Υπάρχουν κάποια συγκροτήματα, η καταγωγή των οποίων είναι εύκολο να ανιχνευτεί, χωρίς να μπει κανείς στη διαδικασία να ψάξει στο internet. Αρκεί να αναγνώσει σωστά τα προσφερόμενα ηχητικά ερεθίσματα. Το κουιντέτο των De Rosa, λοιπόν, είναι ένα από αυτά. Κατάγονται από την περήφανη Σκωτία και πιο συγκεκριμένα από την βόρεια μητρόπολή της, τη Γλασκόβη. Η προφορά του τραγουδιστή, Martin Henry, άλλωστε, εύκολα πείθει για το σκωτσέζικο της καταγωγής τους. Αλλά φυσικά δεν είναι μόνο αυτό. Η μουσική των De Rosa δείχνει να έχει πάρει κάποια από τα χαρακτηριστικά της από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σκωτσέζικης εναλλακτικής σκηνής του πρόσφατου παρελθόντος. Η μελαγχολία και η κενότητα, πολλές φορές, των Arab Strap, ο pop λυρισμός των Delgados είναι κάποια μόνο από τα στοιχεία που φανερώνουν την προσήλωσή τους στη σκηνή της πόλης τους.

Το Prevention είναι ο δεύτερος δίσκος για τους De Rosa, μετά το ντεμπούτο τους, Mend του 2006, ενώ συνεργάζονται με την Chemikal Underground, ένα label-ορόσημο για τον ήχο της Γλασκόβης (και της Σκωτίας κατ’ επέκταση) εδώ και 15 περίπου χρόνια. Αρκεί να πούμε ότι στη συγκεκριμένη δισκογραφική οικογένεια άνηκαν, μεταξύ άλλων, οι Mogwai στην φοβερή τους αρχή, οι προαναφερόμενοι Arab Strap και Delgados, ή οι Aereogramme – συγκροτήματα δηλαδή τα οποία καθόρισαν τον ήχο της πόλης αλλά και άφησαν το στίγμα τους στη συνολική ανεξάρτητη μουσική σκηνή. Οι De Rosa μοιάζουν περίπου σαν φυσική συνέχεια των παραπάνω, έχοντας κάποια από τα στοιχεία των προκατόχων τους χαραγμένα στα μουσικά γονίδιά τους. Τα οποία και συμπληρώνουν με επιρροές από μπάντες που εν πολλοίς καθόρισαν τον ανεξάρτητο ήχο, όπως οι Go Betweens. Μαζί δε με τα δικά τους προσωπικά χαρακτηριστικά, δημιουργούν με το Prevention έναν δίσκο υπέροχης αστικής μελαγχολίας, με folk ευαισθησίες.

Αυτές λοιπόν οι αναγνωρίσιμες επιρροές των De Rosa αποτελούν ένα μεγάλο ατού, αλλά όχι το μόνο. Η υπέροχη ατμόσφαιρα που δημιουργούν καθ’ όλη την διάρκεια του Prevention, η μεστότητα που αυτό διαθέτει στα 10 τραγούδια και στη 45λεπτη περίπου διάρκειά του (αναλογίες δηλαδή οι οποίες ήταν πιο συνηθισμένες στην προ cd εποχή, όταν οι μουσικοί πάσχιζαν να χωρέσουν τις ιδέες τους στα 45 λεπτά των δύο πλευρών του βινυλίου) αλλά και η ικανότητά τους να περνούν από όλες σχεδόν τις εκφάνσεις του σύγχρονου εναλλακτικού pop/rock ήχου συνιστούν τα εχέγγυα των Σκωτσέζων για έναν απολαυστικό δίσκο. Βρίσκουμε έτσι το σχεδόν electro/pop του “Nocturne For An Absentee”, το υπέροχα δραματικό “Stillness”, το indie/pop “Fly Recorder” που ίσως γινόταν τεράστια επιτυχία μεταξύ των «εναλλακτικών» των αρχών της δεκαετίας μας, το εναρκτήριο “A Love Economy”, το οποίο φέρνει στον νου τις δομές των Aereogramme αν αφαιρέσουμε την metal απόχρωσή τους, το “Pest” που μας φέρνει σε μια πιο ρομαντική και λιγότερο «μεθυσμένη» εκδοχή των Arab Strap ή το “Tinto”, έναν εξαιρετικό και ευφυή τρόπο για να τελειώσει ένας τέτοιος δίσκος.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι κυρίαρχο ρόλο μεν παίζουν τα φυσικά όργανα, με την ακουστική κιθάρα να χρωματίζει περισσότερο τον ήχο, αλλά χρησιμοποιούνται και κάποιες πινελιές από keyboards, καθώς και ηλεκτρονικά beat, τα οποία ορισμένες φορές μπλέκονται έξυπνα με τα φυσικά τύμπανα. Στα δε credits του δίσκου εντοπίζουμε και αρκετά ενδιαφέρουσες συνεργασίες, όπως αυτή του Barry Burns των Mogwai, του Robert Johnson των Life Without Buildings, του Andy Miller στην παραγωγή (γνωστός από τις δουλειές του με Mogwai, Arab Strap, Songs: Ohia κ.α.), καθώς και τον σημαντικό Σκωτσέζο συγγραφέα (κυρίως) και ζωγράφο Alasdair Gray, που φιλοτέχνησε το εξώφυλλο.

Με λίγα λόγια, το Prevention είναι ένας από τους δίσκους των οποίων η ομορφιά και η γλυκιά μελαγχολία μπορούν να απηχήσουν στα εσώτερα διαμερίσματα των αισθήσεων, ξεπερνώντας έτσι τα όποια μειονεκτήματά του και μετατρέποντάς το στην καλύτερη (ίσως) indie κυκλοφορία που έχω προσωπικά ακούσει τον τελευταίο καιρό.

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured