Φωτογραφίες: Νίκος Ζαραγκόπουλος
Στο ίδιο ξενοδοχείο με πέρυσι, στις ίδιες αίθουσες, αλλά με σαφείς βελτιώσεις και από μεριάς των διοργανωτών (το γνωστό στους «μηχανάκηδες» AV Club) μα και των συμμετεχόντων, μιας και ήταν εμφανές το καλύτερο στήσιμο των εκθετηρίων, όπως και η διαφορετικότητα του κάθε κατασκευαστή.
Από τις μεγάλες φίρμες, στη 2η Πανελλήνια Έκθεση Ακουστικών βρέθηκε η (πανταχού παρούσα) Sony, που καλά κάνει βέβαια και δεν αφήνει ούτε τόσο εξειδικευμένες περιοχές να πάνε χαμένες. Παρουσίασε μάλιστα μακράν το πιο ποπ περίπτερο, με τις κυρίες του να κερνούν καφέ από δική τους καφετιέρα.
Να σημειώσω επίσης τη μεγάλη ποσόστωση στην προσέγγιση όλων των εταιρειών στα συστήματα αναπαραγωγής ήχου, όσα σχετίζονται με φορητές συσκευές ήχου. Τον τίτλο πάντως του απόλυτα φιλικού προς τον μέσο ακροατή ακουστικού κεφαλής –όχι μόνο σε τιμή, αλλά και σε εμφάνιση– το κερδίζει αναμφισβήτητα η Marshall (ναι, η γνωστή…), με το Major II· το οποίο τιμάται λίγο πιο κάτω από τα 80 ευρώ, διαθέτει vintage εμφάνιση με δέρμα, καθώς και αξιοπρεπή απόδοση. Δεν είναι τυχαίο ότι, ακόμα και το φυλλάδιο (όπως και το music data bank), αποδείχθηκε το πλέον rock στην εμφάνιση.
Της AKG τα ακουστικά φθηνότερης κατηγορίας προσωπικά δεν με ενθουσίασαν σε απόδοση. Κλασικά στην εμφάνιση (και αυτό λέγεται ως κοπλιμάν), αλλά με σαθρά μεσαία, τα οποία λειτουργούσαν απαγορευτικά, ειδικότερα όσο ανέβαινε η ένταση στα μοντέλα K550 και K712.
Για τα LCD-3 και LCD-2 της Audeze τα είχαμε πει και πέρυσι (δες εδώ). Εκτός του θαυμάσιου σχεδιασμού και της εργονομίας τους –δύσκολα θα βρείτε ακουστικά να αγκαλιάζουν με πιο απαλό τρόπο τα αυτιά σας– παραμένουν κορυφαία, αν θέλετε να διαχωρίσετε τα πάντα σε μια ηχογράφηση. Θα ακούσετε ξεκάθαρα λ.χ. πόσες κιθάρες είναι γραμμένες (και με ποια ποσόστωση στη μίξη) στο κρεσέντο του "Pennyroyal Tea" των Nirvana, το οποίο είχα κουβαλήσει ο ίδιος ως αρχείο σύγκρισης για να δω ποια ακουστικά θα βασίλευαν μες στην ηθελημένη λάσπη που δημιούργησε τότε ο Steve Albini στο συγκεκριμένο σημείο της ηχογράφησης.
Τα AMT Headphones είναι πραγματικά απίστευτα στην απόδοση κλασικής μουσικής και ας είναι τα μπάσα τους εκείνα που προάγει η ίδια η εταιρεία. Η τιμή τους, επίσης, παραμένει δελεαστική σε επίπεδο αγοράς, θα πρέπει όμως να λύσετε το εξής ζήτημα: πολύς κόσμος θα θεωρήσει ότι παίζετε στο Tron έτσι και κυκλοφορήσετε με αυτά έξω. Προσωπικά, βέβαια, τα θέλω μόνο και μόνο γι' αυτόν τον λόγο...
Τα MoFi τα είχαμε και πέρυσι χαρακτηρίσει ως τα πλέον ιδιαίτερα ακουστικά και όχι μόνο στο επίπεδο της στέκας, που σταθεροποιεί τα αντικείμενα του πόθου στο κεφάλι μας. Απόλυτα συμβατά με τη σκληρή δουλειά την οποία απαιτεί η κονσόλα ενός στούντιο, φέτος τα τσεκάραμε με τελείως διαφορετική προενίσχυση: τον αναμφισβήτητα εντυπωσιακό Mytek, που περήφανα (και καθόλου αδικαιολόγητα) διαλαλεί ότι προέρχεται από τη Νέα Υόρκη και ότι το design του είναι κατευθείαν παρμένο από τους ουρανοξύστες του Μεγάλου Μήλου. Παρ' όλα αυτά, η σύμπλευση μας ακούστηκε λίγο σκληρή. Όπως όμως μας εξήγησε ο Χρίστος Χατζηστάμου (τι εννοείτε ποιος είναι ο Χρίστος Χατζηστάμου;!), είχε να κάνει με το ότι ο προενισχυτής δεν ήταν στρωμένος.
