Ο Spike Jonze είναι ο εκκεντρικός σουρεαλιστής σκηνοθέτης του Στο Μυαλό Του Τζον Μάλκοβιτς και του Adaptation. Πριν όμως περάσει στον χώρο του κινηματογράφου, είχε ήδη καταθέσει διαπιστευτήρια σκηνοθετώντας βιντεοκλίπ για τους Bjork, R.E.M., Fatboy Slim και Beastie Boys (το εμβληματικό “Sabotage” είναι μάλιστα δικό του), φανερώνοντας ένα εξαιρετικό μουσικό γούστο. Στη νέα του ταινία Where The Wild Things Are, βασισμένη στο κλασικό ομώνυμο παραμύθι του Maurice Sendak, η μουσική συντροφεύει λειτουργικά κι εμφατικά τις περιπέτειες του μικρού Max, μέσα από τραγούδια. Συνοδοιπόρος η Karen O των Yeah Yeah Yeahs, μαζί με τα Kids: μια πολυσυλλεκτική ομάδα συνεργατών και μια παιδική χορωδία.

Η Karen O εμφυσά στα τραγούδια της πνοή ενήλικη και τρυφερή, που αναπολεί όμως την ανήλικη αίσθηση περιπέτειας κι ανακάλυψης. Το εγχείρημα φέρνει κατά νου το πρότυπο του Langley Schools Music Project και μουσικά φορμάρει έναν ήχο παραπλήσιο των Flaming Lips στην υπηρεσία της κινηματογραφικής αφήγησης. Σκοπός η δημιουργία μιας διακριτικής, ακουστικής συνοδείας, η οποία να συνδιαλέγεται με την ιστορία του μικρού Max, και όχι ένα indie μουσικό άλμπουμ. Θυμηθείτε τη σπουδαία δουλειά της Aimee Mann για το Magnolia, αν ψάχνετε για παράλληλα παραδείγματα. Στο Where The Wild Things Grow λοιπόν, η Karen O, χωρίς φανερά δάνεια από το πρωτόλειο υλικό, υπογραμμίζει ό,τι είναι απαραίτητο. Ακούστε τον γνήσιο παιδικό αυθορμητισμό που αποπνέει το “All Is Love”, το ανήλικο πείσμα στο εριστικό “Capsize” και την αισιόδοξη κλιμάκωση του “Building All Is Love”. Στις εκπλήξεις περιλαμβάνεται η διασκευή στο “Worried Shoes” του παρανοημένου και περιφρονημένου Daniel Johnston από το Yip/Jump Music – μια αναπάντεχη για παιδική ταινία(!), μα σημαντική μουσική επισήμανση-προσθήκη.

Δυστυχώς στο soundtrack δεν περιλαμβάνεται η νέα ηχογράφηση του “Wake Up” των Arcade Fire, η οποία και υποστήριξε μουσικά το trailer της ταινίας κι έδωσε από την αρχή το ιδιαίτερο μουσικό στίγμα που τη συνοδεύει. Επίσης η λιτή μουσική γραφή του επί χρόνια μουσικού εκφραστή όλης σχεδόν της αμερικάνικης ανεξάρτητης κινηματογραφικής παραγωγής (και σχεδόν όλης της φιλμογραφίας των αδελφών Coen) Carter Burwell υπάρχει μόνο ως digital downloading – άλλο ένα δείγμα του πού κινείται πια η μουσική βιομηχανία.

Η παιδική φύση, ευάλωτη, τρυφερή, ανασφαλής κι αθώα, εκφράζεται μουσικά με άδολη γοητεία στο παρόν soundtrack. Και η Karen O αποκαλύπτεται ως τραγουδοποιός που γεφυρώνει ηλικιακά χάσματα. Και κάπου εδώ, ψάχνω να βρω στη συλλογή μου και να ξαναθυμηθώ το Labyrinth του David Bowie…

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured