Δύο εγχώριες μπάντες να αψηφούν την πρώιμη ώρα έναρξης και τον αραιό κόσμο με εξαιρετικές εμφανίσεις και τον δικό μας Στυλιανό Τζιρίτα να δίνει μια διάλεξη έξω από τα συνηθισμένα για το video-clip... Κάπως έτσι, «αθόρυβα», ξεκίνησε το Synch 2008, φεστιβάλ-θεσμός πια για τα ελληνικά μουσικά δρώμενα, το οποίο μας χάρισε και φέτος κάμποσες συγκινήσεις...

My Wet Calvin

Το φετινό Synch ξεκίνησε πολύ νωρίς για τα ελληνικά δεδομένα (17.00!!!), κάτι που δεν είχε σαν αποτέλεσμα την αθρόα προσέλευση του κόσμου. Την Παρασκευή στις 17.00 λοιπόν, στον χώρο όπου θα έπαιζε το πρώτο φετινό act, οι δικοί μας Μy Wet Calvin, μόλις 50 περίπου άτομα παραβρέθηκαν στο Μπενάκη. Αυτό βέβαια δεν απέτρεψε στο ελάχιστο τους Μy Wet Calvin απ’ το να δώσουν για άλλη μια φορά ένα άρτιο set, με δύναμη στις κιθάρες και στα τύμπανα και πολύ φαντασία στον ήχο τους. Ίσως είναι η καλύτερη αθηναϊκή ανυπόγραφη μπάντα (έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να το λέμε και να το γράφουμε, αλλά έτσι είναι). Φαντασία τόσο στις αμφιέσεις - για άλλη μια φορά εμφανίστηκαν «ντυμένοι» πάνω στη σκηνή, με θέμα τους το καλοκαίρι αυτή τη φορά - όσο και στο πρόγραμμα τους. Έπαιξαν κάποια από τα καλύτερα τους κομμάτια όπως τα “Sweet ‘N’ Sour” με τη Μόνικα στο σαξόφωνο, το “Tangerine Girl” και το “Laps”, διασκεύασαν εξαιρετικά το “Cross Bones Style” της Cat Power και έκλεισαν με το απίστευτο “XS Underwear”. Τα 40 περίπου λεπτά που βρίσκονταν πάνω στη σκηνή του αστικού και αίθριου χώρου του Μουσείου Μπενάκη, οι Μy Wet Calvin παρουσιάστηκαν αψεγάδιαστοι, παραδίδοντας μαθήματα pop αισθητικής και shoegaze προσανατολισμών σε όσους βρέθηκαν εκεί. Ίσως να τους αδίκησε η ώρα που έπαιξαν μιας και πρόκειται για group το οποίο θα μπορούσε να κερδίσει ακόμα περισσότερες εντυπώσεις και κόσμο αν έπαιζε πιο αργά, κάτι που θα είχε σαν επακόλουθο, περισσότερο κόσμο να τους παρακολουθεί.
Θοδωρής Κανελλόπουλος

Parallel Worlds

Ωραία τα μουσικά φεστιβάλ, αλλά πάντα αισθάνομαι περίεργα όταν παρακολουθώ τα πρώτα ονόματα κάθε μέρας. Στο Primavera τον ίδιο άχαρο ρόλο με τους My Wet Calvin και Parallel Worlds τον είχαν αναλάβει οι MGMT και ο Bon Iver μεταξύ άλλων. O Sirros, που είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο project των Parallel Worlds, έφτιαξε μαζί με τον συνεργάτη του τα ηχοτόπια που τον έχουν δικαιωματικά κατατάξει, μετά και το περσινό εξαιρετικό album, σε έναν από τους σπουδαιότερους ηλεκτρονικούς παραγωγούς της χώρας, φροντίζοντας παράλληλα να εμπλουτίσει και να επιταχύνει λίγο τα κομμάτια του. Λίγος ο κόσμος, καλή αρχή για το Synch και την επόμενη φορά ας ελπίσουμε ότι οι Parallel Worlds θα πάρουν μια θέση στο αμφιθέατρο της Τεχνόπολης…
Γιώργος Μιχαλόπουλος

Διάλεξη Στυλιανού Τζιρίτα: Η Ιστορία & Σημειολογία Του Video-Clip

Μια βαλίτσα ανοίγει δίπλα σε ένα laptop…τρία σφυριά τοποθετούνται στην ξύλινη εξέδρα και μερικές σελίδες Α4 σκορπίζονται πίσω τους. Ο Στυλιανός Τζιρίτας τράβηξε έτσι αμέσως την προσοχή των λίγων παρευρισκομένων - και δεν την έχασε ως το τέλος της διάλεξης, παρά τα κάποια προβλήματα με τον ήχο τα οποία αντιμετώπισε αρχικά. Στην οποία διάλεξη μας ταξίδεψε συνοπτικά στην ιστορία και σημειολογία του video-clip, όχι μόνο με ορισμένες εκπληκτικές παρατηρήσεις (ειδικά για τον David Bowie, τους Clash, τους Smashing Pumpkins και την αλλαγή που έφερε σε όλα η έλευση του MTV στα 1980s), αλλά και με θαυμάσιες επιλογές clips - μας έδειξε ακόμα και το “Killed By Death” των Motörhead αναλύοντας την πλούσια σημειολογία του, ενώ προς το τέλος μας άφησε άφωνους με ένα αριστουργηματικό clip του Amon Tobin. Στα συν, επίσης, η πλούσια εμπειρία του Στυλιανού Τζιρίτα από τον χώρο του performance, που αξιοποιήθηκε με κάμποσες ευρηματικές ιδέες, οι οποίες σίγουρα τραβάγανε τα βλέμματα προς την εξέδρα. Κρίμα μόνο που, λόγω ώρας, η προσέλευση ήταν μικρή.
Χάρης Συμβουλίδης

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured