Ιδιαίτερα κομβικό αποδείχτηκε το 10,000 Days με το όμορφο sci-fi εξώφυλλο για την ιστορία των Καναδών Saga. Όχι μόνο γιατί συνέπεσε με την 30η επέτειο από τότε που ξεκίνησαν την καριέρα τους, αλλά κυρίως γιατί είναι το τελευταίο με τον αυθεντικό τους τραγουδιστή Michael Sadler, ο οποίος ανακοίνωσε πως αποσύρεται από την ενεργό δράση, επιθυμώντας μια πιο ήσυχη, οικογενειακή ζωή στο εξής. Εκεί άλλωστε παραπέμπει και ο τίτλος - και όχι στους Tool, όπως πολλοί ίσως βιαστήκατε να υποθέσετε - αφού 10.000 μέρες ήταν (στο περίπου) το διάστημα που ο Sadler πέρασε ως μέλος των Saga.

Σε μουσικό πάντως επίπεδο το album αποδεικνύεται αρκετά απογοητευτικό, αφού δεν είναι παρά μια από τα ίδια. Ομολογουμένως με κάπως περισσότερη ενέργεια και με έναν παραπάνω ενθουσιασμό εκ μέρους Sadler, οπωσδήποτε όμως κατώτερο των προσδοκιών που δημιουργεί η περίσταση. Οι Saga δεν γνώρισαν ποτέ ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία (με την εξαίρεση του Πόρτο Ρίκο, όπου είναι κάτι όπως οι Scorpions εδώ), ενώ και καλλιτεχνικά έμειναν στη σκιά των Rush, ως μια δευτεροκλασάτη progressive rock μπάντα με ικανούς μεν μουσικούς μα με περιορισμένο συνθετικό όραμα - ακόμα και όταν άρχισαν να ανακατεύουν το prog στοιχείο με γενναίες δόσεις FM rock. Οι λόγοι για τα παραπάνω είναι σαφείς και σε αυτούς οφείλεται και το άνισο αποτέλεσμα του 10,000 Days: πολύ απλά, οι Saga μόνο κατά περιστάσεις φάνηκαν ότι είχαν το εκτόπισμα για αυτό το κάτι παραπάνω, παρά τα 30 χρόνια στο κουρμπέτι.

Το 10,000 Days ξεκινάει πάντως αρκετά υποσχόμενα, αφού υποδέχεται τον ακροατή με τα τρία καλύτερα και εμπνευσμένα τραγούδια του, τα “Lifeline”, “Book Of Lies” και το πιο FM rock κατευθύνσεων “Sideways”. Μετά, όμως, από αυτά βουλιάζει στην prog ανουσιότητα και γίνεται απίστευτα φλύαρο και κουραστικό. Το μωροφιλόδοξο, επτάλεπτο οργανικό “Corkentellis” χαλάει κάθε αίσθηση ροής έτσι όπως τοποθετείται στη μέση του album, ενώ το “Can’t You See Me Now?” δομείται με τόσο κακόηχα 1980s κλισέ, ώστε αναρωτιέσαι πώς και δεν βρέθηκε κάποιος να τους πει να το κόψουν από το τελικό track list. Από εκεί ως το τέλος ομολογουμένως τα πράγματα γίνονται κάπως καλύτερα, όμως συνθέσεις όπως το “Sound Advice” ή το “10,000 Days” δεν έχουν, και πάλι, το απαιτούμενο βάρος ούτε τις κακές εντυπώσεις να σβήσουν, ούτε το album να σηκώσουν από το τέλμα της μετριότητας, όπου πέφτει μετά τα τρία πρώτα τραγούδια. Πάντως, στην περίπτωση που αναρωτιόσασταν, η αποχώρηση του Sadler δεν σημαίνει και το τέλος των Saga. Ήδη έχουν πάρει νέο τραγουδιστή (τον συμπατριώτη τους Rob Moratti) και βγαίνουν μαζί του σε περιοδεία το καλοκαίρι...

 

Ακολούθησε το Avopolis Network στο Google News

 

Διαβάστε Ακόμα

Featured