίγο πριν παντρευτεί, ο Αζίζ σαγηνεύεται από τη μυστηριώδη Μπουρούντ, ο πρίγκιπας Σαζμάχ πασχίζει να σώσει την αγαπημένη του από έναν δαίμονα
Επεισόδια του Χίλιες και μια νύχτες που κόπηκαν από την τελική κόπια
Ο Ιάσωνας επιστρέφει από την αργοναυτική εκστρατεία έχοντας το Χρυσόμαλλο Δέρας και είναι έτοιμος να παντρευτεί την Γλαύκη, κόρη του Κρέοντα.
Ένα συνεργείο γυρίζει τα πάθη του Χριστού. Ο σκηνοθέτης, σαρκαστικός μαρξιστής διανοούμενος, προσπαθεί να σώσει το γύρισμα από το γλίστρημα στο χάος. Ο κομπάρσος Στράτσι, που ενσαρκώνει έναν ληστή, χρησιμοποιεί κάθε τέχνασμα για να κλέψει μερίδες από το φαγητό του συνεργείου για την οικογένειά του που λιμοκτονεί.
Στις εικόνες της σύγχρονης Αφρικής που γοητεύουν το βλέμμα του, αντιπαραθέτει στίχους του Αισχύλου συνθέτοντας μια ριζοσπαστική και συγκινητική ωδή στην αυγή της μετά-αποικιοκρατικής εποχής.
Ένας αυτοβιογραφικός, φροϋδικός πρόλογος στο χωριό Σατσίλε του 1920 κι ένας συμβολικός, μαρξιστικός επίλογος στη Μπολόνια του 1966. Ανάμεσά τους η μοιραία διαδρομή του Οιδίποδα προς την παγίδα των θεών, το τρίστρατο της πατροκτονίας, το κρεβάτι της αιμομειξίας και το σκοτάδι της τύφλωσης κινηματογραφείται στα αχρονικά τοπία του Μαρόκου σαν ρεαλιστική παραίσθηση.
Σε ένα ανώνυμο, λαϊκό θέατρο παίζεται μια ψυχαναλυτική, φαρσική εκδοχή του Οθέλλου από ηθοποιούς- μαριονέτες. Όσο οι ηθοποιοί, ανίσχυροι στα χέρια του σκηνοθέτη που κινεί τα νήματά τους, δείχνουν να μην καταλαβαίνουν τους ρόλους τους, τόσο οι θεατές επεμβαίνουν στη δράση.
Η οργή είναι ένα ειλικρινές ιδεολογικό δοκίμιο σχετικά με τα γεγονότα των δέκα τελευταίων χρόνων. Άντλησα το περιεχόμενό της από επίκαιρα και ντοκιμαντέρ και το μοντάρισα με χρονολογική σειρά. Στέκεται σαν έμπρακτη διαμαρτυρία ενάντια στη μη πραγματικότητα του αστικού κόσμου, άρα και της ανευθυνότητάς του ενώπιον της Ιστορίας.
Με τη στρατηγική του cinéma verité, ο Παζολίνι ερευνά τη σεξουαλικότητα στην Ιταλία της δεκαετίας του 60. Στις επίμονες ερωτήσεις του απαντούν αθώα παιδιά και θαμώνες των οίκων ανοχής, αστοί Δον Ζουάν και αθυρόστομοι προλετάριοι, άξεστοι αγρότες και καλλιεργημένοι διανοούμενοι, διάσημες γόησσες και νοικοκυρές διαζευγμένες από τον έρωτα.
Σελίδα 125 από 465
© 1996 - 2024 Avopolis. All Rights Reserved. Powered by Brainfoodmedia