Μιας και μιλάμε όμως για προενίσχυση, δεν μπορώ να μην αναφέρω τον απόλυτα φανταστικό Benchmark DAC2 HGC, που οδήγησε έναν Μπραμς στον "Ουγγρικό Χορό Νο. 2 σε σολ ελάσσονα" με παροιμιώδη πιστότητα, αλλά και –αν μου επιτρέπετε– με δημιουργικότητα· η οποία οφειλόταν στα δύο ζεύγη ακουστικών που δοκιμάσαμε πάνω του: τη μεγάλη δόξα που ονομάζεται AKG K 1000 (και πια μόνο στο διαδίκτυο μπορεί να αγορασθεί) –ουσιαστικά ένα σύστημα μεγαφώνων πάνω στο κεφάλι σας, σε απόσταση από το αυτί– αλλά και το νεόκοπο AKG Κ 240. Θα πρέπει πάντως να αποφύγετε τα όποια ναρκωτικά πριν φορέσετε τα τελευταία, διότι δεν χρειάζεται το οποιοδήποτε «μέσο» στην πανδαισία που θα σας προσφέρουν.
Η πάντα εντυπωσιακή σε επίπεδο παρουσίασης εταιρεία Salas είχε, εκτός των άλλων, το εντυπωσιακό μονόμπρατσο ακουστικό –δικής τους κατασκευής– το οποίο είναι κομμένο και ραμμένο για DJs και ήδη έχει βρει τον δρόμο του προς εξαγωγή σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Βρετανία και Ιταλία. Στο εκθετήριο της εταιρείας μεγάλο μέρος καταλάμβανε και η ιταλική V-Moda, με το χαρακτηριστικό μεταλλικό κάλυμμα έξωθεν των ακουστικών να θυμίζει Transformers.
Εσείς τώρα κάθεστε και φαντάζεστε στεγνούς ματάκηδες, τελειωμένους με τη λεπτομέρεια νευρωτικούς, αρτηριοσκληρωτικούς που κοιτούν αφ' υψηλού τους μη έχοντες γνώση, να έχουν στηθεί πίσω από τα τραπέζια, από τα οποία και τσεκάρουν την κάθε σας κίνηση πάνω στα πανάκριβα –η αλήθεια είναι– μηχανήματα. Λάθος! Πέρυσι ήταν όντως πιο σφιγμένα τα πράγματα, φέτος όμως είδαμε πολλά χαμόγελα, ευγένεια (αυτή βέβαια ήταν πανταχού παρούσα και πέρυσι), βοήθεια ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια που αφορούσε την ακρόαση, πολλές και διαφορετικές data banks ήχου (μέχρι και David Sylvian αλιεύσαμε). Οπότε άκουγες τεράστια γκάμα για να τεστάρεις ό,τι κι αν έβαζες στο στόχαστρό σου.
Φυσικά δεν μπορώ να σας αναφέρω τους πάντες εδώ. Τα πάντα αξιόπιστα Sennheiser, τον προενισχυτή Athena A1 της Enigma Acoustics που έχει στοιχειώσει τα όνειρά μου με το design του, τις φορητές πηγές ήχου της Astell & Kern ή τις εντυπωσιακές Hi-End κατασκευές της ελληνικής Lab12 θα τα σημειώσω λοιπόν έτσι γραμματικά. Ήταν άλλωστε πολλές οι εταιρείες στις δύο αίθουσες του ξενοδοχείου Κάραβελ. Τo σίγουρο είναι ότι η Έκθεση έγινε πια θεσμός και πολύ χαιρόμαστε, όχι μόνο λόγω της ειδίκευσής της, αλλά και επειδή –πιστέψτε με– θα βρεθείτε μετά από την επίσκεψή σας εκεί με τα ώτα καθόλου κουρασμένα και με χαλαρή διάθεση, εξαιτίας των ανθρώπων και των θαυμάσιων μηχανημάτων που εκπροσωπούν.
Με αυτό το φεστιβάλ ξεκίνησε και πέρυσι (για πρώτη φορά) το Avotek, τον ίδιο μάλιστα μήνα και, πάνω-κάτω, το ίδιο Σαββατοκύριακο. Πολύ χαρούμενος είμαι, επομένως, που μπορώ να θέσω αυτό το απόλυτα συμβατό με τη στήλη εκθεσιακό γεγονός ως πιστόλι του αφέτη για κάθε σαιζόν.
Το Avotek φέτος έχει βάλει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη και θα το διαπιστώσετε από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες...
{youtube}tWC5cr4QKOY{/youtube}