Το Σωματείο Υποτροφίες Μαρία Κάλλας ιδρύθηκε εδώ και 50 χρόνια από την ίδια τη μεγάλη καλλιτέχνιδα και υποστηρίζει νέους ταλαντούχους τραγουδιστές στην τελειοποίηση των σπουδών τους και στην έναρξη της σταδιοδρομίας τους. Διοικείται σήμερα από τους Κώστα Πυλαρινό, Ζανέτ Πηλού, Γιώργο Κουρουπό, Λουκά Καρυτινό & Κυριάκο Λουκάκο, με την καλλιτεχνική συνδρομή της Δάφνης Ευαγγελάτου και του Άρη Χριστοφέλλη.
Το Σωματείο προκηρύσσει Διαγωνισμό για την απονομή μίας (1) υποτροφίας στο λυρικό τραγούδι, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.
Στον Διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος Ελληνίδες και Έλληνες (ηλικίας έως 27 και έως 29 ετών αντίστοιχα), που έχουν γίνει δεκτοί ή θα έχουν γίνει δεκτοί μέχρι τον Ιούλιο του 2016 από αναγνωρισμένη Μουσική Σχολή του εξωτερικού. Υποτροφία δεν μπορεί να λάβει υποψήφιος ο οποίος λαμβάνει για το ίδιο διάστημα όμοια υποτροφία από άλλο φορέα
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά παραθέτονται στον σχετικό τομέα της ιστοσελίδας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής (http://www.sfm.gr/mkallas.aspx) που έχει αναλάβει και την όλη διοργάνωση, ενώ οι σχετικές ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.Ο φάκελος των δικαιολογητικών με την ένδειξη «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ» θα πρέπει να κατατεθεί ή να αποσταλεί με courier ή απλό ταχυδρομείο (όχι συστημένο), ώστε να έχει παραληφθεί το αργότερο μέχρι τις 10 Μαΐου 2016 από τη Γραμματεία, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη – 115 21)
Για την ακρόαση του Διαγωνισμού, οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν ετοιμάσει τρεις (3) άριες του Λυρικού Ρεπερτορίου, εκ των οποίων, δύο (2) τουλάχιστον επιβεβλημένες από τον πιο κάτω κατάλογο και μία (1) της επιλογής τους. Οι υποψήφιοι θα συνοδεύονται από πιανίστα της επιλογής τους. Κατά την ακρόαση, η Κριτική Επιτροπή μπορεί να ζητήσει από τους υποψήφιους να ερμηνεύσουν μία ή περισσότερες άριες, ολόκληρες ή τμήμα αυτών, επιφυλάσσεται δε να τους εξετάσει και σε prima vista.
SOPRANO
Handel: Alcina - Tornami a vagheggiar
Handel: Giulio Cesare - Piangerò la sorte mia
Gluck: Iphigénie en Tauride - O malheureuse Iphigénie
Mozart: Die Zauberflöte - O zittre nicht…Zum leiden bin ich auserkoren
Mozart: Die Zauberflöte - Der Hölle Rache
Mozart: Die Zauberflöte - Ach, ich fühl’s
Mozart: Die Entführung aus dem Serail - Ach ich liebte
Mozart: Die Entführung aus dem Serail - Durch Zärtlichkeit
Mozart: Die Entführung aus dem Serail - Martern aller Arten
Mozart: Così fan tutte - Temerari…Come scoglio
Mozart: Le nozze di Figaro - E Susanna non vien…Dove sono
Mozart: Le nozze di Figaro - Giunse alfin il momento…Deh vieni, non tardar
Mozart: Don Giovanni – Crudele!…Non mi dir
Weber: Der Freischütz - Wie nahte mir der Schlummer
Weber: Der Freischütz - Einst träumte meiner sel'gen Base...Trübe Augen
Rossini: Semiramide - Bel raggio lusinghier
Gounod: Roméo et Juliette - Je veux vivre
Delibes: Lakmé - Air des clochettes
Bizet: Les pêcheurs des perles - Me voila seule…Comme autrefois
Bizet: Carmen - Je dis que rien ne m’ épouvante
Massenet: Manon - Suis-je gentille ainsi?... Je marche sur tous les chemins
Charpentier: Louise - Depuis le jour
Donizetti: L’ Elisir d’ amore - Prendi, per me sei libero
Donizetti: Don Pasquale - Quel guardo il cavaliere
Donizetti: Lucia di Lammermoor - Regnava nel silenzio…Quando rapito in estasi
Bellini: La Sonnambula - Ah non credea mirarti…Ah non giunge
Bellini: I Puritani - Qui la voce sua soave…Vien diletto
Verdi: La Traviata – E’ strano…Ah fors’ è lui...Sempre libera
Verdi: Il Trovatore - Tacea la notte placida…Di tale amor
Verdi: Ernani - Surtà è la notte…Ernani involami…Tutto sprezzo
Verdi: Rigoletto - Gualtier Maldè…Caro nome
Puccini: La Bohème - Mi chiamano Mimì
Puccini: La Rondine - Chi il bel sogno di Doretta
R. Strauss: Ariadne auf Naxos - So war es mit Pagliazzo (Zerbinetta)
Stravinsky: The Rake’s Progress - No word from Tom
MEZZO-SOPRANO / CONTRALTO
Handel: Alcina - Mi lusinga il dolce affetto
Handel: Alcina - Sta nel Ircana
Handel: Partenope - Furibondo spira il vento
Handel: Giulio Cesare - Priva son d’ ogni conforto
Handel: Semele - Hence, Iris hence away
Gluck: Orfeo ed Euridice - Che faro senza Euridice
Mozart: Le nozze di Figaro - Non so più
Mozart: La Clemenza di Tito - Parto, parto
Mozart: Così fan tutte - Ah scostati…Smanie implacabili
Rossini: Tancredi - O patria…Di tanti palpiti
Rossini: L’ Italiana in Algeri - Cruda sorte
Rossini: La Cenerentola - Nacqui all’ affanno
Cherubini: Medea - Solo un pianto
Bellini: I Capuleti e i Montecchi - Se Romeo... La tremenda ultrice spada
Bellini: Norma - Sgombra e la sacra selva
Thomas: Mignon - Connais-tu le pays
Meyerbeer: Les Huguenots - Noble seigneurs, salut!
Massenet: Werther - Va, laisse couler mes larmes
Saint-Saëns: Samson et Dalila - Mon coeur s’ ouvre à ta voix
Tchaikovsky: Pique Dame - Pauline’s Romance (Podrugi milie)
Verdi: Nabucco - Oh, dischiuso è il firmamento
Ponchielli: La Gioconda - Voce di donna
TENORE
Handel: Alcina - È un folle, un vile affetto
Handel: Semele - I must with speed amuse her
Mozart: Don Giovanni - Il mio tesoro
Mozart: Così fan tutte - Un aura amorosa
Mozart: Die Zauberflöte - Dies Bildnis ist bezaubernd schön
Mozart: Die Entführung aus dem Serail - Konstanze…O wie ängstlich
Weber: Der Freischütz - Nein! Langer...Durch die Wälder
Rossini: Il barbiere di Siviglia - Ecco ridente in cielo
Rossini: L’ Italiana in Algeri - Languir per una bella
Bellini: I Capuleti e i Montecchi - E`serbato a questo acciaro… L`amo e m`è si cara
Bellini: I Puritani - A te o cara
Donizetti: La fille du régiment - Ah mes amis
Donizetti: Don Pasquale - Povero Ernesto!... Cercherò lontana terra
Gounod: Faust - Salut, demeure chaste et pure
Gounod: Roméo et Juliette - Ah! lève-toi soleil
Bizet: Carmen - La fleur que tu m'avais jetée
Verdi: Rigoletto - Parmi veder le lagrime
Verdi: La Traviata - Lunge da lei…De’ miei bollenti spiriti…O mio rimorso!
Verdi: Macbeth - O figli…Ah, la paterna mano
Verdi: Falstaff - Dal labbro il canto estasiato vola
Puccini: La Bohème - Che gelida manina
BARITONO
Mozart: Così fan tutte - Rivolgete a lui lo sguardo
Mozart: Le nozze di Figaro - Hai già vinta la causa...Vedrò mentr'io sospiro
Mozart: Le nozze di Figaro - Tutto è disposto...Aprite un po'quegli occhi
Mozart: La finta giardiniera - Con un vezzo all' Italiana
Rossini: La Cenerentola - Come un’ ape ne' giorni d’aprile
Rossini: Il barbiere di Siviglia - Largo al factotum
Bellini: I Puritani - Ah, dove fuggo io mai…Ah, per sempre io ti perdei
Donizetti: L’ Elisir d’ amore - Come Paride vezzoso
Gounod: Faust - O sainte medaille...Avant de quitter ces lieux (σε Μι ύφεση μείζονα)
Bizet: Carmen - Votre toast, je peux vous le rendre
Massenet: Hérodiade - Ce breuvage pourrait me donner un tel rêve!...Vision fugitive
Verdi: La Traviata - Di Provenza il mar, il suol
Verdi: Don Carlo - Son io mio Carlo…Per me giunto
Tchaikovsky: Eugene Onegin - Onegin's aria ("Kogda bi zhizn") Act I
Tchaikovsky: Pique Dame - Prince's Yeletsky aria (Ya vas lyublyu)
Puccini: Edgar - Questo amor, vergogna mia
Korngold: Die tote Stadt - Mein Sehnen, mein Wähnen
BASSO / BASSO-BARITONO
Handel: Acis and Galatea - O ruddier than the cherry
Mozart: Die Zauberflöte - In diesen heil'gen Hallen
Mozart: Don Giovanni - Madamina, il catalogo è questo
Mozart: Le nozze di Figaro - Tutto è disposto...Aprite un po'quegli occhi
Rossini: La Cenerentola - Là del ciel nell´arcano profondo
Rossini: La Cenerentola - Miei rampolli femminini
Rossini: Il barbiere di Siviglia - La calunnia
Bellini: La Sonnambula - Vi ravviso, o luoghi ameni...Tu non sai
Bellini: I Puritani - Cinta di fiori
Donizetti: L’ Elisir d’ amore - Udite, o rustici
Thomas: Mignon - De son coeur j'ai calmé la fièvre
Bizet: La jolie fille du Perth - Quand la flamme de l'amour
Bizet: Carmen - Votre toast, je peux vous le rendre
Tchaikovsky: Eugene Onegin - Prince Gremin's aria
Verdi: Ernani - Che mai veggio...Infelice! e tuo credevi...Infin che un brando vindice
Verdi: Macbeth - Studia il passo, o mio figlio...Come dal ciel precipita
CONTROTENORE
Οι υποψήφιοι στην κατηγορία του κόντρα-τενόρου, λόγω της εν πολλοίς ιδιαίτερης ιστορικής εστίασης του ρεπερτορίου τους, θα εξετασθούν σε τρεις άριες της επιλογής τους από όπερες, ορατόρια ή καντάτες των Μοντεβέρντι, Γ. Σ. Μπαχ, Χαίντελ, Βιβάλντι, Γκλουκ και Μότσαρτ. Οι υποψήφιοι καλούνται όπως χρησιμοποιούν αποκλειστικά έγκυρες εκδόσεις των έργων που θα παρουσιάσουν. Διασκευές και απλοποιήσεις, όπως π.χ. οι χρησιμοποιούμενες από τα ωδεία « άριες αντίκες», δεν θα γίνουν αποδεκτές για την εξεταστική διαδικασία ενώπιον της Επιτροπής.
{youtube}_MrYuebMNmg{/youtube}